Visa din misär!

Visa din misär!
Gör en uppdatering från min misär med hjärtat. Mitt förhöjda Troponin-värde berodde tydligen på att jag har Makrotroponin. Vad som gjorde att jag mådde så dåligt vet jag fortfande inte! Men det var inte roligt och jag har aldrig mått så dåligt tidigare! Nu mår jag i alla fall bra!

Kämpa på alla!

Senast ändrad:
Visa din misär!
Tur nr 5 då lade jag nya gaffeln under en stor sten🤘🤘🤘
PXL_20260411_123245309.MP.webp

Visa din misär!
Idag satte jag mig äntligen på cykeln igen, snart 4 månader efter olyckan. Det var helt underbart: Tussilago, fågelkvitter, sol och en lätt vårbris. Foten håller fortsatt bra efter påskens storstadsturism med åtskilliga dagar kring 20000 steg.

Infektionen gav med sig efter en antibiotikakur och nästa återbesök hos ortopeden blir förhoppningsvis "slutbesiktning" ett år efter op. Blodproppen efter gipset verkar ha gett med sig och svullnaden är betydligt mindre. Behandling med blodförtunnande kommer att sättas ut efter 3 månader. Foten är ännu inte som den var, men blir stadigt bättre. Det är därför dags att checka ut från den här tråden för denna gång!
🤗

Har jag lärt mig något? Nej, egentligen inte. Risken med svartis var jag väl medveten om redan innan efter ett flertal vurpor. Kanske kommer jag framgent att bli mer liberal med dubbat bak. Jag har även minskat fjäderspänningen i pedalerna. I övrigt kommer jag nog inte att ändra beteende, även om jag numera är betydligt mer rädd för smärta än tidigare.

Kör försiktigt därute!

Visa din misär!
Inget att visa, vet inte ens om det går att se......
Har drabbats av impingment i vänster överarm, gått och dragit på det i en dryg månad. Har ingen aning om varför det dykt upp men det gör ont som fn och cykla är en utmaning. Vila hjälper föga, lätt träning likaså..... klarar pendlingen, kan paddla men hålla i bockstyret gör ont. Riktigt värde nu när gruset försvinner och solen tittar fram.
Träffade läkare igår. "Ta´t lugnt, det släpper och har det inte gjort det om två månader kan du få en kortisonspruta" sa han.....vfn, två månader!!!!!!

Blir besök till fysioterapeut först..... få lite övningar.
Det har jag fått ett par gånger och det är ett helvete - naproxen är den bästa hjälpen. MEN det finns faktiskt några övningar som fungerar bra mot detta. Vinkande katten är den bästa när man har ont, för den hjälper i stunden och det känns bättre ganska omgående. Den kan man köra 5-6 gånger per dygn för lindring - den hjälper även ligamenten att hamna på rätt ställe. Den här killens övningar hjälpte mig båda gångerna:
Prova dem ska du se att det blir bättre.

Tillbaka
Topp