Visa din Dröm MTB

Erikl!0618203

Aktiv medlem
Visa din Dröm MTB
Tänkte börja med denna tråd som en rolig grej För att få se vad era dröm mtbs är för nåt

Lägg ut en bild på din dröm MTB och skriv varför och varför ni inte kommer skaffa den eller kommer skaffa de nån gång
Dröm mtbs som ni redan har är också tillåtet men skriv då också varför ni köpte den

PS inte landsväg/gravel

bike packing är ok

123456789 Skämt är tillåtna (:

Senast ändrad:
Visa din Dröm MTB
Josh Benders rig.
Det finns bara en sådan, och den är inte min.

1733816881139.png

Visa din Dröm MTB
Jag börjar med min vilket är en Commencal meta V5 Ohlins edition Glittery black Väldigt fin Mtb
Och sen hade jag color codat vissa saker
. Varför har jag inte köpt den, Jag har inga pengar är rent pank men man får drömma lite då och då

1733817056534.png

1733816817517.png

Visa din Dröm MTB
1733830570820.png

Svårslaget

Mondraker är också fina:
1733830637921.jpeg

edit:
Den här är också en riktig drömcykel för min del:
1733834505585.png

Ganska häftigt att följa processen på tiktok

Senast ändrad:
Visa din Dröm MTB
Formen på ramen är kanske inte den mest fagra men kombinationen av färgsättning, geo och möjligheten att bygga en 140/125 och en 160/138 med samma ram är lockande. Svarta/neutrala komponenter eftersom ramen har nog med färg, 10-11-shimano-växlar med lätt kassett, coil för långslagig och luft för kortslagiga varianten.

Lär inte bli något köp, byggde ihop en Bird Aether 9 i våras som är en trevlig bekantskap och Knolly Fugitive har fått fel geo och färg i nya generationen.

Knolly-Crankworx-2023-10.jpg

Visa din Dröm MTB
Formen på ramen är kanske inte den mest fagra men kombinationen av färgsättning, geo och möjligheten att bygga en 140/125 och en 160/138 med samma ram är lockande. Svarta/neutrala komponenter eftersom ramen har nog med färg, 10-11-shimano-växlar med lätt kassett, coil för långslagig och luft för kortslagiga varianten.

Lär inte bli något köp, byggde ihop en Bird Aether 9 i våras som är en trevlig bekantskap och Knolly Fugitive har fått fel geo och färg i nya generationen.

Visa bilaga 742505
Ser ut som en isglass på två hjul...:unsure:

Edit: ...på ett positivt sätt. 😛

Visa din Dröm MTB
Eftersom det är dröm-mtb så antar jag att den inte måste faktiskt existera. Men skulle Stooge göra en stålram med dubbla överrör och böjd biplane-gaffel med plats för 27.5x4.5" så skulle det nog vara färdigt för min del. Stålstyre och bmx-stam, Paul Klampers, 1x10, dropper och Brooks. Väga vad det vill...

1000003508.jpg
1000003509.jpg
1000003510.jpg

Visa din Dröm MTB
Vet inte om det är min dröm-mtb, vet inte om en sådan existerar för mig, men i princip är det vad jag drömmer om.
Screenshot_20241213-090954.png

(Med elektronisk växling för vill ha handgrepp med dämpning hela vägen in. Med mekanisk växling för vill inte ha batteritorsk mitt på stigen....)
Är inte helt övertygad om att SP är helt funkis map bromsgrepp, min gamla med SP släppte väl lätt bak när jag bromsade. Har inte heller testat pinion, kanske känns som sirap men gillar att inte ha cykelns nästan viktigaste del släpandes bland stenarna...

Visa din Dröm MTB
Som de flesta som ramlade in i MTB världen under 90-talets var Team Yeti med deras coola åkare och ännu coolare cyklar en stor inspiration. Curlys galna 'speed record' ARC skulle passar som min dröm MTB. Om den finns kvar någonstans den är säkert ej till salu och skulle vara alldeles för dyr ändå ;)

earlycurly.jpg

Visa din Dröm MTB
Kom att tänka på nu att jag hade glömt en cykel som jag tror skulle vara perfekt på hemmastigarna och definitivt en drömcykel!
1734516567658.jpeg

Snyggare än S-Works dessutom

Bilagor

• 1734516475872.jpeg
    1734516475872.jpeg
    463.1 KB · Besök: 69
Visa din Dröm MTB
Visa bilaga 742138
Svårslaget

Mondraker är också fina:
Visa bilaga 742139

edit:
Den här är också en riktig drömcykel för min del:
Visa bilaga 742145
Ganska häftigt att följa processen på tiktok

Mondraker raze är en solklar favorit hos mig! Såpass så att jag skaffa en, dock är det aluminum ram
Jeffsy uncaged 14 är också en stark kandidat

Bilagor

• JEFFSY-MK3-29-CF-Uncaged14-GalacticBlue_Front_1280x1280.png
    JEFFSY-MK3-29-CF-Uncaged14-GalacticBlue_Front_1280x1280.png
    334.5 KB · Besök: 76
Visa din Dröm MTB
Skärmklipp.png
En modest dröm. Min Surly Karate Monkey är idag en skogsbmx med högt risertsyre, låg sadel, helste, single speed och grova däck, svinkul. Men när övriga familjen snöat in på XC så är konstigt nog inte drömmen en kolfiberraket utan att DC-modifiera min Surly liknande den på bilden för att hänga med sönerna. Dock ska allt som är orange och guld på bilden vara svart och kanske lite silver. Dropper inköpt på black friday, hovrar över köpknappen på resten - en dröm som kan bli sann om inte allt för lång tid måste ju vara bästa drömmen.

Senast ändrad:
Visa din Dröm MTB
Downhillcyklar ligger mig varmt om hjärtat men jag har släppt tanken på att ha en egen. Vilket gör detta till en äkta dröm.
Hade velat ha något spexigare än sram-bromsarna bara. Även om de säkert är svinbra.

1000025877.jpg

Tillbaka
Topp