Visa din Felt

• Trådstartare Trådstartare ee
  • Start datum Start datum
Visa din Felt
..och så i vårskrud.
Nya tuber och Garmin 810 framför styret. Irriterande nog så hamnar jag nu på 6 kilogram, var under 5,8 ett tag.

F1Red60.JPG

Visa din Felt
Lite nätt uppdaterad, med nya sulor från Challenge (Bianca Strada 30mm) och nya skärmar (SKS Bluemels)

image1.jpeg

Uppenbarligen vill inte min kropp cykla långt i år, eftersom det hittills alltid har varit något som inte är så riktigt bra.

Visa din Felt
bllx sa:
tuta sa:
Har bara fått ihop 15 mil men än så länge känns den trevlig. Ber om ursäkt för bildkompositionen. :-)

Klingor från fiberlyte? Hur växlar de?

Nu har jag fått ihop lite fler mil. Som sagt tidigare så hade jag problem med att få till allt. Efter att ha finjusterat vinkel, trim och stopp så blev det i slutändan bra. Kör di2+praxis på crossen och di2+fibre-lyte på finracern (de två jag cyklat på i år). Tycker nu att växlingarna är lika bra på båda. Blir nog fibre-lyte igen när det är dags att byta. Kanske skall tillägga att jag fick rabatt och att jag känner Stephen (ägaren).

Visa din Felt
Lite mer uppdateringar, Thomson sadelstople och Vector 2S pedaler.
Kört pedalerna några veckor och de funkar utan krångel, har stått ut med en hel del regn.
Jag har gått över till Mariposa Caranoga tubtejp och den funkar bra den med, har även den fått smaka på lite mer regn än vad jag gillar och klarat sig bra.

6 190 gram enligt mitt ark och 6,20 kilo enligt min våg.

F1Red62.JPG

Visa din Felt
Hej!
Nä det är ett hopplock av lösa delar, det är dock orginal AR gaffel, ev olika årgångar eller modeller, kolfiberstyrrör är det iaf.
Väldigt bekväm att cykla på, blir nog att byta bort den där megaspacern mot något modestare.

Första gången med 170mm vevar, har 177,5 på övriga cyklar. Otroligt liten skillnad på hur det känns att cykla med.
Di2 är fantastiskt...och förmodligen vanebildande.

mvh E

Visa din Felt
Köpte mig en AR-ram och plockade på en ny 105 grupp men bytte ut reglagen mot MicroShift med thumbshifters.
IMG_20170412_162516_848.jpg

Styre och styr, vevlager var det enda som jag behövde köpa.
DSC_0744.JPG

DSC_0748.JPG

Det första jag gjorde var att ta bort alla dessa varnings-klibbor, typiskt amerikanare.
1491501167069.jpg

Jag har inte jagat vikt men den väger ändå in under 8.
Kan tyvärr inte uttala mig om hur den är att cykla på då den fått stå tillbaka för andra cyklar, men jag tror inte jag blir besviken.
DSC_0752.JPG

Visa din Felt
tuta sa:
Cool. Välkommen till AR-klubben. :) Varför svart gaffel? Antar att det inte är original.
Det där är en mörkgrå AR2 gaffel med orange dekor på. Satt som standard på 2015-års modell. Undra varför jag vet det ;)

Välkommen till AR-klubben Eddy.

Senast ändrad:
Visa din Felt
Just ja, har ju inte postat min unika Felt F85R (Randonee)

IMG_4828.jpg

Egen designad lackering och lite annat, som skiljer den från originalet (F85X - Satin Green)

Visa din Felt
Skojjade till det med vit styrlinda och 40 cm smalt styre.
6,17 kilo enligt min billiga våg.

Bilagor

• DSC_0032.JPG
    DSC_0032.JPG
    221.5 KB · Besök: 146
  • DSC_0028.JPG
    DSC_0028.JPG
    197 KB · Besök: 150
  • DSC_0027.JPG
    DSC_0027.JPG
    158.8 KB · Besök: 167
Visa din Felt
Hej! Har lite problem med sadelstolpe/sadel, sadeln flexar för mycket så den går ner mot sadelstolpen, sadeln får en stenhård punkt på ett rätt tråkigt ställe. Nån annan som upplevt nått liknande?

Jag lär ju måsta byta sadel, vet nån om spec power har liknande uppbyggnad och flex?

Mvh Fredrik

Bilagor

• 20170524_113426.jpg
    20170524_113426.jpg
    132.6 KB · Besök: 149
Visa din Felt
Kristoffer sa:
Jag har gått över till Mariposa Caranoga tubtejp och den funkar bra den med, har även den fått smaka på lite mer regn än vad jag gillar och klarat sig bra.

Dret!
Enligt tillverkaren tappar man 6,3 watt mer tejpen jämfört med att limma. Blir Magic Mastik i år för mig .
Enkla watt att plocka hem.

"a Vittoria Triathlon tubular 22 mm absorbs 32,8 W at 40 km/h and 9 bar when glued with mastic, while it absorbs 39,1 W when glued with Carogna tape (same conditions)."
http://forum.slowtwitch.com/forum/?post=5922754#p5922754

Visa din Felt
Ändå ebättre är väl att göra det a´la velodrom?
Hårt lim så man sparar några wattt till (och verkligen har anledning att svära om man punkar).

Visa din Felt
Min f1x blev ju mosad av en lastbil. Här är ersättaren, med originalhjul. Finhjulen (det ena nyttt) åker på till våren.

p.g.a. en massa nyheter (BB386, trough axle, och att hydrauliska bromsar var skönt) har jag en massa grejer jag borde lägga ut på köp o sälj. Men både sti-reglage och effektmätare blir väl bara bättre av att mogna i garaget?

Bilagor

• 20180901_191113.jpg
    20180901_191113.jpg
    399.6 KB · Besök: 158
Visa din Felt
Eddy sa:
Hej! Har lite problem med sadelstolpe/sadel, sadeln flexar för mycket så den går ner mot sadelstolpen, sadeln får en stenhård punkt på ett rätt tråkigt ställe. Nån annan som upplevt nått liknande?

Jag lär ju måsta byta sadel, vet nån om spec power har liknande uppbyggnad och flex?

Mvh Fredrik
Det blev en Selle smp full carbon lite, inte billigt men skön. Kinakopian som jag köpte till gravelhojjen var faktiskt lika skön men till en 1/10 av priset.

Visa din Felt
Tyngre men snabbare.
Wattpedalerna är tillbaka men gör den tyngre.
Nytt styre är också lite tyngre men snabbare.
6,11 kilo

Bilagor

• IMG_0141.jpeg
    IMG_0141.jpeg
    1.6 MB · Besök: 44
  • IMG_0144.jpeg
    IMG_0144.jpeg
    1.2 MB · Besök: 44
  • IMG_0146.jpeg
    IMG_0146.jpeg
    706.9 KB · Besök: 42
Tillbaka