Visa din... Fuji?

stef-n

Medlem
Visa din... Fuji?
Med tanke på att en sökning på Fuji i detta forum ger ungefär två träffar så kanske den här tråden självdör omgående. Å andra sidan kanske det finns någon eller några till här som brukar en dylik cykel?

Min skogscykel är hur som helst en Fuji SLM 3.0 och den har fått mig att återuppta detta gamla intresse som innan detta uppvaknande slumrat sedan 90-talet.

fujislm700px.jpg

Landsvägscykeln är en Fuji Team RC och att cykla landsväg på en racer är för mig helt nytt med start detta år.

fujiteamrc700px.jpg

Visa din... Fuji?
Fuji ansågs ju vara ett väldigt fint märke förr.
Dom gjorde lätta och fina cyklar. Dom var ljusår bättre än tex Cycle pro.
Så du menar att dom också har hamnat hos Cykelringen, som Moongose bla ?
I så fall är det dags för revolution !!!!

Visa din... Fuji?
matz skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu blev jag besviken !! Både Marin och Haro gör
> ju fina jonnar !
> Speciellt Marin !

:-) Jag har en gammal fin Mongoose, en gammal fin Wheeler, flera stycken Marin och jag har aldrig varit inne i en Cykelringenbutik. Jag är förföljd av Cykelringen! Nåd!

Visa din... Fuji?
matz skrev:
> Hasse#7
>
> Aha...du har alltså en langare som köper ut åt
> dig...från Cykelringen ??
> Smart !! ;)

Nää! Snarare en uppköpare som kollar upp vad jag handlat under årens lopp och sedan devalverar deras goda rykte genom att knyta dem till Cykelringen. Jag köper sällan något sprillans nytt men om jag gör det så kommer det säkert hamna under Cykelringenparaplyet inom kort. Vad skall jag välja? Hmmmm... Specialized?.....Cannondale?.....Bianchi?.....Canyon?....Brompton? Nä visstfan! Inte Brompton det har jag ju redan, hoppas Cykelringen inte läser här.

Visa din... Fuji?
Försökte städa källaren i våras, Fujin är den svart/röda längst till vänster ;).
NilsiPhone010.JPG

Den här bilden kan användas i många visa din ... trådar eller kanske en ny:
Visa ditt cykelskrot

Visa din... Fuji?
StinkySupreme skrev:
> Hmm, en Altamira skulle sitta fint:
Det tyckte jag med.....
IMAG0051.jpg

En CX 2.0 med (alldeles för) tunga hjul, 8,6 kg i stl 54.

Visa din... Fuji?
mamme1 skrev:
> StinkySupreme skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hmm, en Altamira skulle sitta fint:
> Det tyckte jag med.....
>
> En CX 2.0 med (alldeles för) tunga hjul, 8,6 kg i
> stl 54.

Sweet! Den ser elak ut på ngt sett;-).

Visa din... Fuji?
Daskar väl upp tråden med en fuji transonic elite ram med ultegra komponenter samt dura ace vevar med ett par 404!
Sjukt fin och prisvärd hoj som samtidigt presterar bra. Har du å en fuji? visa den!

Bilagor

• IMG_20170421_125808_045.jpg
    IMG_20170421_125808_045.jpg
    390.3 KB · Besök: 85
Visa din... Fuji?
13694733_1035860319844194_7629545_n.jpg

OK då. Min 2012 Altamira SE. Sram Force 10-delat, DA 35 med Veloflex Arenberg / Carbon (Bak/Fram). Richey Carbon Superlogic cockpit och sadelstolpe. 6.7kg på bilden (Ok, inte om man räknar in reservtuben, men väl pedalerna). Den skönt post-apokalytiska miljön står givetvis Hisingen för.

Visa din... Fuji?
Fuji transonic 2.9
Bytt styrkombo till Ritchey wcs logic II, hjulen är fulcrum/shimano 50mm samt en uppsättning fulcrum racing 1 som träningshjul. Grymt nöjd med hojen, lätt att hitta vid fiken också bland alla mattsvarta Canyon...

Bilagor

• IMG_0569.JPG
    IMG_0569.JPG
    361.1 KB · Besök: 77
Visa din... Fuji?
Jag la en beställning på en Fuji Wendigo 2.1 idag, så jag kan ju dryga ut denna tråd med ett inlägg. Verkar inte vara landets vanligaste fatbike direkt. Får återkomma med bild när den står i garaget, men bjuder på en pressbild så länge!

2017_FUJI_WENDIGO_26_21_FORESTGREEN_CYAN_FRONT.jpg

Visa din... Fuji?
Stumpy sa:
Filipelling sa:
Daskar väl upp tråden med en fuji transonic elite ram med ultegra komponenter samt dura ace vevar med ett par 404!
Sjukt fin och prisvärd hoj som samtidigt presterar bra. Har du å en fuji? visa den!
70% rabatt på Cykelringen? ;)

hahaha
Har Cykelringen ens kvar Fuji?? Egons i Östersund är det ställe en Fuji ska köpas på, Göran är en härlig grabb han ;)!

Visa din... Fuji?
Nya cykeln blev en Fuji Transonic elite med Ultegra 6800 och novatec tubhjul.

Bilagor

• 99DDD147-3452-470F-8B6F-AFF44331DFF7.jpeg
    99DDD147-3452-470F-8B6F-AFF44331DFF7.jpeg
    240.5 KB · Besök: 79
Tillbaka
Topp