Earlslick
Aktiv medlem
Visa din misär!
Amma föl, ja det låter jobbigt.Känns som om det behövs något slags misärskala där inget under fölamning eller amputation räknas... Plötsligt känns en trimalleolär fraktur otroligt futtig.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Amma föl, ja det låter jobbigt.Känns som om det behövs något slags misärskala där inget under fölamning eller amputation räknas... Plötsligt känns en trimalleolär fraktur otroligt futtig.
Men vad f-n, jag la inägget i fel tråd,skulle varit i: Det kunde varit mycket värre tråden.Känns som om det behövs något slags misärskala där inget under fölamning eller amputation räknas... Plötsligt känns en trimalleolär fraktur otroligt futtig.
I min ungdom faceplantade jag mot en lyktstolpe då jag girade höger när kedjan for av, med hjärnskakning och brutet okben som resultat. 30+ år senare är mina nerver på vänster ansiktshalva fortfarande lite funky, men det kunde tydligen gått mycket värre!Cyklade rakt in i en betongsugga, för några år sedan. Förutom "Missprydande" ansiktsskador, knäckte jag okbenet. Efter Operationer, har jag nu permanent mist synen på vänster öga!
Anledningen till att skriver om det, är den förbannade huvudvärken. Får väl dras med den resten av livet...
Men varför klaga? Man lever ju! Kunde lika gärna varit död...
Slängt in en slant, lite för att må bra, lite för att hjälpa, lite för att skriva detta så fler som har möjligheten tar efter.En kort uppdatering på min tumörmisär. Jag mår fortfarande fysiskt bra. Psykiskt är det en rejäl utmaning att inte gå ner sig allt för djupt i mörker. Vi har hittat en modern dna-baserad behandling i Tyskland som inte finns i Sverige än. Nu söker vi skamlöst söker bidrag till detta. Oklart om man får starta insamlingar till sig själv enligt forumregeler. Vill man donera kan man skjuta ett reglage för att sänka arvodet för mellanhanden till noll som default är satt till 20%.
![]()
Help Erik in his fight against cancer – Tumour vaccine in Germany – Donate on 4fund.com
Hello,Life can be turned upside down in an instant. During what was supposed to be a normal, wonderful summer, our beloved Erik received the absolute worst news anyone could ever receive. The doctors found a malignant brain tumour (grade 4) which is considered incurable. Unfortunately, with current14fund.com
Ingen annan kan eller ska säga hur du ska känna, men mitt råd är att släppa den tanken. Du vill leva och det kan finnas tusen bra skäl för det och kanske enstaka egoistiska, skit samma. Du har det tungt så vi bär dig en liten bit på vägen.Det känns konstigt att be om pengar när man bor i ett land med fri sjukvård. Det är tyvärr ganska långsamt i svängarna med att ta in nya metoder till Sverige. Jag hoppas på att kunna leva i minst 5 år så att jag kanske hinner testa fler metoder framöver.
Skrämmande att det skall skilja så mellan länder där man borde kunna få likvärdig vård och framförallt märkligt att inte cancervård (och vård för andra sjukdomar som är svåra att bota) samordnas inom EU. Hoppas att du får den vård du behöver!!En kort uppdatering på min tumörmisär. Jag mår fortfarande fysiskt bra. Psykiskt är det en rejäl utmaning att inte gå ner sig allt för djupt i mörker. Vi har hittat en modern dna-baserad behandling i Tyskland som inte finns i Sverige än. Nu söker vi skamlöst söker bidrag till detta. Oklart om man får starta insamlingar till sig själv enligt forumregeler. Vill man donera kan man skjuta ett reglage för att sänka arvodet för mellanhanden till noll som default är satt till 20%.
![]()
Help Erik in his fight against cancer – Tumour vaccine in Germany – Donate on 4fund.com
Hello,Life can be turned upside down in an instant. During what was supposed to be a normal, wonderful summer, our beloved Erik received the absolute worst news anyone could ever receive. The doctors found a malignant brain tumour (grade 4) which is considered incurable. Unfortunately, with current14fund.com
Med tanke på att länderna i EU är ekonomiskt och politiskt rätt olika är det nog lättare sagt än gjort att komma upp med en vård som är likadan i de olika länderna.Skrämmande att det skall skilja så mellan länder där man borde kunna få likvärdig vård och framförallt märkligt att inte cancervård (och vård för andra sjukdomar som är svåra att bota) samordnas inom EU. Hoppas att du får den vård du behöver!!
Att vården i sig bedrivs olika och att finansieringen sker olika är en sak men att forskning, metoder, medicin och i vissa fall vaccin skall skilja tycker jag är märkligt. Vi kan enas om att plastkorken skall sitta kvar på mjölkkartongen men inte att svårt sjuka skall erbjudas samma möjlighet till behandlingMed tanke på att länderna i EU är ekonomiskt och politiskt rätt olika är det nog lättare sagt än gjort att komma upp med en vård som är likadan i de olika länderna.
Ja. Det är också missvisande att kalla behandlingen jag planerar för vaccin tycker jag. Det fördröjer förloppet men löser inte sjukdomen. Känns tveksamt om det finns incitament för dessa relativt små företag att göra tillräckligt stora studier för att bli godkända i hela EU. Man måste då dessutom göra studier där hälften får placebo vilket känns svårt moraliskt.Tyskarna tror ju på homoepati och massa kvacksalveri också. Jäkligt trist när fården är restriktiv i såna här lägen men regalerna där finns av en anledning
Detta ingår inte inom tysk sjukvård heller. Hade det gjort det hade jag kunnat söka vård inom EU. Det är rätt trögt att föra in nya metoder i allmän sjukvård i Tyskland också.Att vården i sig bedrivs olika och att finansieringen sker olika är en sak men att forskning, metoder, medicin och i vissa fall vaccin skall skilja tycker jag är märkligt. Vi kan enas om att plastkorken skall sitta kvar på mjölkkartongen men inte att svårt sjuka skall erbjudas samma möjlighet till behandling![]()
Ska man ha likadan vård i alla länder måste det gälla att varje behandling antingen är tillgänglig för alla eller för ingen. Det skulle därmed förmodligen dra rätt kraftigt mot att förbjuda ganska många saker. Gissar att det skulle leda till att folk som verkligen vill ha en viss behandling och har råd att själv bekosta den kommer att söka sig utanför EU om EU förbjudit behandlingen generellt. Är detta önskvärt jämfört med att låta behandlingen finnas i EU-länder utan att ingå i det allmänna vårdutbudet?Att vården i sig bedrivs olika och att finansieringen sker olika är en sak men att forskning, metoder, medicin och i vissa fall vaccin skall skilja tycker jag är märkligt. Vi kan enas om att plastkorken skall sitta kvar på mjölkkartongen men inte att svårt sjuka skall erbjudas samma möjlighet till behandling![]()