Visa din misär!

Visa din misär!
marran sa:
Tack igen alla!
Jag ska chilla med ortros nu i 6 veckor och noll belastning på knät, det är lite bitar som behöver växa fast innan rehaben kan börja. Utsikterna ser iaf positiva ut vad jag förstår, men man vet inte jättemycket i nuläget förutom att alla bitar nog kom på rätt plats.

Fan..ditt knä ser ju nästan värre ut än mitt gjorde för tre månader sen:) krya på dig!

Visa din misär!
marran sa:
Tack igen alla!
Jag ska chilla med ortros nu i 6 veckor och noll belastning på knät, det är lite bitar som behöver växa fast innan rehaben kan börja. Utsikterna ser iaf positiva ut vad jag förstår, men man vet inte jättemycket i nuläget förutom att alla bitar nog kom på rätt plats.

Jag får be om ursäkt för en överdrift tidigare, i morfindimman fattade jag det som att både sken och strålbenet var av, men strålbenet klarade sig visst, hur fan det gick till vet jag inte, men så verkar det vara iaf. Fick tag på efter-plåtarna idag också.

AdamK: vad hände dig, spiralbrott?

Men det var ju bra, att vi fick lite extra misär, och att det inte var fullt så illa (illa nog ändå) och att du fick morfin.

Visa din misär!
Jag tänkte att jag skulle bidra med denna symfoni av färg.
DSC080991.jpg

Visa din misär!
Shit, här har jag missat grejer. Läk väl marran! (och alla andra)

Och vem är det som leder skrot i benet-ligan i Umeås Tromsökontingent nu?

/johan

Visa din misär!
Jag stod länge och valde mellan gula och lila shorts.

Jag skulle tro att i vikt räknat leder nog jackson, men i antal bitar ligger jag i en helt egen liga.

Starkknark och hallisar har jag fått så jag tål och mer därtill. Det visar sig att helievac av patient med spiralfraktur och luxerat knä är så smärtsamt att man måste knarka dem först tills de börjar sjunga "come sail away" (givetvis Eric Cartmans fantastiska cover) och sen ännu mer till den grad att de glömmer texten till refrängen i ovan nämnda låt. Jag är tacksam att vara tillbaka inuti mig själv igen.

Visa din misär!
marran sa:
Jag stod länge och valde mellan gula och lila shorts.

Jag skulle tro att i vikt räknat leder nog jackson, men i antal bitar ligger jag i en helt egen liga.

Starkknark och hallisar har jag fått så jag tål och mer därtill. Det visar sig att helievac av patient med spiralfraktur och luxerat knä är så smärtsamt att man måste knarka dem först tills de börjar sjunga "come sail away" (givetvis Eric Cartmans fantastiska cover) och sen ännu mer till den grad att de glömmer texten till refrängen i ovan nämnda låt. Jag är tacksam att vara tillbaka inuti mig själv igen.

:D

Visa din misär!
Jag tror faktiskt att jag har förlorat den här kampen, hur surt det än är. Jag har en jävligt lång spik, men den står sig ganska slätt mot marrans platta + 15 småspikar. Jag vet faan inte ens om jag vinner tävlingen om antalet brott i kroppen. Jag bröt visserligen tibia i höger ben, fibula i vänster, ett revben och fick en spricka i kinden, men marrans ben är ju faan som plockepinn!

Jag kan förövrigt meddela att marrans ben är ännu snyggare i verkligheten och att han just nu är hög som ett hus, även om han hävdar att han är helt klar i knoppen. Han låter väldigt roligt när han sover.

Visa din misär!
Jackson sa:
Jag kan förövrigt meddela att marrans ben är ännu snyggare i verkligheten och att han just nu är hög som ett hus, även om han hävdar att han är helt klar i knoppen. Han låter väldigt roligt när han sover.

Ett gott skratt i bedrövelsen :)

Senast ändrad:
Visa din misär!
Låtit bli att titta i den här läskiga tråden ett tag...men ouch - krya, Marran!

Själv ligger man i lä. Liten krossskada på vänster ringfingers yttre led efter OTB i snöblaskiga skogen. Förband bara i nån vecka och på:t igen sa läkaren.

Visa din misär!
Ingen bild finns, var lite bastu och öl med lite polare i går, skulle öppna en öl och fick tag i en sked som jag skulle öppna med. Blev en riktig champagneeffekt på kapsylen som flög rakt in i ögat på mig. Inte nyttigt med alkohol tydligen...

Visa din misär!
Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Pepposi sa:
Finns värre saker men tråkigt sätt att fira Påskdagen... ?

Att folk (fän) inte kan skilja på mitt å ditt!
+1 !!

Ratten sitter ju kvar iaf.
Häromkring (Jönköpings län) så har ligorna inriktat sig på bla BMW rattar med dess krockkuddar.
Kul att hitta sin bil utan ratt liksom :-/

Varför? Jag bara undrar, har inga planer på att öppna eget i branschen. Men poängen går mig förbi.

