Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyckte det blev ganska negativt redan på Venge.Henrik_E sa:Samma komponenter på en Tarmac hade vägt negativt.
Cujo sa:S-worksramen väger dryga kilot med vevlager i stl 54 enl http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=126959
Inte jättetungt direkt?
lundatok sa:Spelar det någon roll när det sitter relativt lätta komponenter på? Cykeln jag hade före Vengen var inte heller jättesvår att få ner under 7 kg, med Sram Red 10-delad.
Jag fattar inte hur kränkta ni blir över en cykel under 7 kg. Det hade varit betydligt svårare att få ner Vengen under 6 kg.
Skogling sa:Förlåt men jag tror bara folk var lite fundersamma då du lyckas få ner ekipaget så pass. Men SRAM och FFWD är ju lätt så... Men ingen har väl varit varesig krängt eller varit otrevlig här? Eller har jag missat något?
Det är ju inte precis raketforskning att banta cykel. Det är bara att slanta. :)
Skogling sa:Det är ju inte precis raketforskning att banta cykel. Det är bara att slanta. :)
lundatok sa:Spelar det någon roll när det sitter relativt lätta komponenter på? Cykeln jag hade före Vengen var inte heller jättesvår att få ner under 7 kg, med Sram Red 10-delad.
Jag fattar inte hur kränkta ni blir över en cykel under 7 kg. Det hade varit betydligt svårare att få ner Vengen under 6 kg.
lundatok sa:Ja, det var med 1100 gr tubhjul. Resten var inget fancy.
lundatok sa:Eller, jag tror att min ram var rätt lätt för att vara en Venge 58.
nadderf sa:Vad väger ni hojarna med? Varför räkna på utan pedaler, fästen osv?
7.0 med allt på enligt min våg! Ska byta ut lite så den hamnar under innan säsongen börjar =)
GoranS sa:Är inte hela idén med att titta i denna tråd att man ska känna sig kränkt!?
castrello sa:nadderf sa:Vad väger ni hojarna med? Varför räkna på utan pedaler, fästen osv?
7.0 med allt på enligt min våg! Ska byta ut lite så den hamnar under innan säsongen börjar =)
Är det en Adv eller Adv Pro?
Min Adv Sl med Ultegra mekanisk grupp och rs81-c35 väger mot 7.7 eller nåt sånt. KRÄNKT!
Snygg! Vart hittar man lösa ramar från Cannondale?landen sa:Enligt kalkylen borde den hamna på 6,8kg exakt med 1500g träningshjul. Ramen väger 890g med adapter för GXP + GXP-lager.
molleben sa:Snygg! Vart hittar man lösa ramar från Cannondale?landen sa:Enligt kalkylen borde den hamna på 6,8kg exakt med 1500g träningshjul. Ramen väger 890g med adapter för GXP + GXP-lager.
molleben sa:Snygg! Vart hittar man lösa ramar från Cannondale?landen sa:Enligt kalkylen borde den hamna på 6,8kg exakt med 1500g träningshjul. Ramen väger 890g med adapter för GXP + GXP-lager.
Kristoffer sa:Hur får man en racer att väga över 7 kilo?
Visst går det om man kör billiga, tunga delar med med nyare växelgrupp, kolfiber mm?
Hur proffsen inte kommer ner nära 6,8 är märkligt, nästan så att det krävs motor eller något
Min lätta snabba ligger i sub 6 tråden..
clnr sa:(tubhjul,det verkar vara viktigt att påpeka)
landen sa:molleben sa:Snygg! Vart hittar man lösa ramar från Cannondale?landen sa:Enligt kalkylen borde den hamna på 6,8kg exakt med 1500g träningshjul. Ramen väger 890g med adapter för GXP + GXP-lager.
Tyska Ebay i detta fallet. Här är samma fast årets model och lite dyrare: http://www.sigmasport.co.uk/item/Cannondale/SuperSix-Evo-Hi-Mod-Road-Frameset-2016/A3B9
schäfer sa:jag kan fixa lösa ramar super six evo hi mod från importören i Litauen
//Per
garfunkel sa:schäfer sa:jag kan fixa lösa ramar super six evo hi mod från importören i Litauen
//Per
Du inser själv hur fishy det där låter va? :)