Visa din misär! del 2

Visa din misär! del 2
Men va...n, är ni sveriges sämsta plattispedalcyklare? Du lägger ju upp såna bilder en ggn / halvår 😘
Om det ändå hann gå hela sex månader emellan så fick man ju vara nöjd dessutom är det nästan bara stora grabben som har förmågan /oturen att ”lyckas ”, men jag pratade med en elektriker idag, 22bast som var tvungen att lägga av med hockeyn för att han hade råkat ut för fyra hjärnskakningar den här säsongen så några stygn hit eller dit gör väl inget 😜

Visa din misär! del 2
Vassa pedaler o gamla gubbar är ingen bra ide...men min fru tycker det är spännande...
Alltid är d nåt ...🙄
1000002780.webp

Visa din misär! del 2
IMG_2793.webp
IMG_2791.webp

Uppe bland bergen i apltrakterna. Åska och hagel. Har hänt förr och inte fan lärde man sig något av det, ingen överdragsjacka med, genomsur, temp droppad till ca 15-16 grader, 3 mil hem…. Utför 800 hm, kallt och halt. Tryckte under en bro tills det lättade något och jag var tvungen att trampa hem för att inte hamna i mörker.

Visa din misär! del 2
Visa bilaga 777779Visa bilaga 777780
Uppe bland bergen i apltrakterna. Åska och hagel. Har hänt förr och inte fan lärde man sig något av det, ingen överdragsjacka med, genomsur, temp droppad till ca 15-16 grader, 3 mil hem…. Utför 800 hm, kallt och halt. Tryckte under en bro tills det lättade något och jag var tvungen att trampa hem för att inte hamna i mörker.

Uför i riktigt skitväder när man redan är nedkyld, men måste hem innan det blir mörkt, är vidrigt. Faller tempen tillräckligt mycket lovar jag inte ens en riktig regnjacka och långfingerhandskar hjälper. Är man dessutom trött vill man inte vända och cykla lite uppför för att få upp värmen... Då kan det vara svårt att ens hantera bromsreglagen och då blir det även en säkerhetsfråga.

Visa din misär! del 2
Uför i riktigt skitväder när man redan är nedkyld, men måste hem innan det blir mörkt, är vidrigt. Faller tempen tillräckligt mycket lovar jag inte ens en riktig regnjacka och långfingerhandskar hjälper. Är man dessutom trött vill man inte vända och cykla lite uppför för att få upp värmen... Då kan det vara svårt att ens hantera bromsreglagen och då blir det även en säkerhetsfråga.
Jo tack, skakade större delen av utförskörningen och fick ruska liv i händerna mellan varven. Men däremot tycker jag att när jackan varit med vid andra tillfällen så gör den viss nytta eftersom våt tröja plus fartvind blir så in i h-e kallt.

Visa din misär! del 2
Lite snabb på jobbpendling och träning. Sonkade ihop på jobbet. Nu snörvlar jag igen, halsen kliar.
Den här flunsan borstar man inte bort sådär bara.

Tillbaka
Topp