Visa din misär!
ratatosk sa:
Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Pepposi sa:

+1 !!

Häromkring (Jönköpings län) så har ligorna inriktat sig på bla BMW rattar med dess krockkuddar.

Varför? Jag bara undrar, har inga planer på att öppna eget i branschen. Men poängen går mig förbi.

Reparerar krockade bilar och monterar in stulen krockkudde. Bilen ser bra ut på utsidan men inte under ytan mekaniskt sett.

Senast ändrad:
Visa din misär!
BjornR sa:
ratatosk sa:
Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Pepposi sa:

+1 !!

Varför? Jag bara undrar, har inga planer på att öppna eget i branschen. Men poängen går mig förbi.[/

Reparerar krockade bilar och monterar in stulen krockkudde. Bilen ser bra ut på utsidan men inte under ytan mekaniskt sett.

Aj. Det är ju ondska på riktigt.

Visa din misär!
ostrand sa:
Men vafan...
(Ok, det var bara att skruva tillbaka, men ändå)

Hur var det där med momentnyckel nu igen.... 12-14 nm. Efterdra efter 100 km vill jag minnas att shimano säger.

Bra råd.

Iofs lite fusk eftersom jag monterade nytt vevparti igår så råden ligger kvar i minnet.

Visa din misär!
fredrik168 sa:
Detta är min misär ! 4 lediga dagar och trasgt baknav ? lär väl ta några dagar att gå igenom reklamationen

Bara bodyn som hängt sig - testat att riva isär och se om det går göra något åt? Du har inget mer bakhjul själv eller som du kan låna annars? Sjukt trist att inte kunna cykla i fina vädret för en sån grej.

Visa din misär!
Bengt-re sa:
fredrik168 sa:
Detta är min misär ! 4 lediga dagar och trasgt baknav ? lär väl ta några dagar att gå igenom reklamationen

Bara bodyn som hängt sig - testat att riva isär och se om det går göra något åt? Du har inget mer bakhjul själv eller som du kan låna annars? Sjukt trist att inte kunna cykla i fina vädret för en sån grej.

Nä knastrar och låter illa så kuggkransen? I navet har antagligen spruckit, sett att det hänt på roam 30 hjul. Fick sätta ihop 26:an igen så ska ut på em ?

Visa din misär!
fredrik168 sa:
Bengt-re sa:
fredrik168 sa:

Nä knastrar och låter illa så kuggkransen? I navet har antagligen spruckit, sett att det hänt på roam 30 hjul. Fick sätta ihop 26:an igen så ska ut på em ?

Men då så! ??

Visa din misär!
Hopp... sitter på akuten och håller tummarna för att känningen i vaden inte är en DVT... svullnad och tilltagande ömhet vid rörelse talar för motsatsen. Plus de två tidigare blodpropparna jag haft :(

Bilagor

• DSC_0706.JPG
    DSC_0706.JPG
    101.3 KB · Besök: 40
Visa din misär!
Visa din misär!
Kung_Gustaf sa:
Hopp... sitter på akuten och håller tummarna för att känningen i vaden inte är en DVT... svullnad och tilltagande ömhet vid rörelse talar för motsatsen. Plus de två tidigare blodpropparna jag haft :(

Vafan, du har väl knappt kommit ur tonåren? Hoppas det går vägen.

Visa din misär!
Jag har aldrig varit så glad över att ha fel! Blodproverna visade inget tecken på en ny blodpropp så man valde att inte göra något ultraljud. Jag ska vara vaksam på svullnaden närmsta veckan. Benet är ju alltid svullet sen de andra propparna men tilltar det ytterligare så ska jag söka akut.

Det som är så fantastiskt är att HADE det varit en propp så hade jag blivit tvungen att äta blodförtunnande livet ut... det är tredje gången gillt så att säga :( Då kan man lika gärna lägga ner allt vad kul cykling innebär.

Men inte idag! :))))

Visa din misär!
Kung_Gustaf sa:
Jag har aldrig varit så glad över att ha fel! Blodproverna visade inget tecken på en ny blodpropp så man valde att inte göra något ultraljud. Jag ska vara vaksam på svullnaden närmsta veckan. Benet är ju alltid svullet sen de andra propparna men tilltar det ytterligare så ska jag söka akut.

Det som är så fantastiskt är att HADE det varit en propp så hade jag blivit tvungen att äta blodförtunnande livet ut... det är tredje gången gillt så att säga :( Då kan man lika gärna lägga ner allt vad kul cykling innebär.

Men inte idag! :))))

Yeaahh :)

Visa din misär!
Hoppas nu bara att det inte svullnar mellan bena på dig bara för då är det riktigt kört? fast jag har hört att det finns självmedicinering mot just det?

Tillbaka
Topp