Visa din Genesis
Hej!
Den här tråden är lite "hittepå" eftersom det inte är min egen Genesis-cykel.
Jag har alltså hjälpt en kompis med inköp av sin första MTB, som också kommer rulla som jobb-pendlar-cykel...
Tycker märket och cykeln är för snygg för att få passera obemärkt, "so here it goes":
Den oligatoriska kartongbilden...
Alla delar med, check!
Dom kassa Conti X-King Performance åker av direkt...
Inget tubless-ready här inte, men så kostar ju cykeln under 8000kr så det kanske är att önska för mycket.
Så, nu med bättre sulor på, Schwalbe Racing Ralf (2.35 Evo PaceStar)
Eftersom det inte är jag själv som ska köra cykeln är det lika bra att dubbelkolla alla inställningar:
Växlarna:
Lagerspänning:
Samt efterspänna ekrarna ett kvarts varv:
Avslutar med att montera de önskade pedalerna (saknade monteringsfett så det fick bli rapsolja):
På med kabelskydden...
så är den klar för avhämtning!
Men innan han kommer och hämta den så tar vi några detaljbilder i nästa inlägg...
Den här tråden är lite "hittepå" eftersom det inte är min egen Genesis-cykel.
Jag har alltså hjälpt en kompis med inköp av sin första MTB, som också kommer rulla som jobb-pendlar-cykel...
Tycker märket och cykeln är för snygg för att få passera obemärkt, "so here it goes":
Den oligatoriska kartongbilden...
Alla delar med, check!
Dom kassa Conti X-King Performance åker av direkt...
Inget tubless-ready här inte, men så kostar ju cykeln under 8000kr så det kanske är att önska för mycket.
Så, nu med bättre sulor på, Schwalbe Racing Ralf (2.35 Evo PaceStar)
Eftersom det inte är jag själv som ska köra cykeln är det lika bra att dubbelkolla alla inställningar:
Växlarna:
Lagerspänning:
Samt efterspänna ekrarna ett kvarts varv:
Avslutar med att montera de önskade pedalerna (saknade monteringsfett så det fick bli rapsolja):
På med kabelskydden...
så är den klar för avhämtning!
Men innan han kommer och hämta den så tar vi några detaljbilder i nästa inlägg...