Visa din misär!
EST sa:Lillgrabben bröt nyckelbenet i Trysil i tisdags?
Aj! Läk väl på din son!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
EST sa:Lillgrabben bröt nyckelbenet i Trysil i tisdags?
Svedberg sa:AC-ledsluxation efter OTB i pumptrack.
Fy fan... less!
Marsupilami sa:Resultatet av årets CV.
Kom 15 km när en tyckte att det var dags att svänga in i mitt framhjul.
7 km ajaj cykling till mångsbodarna för transport till Mora Sjukhus.
Båtbenet av och fraktur uppe vid armbåge. 12 veckor gips.
Tack för det din stressade j***l.
En blev dock glad då han fick ta mitt bakhjul efter ett haveri på bodyn.
Han kunde slutföra sitt tionde lopp.
En timme efter hemkomst från Mora så bryter dottern sin arm.
Ingen tur i vår familj.
Magnus Harling sa:Tyvärr så verkar det som att jag inte kommer att få cykla i skogen på 8-12 veckor. MISÄR!
Marsupilami sa:Resultatet av årets CV.
Ingen tur i vår familj.
Bonzo sa:Marsupilami sa:Resultatet av årets CV.
Ingen tur i vår familj.
Inte för att strö salt där det inte hör hemma, men när jag bröt båtbenet för ganska exakt ett år sedan var jag gipsad i totalt 17 veckor innan det var över. Tydligen väldigt trögläkta frakturer det där, men jag håller tummarna att det läker fortare för dig.
Snyggt gips btw. Rosa var enda färgen jag inte testade, men hann med både rött, svart och blått innan jag slapp undan.
Marsupilami sa:Bonzo sa:Marsupilami sa:Resultatet av årets CV.
Ingen tur i vår familj.
Inte för att strö salt där det inte hör hemma, men när jag bröt båtbenet för ganska exakt ett år sedan var jag gipsad i totalt 17 veckor innan det var över. Tydligen väldigt trögläkta frakturer det där, men jag håller tummarna att det läker fortare för dig.
Snyggt gips btw. Rosa var enda färgen jag inte testade, men hann med både rött, svart och blått innan jag slapp undan.
Rosa blir det när döttrarna får välja.
catch sa:En otroligt onödig krasch med en och en halv dag till en viktig tävling. Klarade mig utan brutna ben men starten blir sannolik inte av.
Verkligen misär ?
catch sa:En otroligt onödig krasch med en och en halv dag till en viktig tävling. Klarade mig utan brutna ben men starten blir sannolik inte av.
Verkligen misär ?
Jag är ingen doktor, men är väldigt nyfiken på hur det där brottet ska läka ihop snyggt utan ingrepp.dannelasson sa:Förra veckan i torsdags hände detta i Hellasskogen (Stockholm).
Förlorade medvetandet en stund och var desorienterad en stund. Hjälmen sprack men ändå fick jag en bula straxt intill tinningen. Lyckades gå till en mötande sambo som körde mig till SöS-akuten. Väl på plats kunde de utesluta blödning i huvudet (tack hjälmen).
Dock som ni ser på bilden så bröt jag nyckelbenet ordentligt. Tydligen av på 2 ställen enligt skiktröntgen som man inte riktigt kan se här.
Nu går ja på smärtstillande och inväntar besök hos Ortopeden i nästa vecka.
Det ska eventuellt läka ihop av sig självt med tiden med start 1.5-2 veckor efter brottet då benet börjar "reparera" sig med något som heter "kallus/callus". Håller tummarna att jag inte behöver opereras men risken finns.
Tills dess får jag fortsätta sittsova och äta smärtstillande med armen i en armslinga.
Tips: Bryt inte nyckelbenet :)
Crossmax sa:Jag är ingen doktor, men är väldigt nyfiken på hur det där brottet ska läka ihop snyggt utan ingrepp.dannelasson sa:Förra veckan i torsdags hände detta i Hellasskogen (Stockholm).
Förlorade medvetandet en stund och var desorienterad en stund. Hjälmen sprack men ändå fick jag en bula straxt intill tinningen. Lyckades gå till en mötande sambo som körde mig till SöS-akuten. Väl på plats kunde de utesluta blödning i huvudet (tack hjälmen).
Dock som ni ser på bilden så bröt jag nyckelbenet ordentligt. Tydligen av på 2 ställen enligt skiktröntgen som man inte riktigt kan se här.
Det ska eventuellt läka ihop av sig självt med tiden med start 1.5-2 veckor efter brottet då benet börjar "reparera" sig med något som heter "kallus/callus". Håller tummarna att jag inte behöver opereras men risken finns.
Tills dess får jag fortsätta sittsova och äta smärtstillande med armen i en armslinga.
Jag tolkade det som att dannelasson förlorade medvetandet till följd av vurpan, och inte tvärtom.Miss Lycka 2.0 sa:Förlorade du medvetandet och kraschar så bör det utredas. Det kan vara epilepsi.
Crossmax sa:Jag tolkade det som att dannelasson förlorade medvetandet till följd av vurpan, och inte tvärtom.Miss Lycka 2.0 sa:Förlorade du medvetandet och kraschar så bör det utredas. Det kan vara epilepsi.
Crossmax sa:Jag är ingen doktor, men är väldigt nyfiken på hur det där brottet ska läka ihop snyggt utan ingrepp.dannelasson sa:Förra veckan i torsdags hände detta i Hellasskogen (Stockholm).
dannelasson sa:Crossmax sa:Jag är ingen doktor, men är väldigt nyfiken på hur det där brottet ska läka ihop snyggt utan ingrepp.dannelasson sa:Förra veckan i torsdags hände detta i Hellasskogen (Stockholm).
Det kan man säga att jag också är nyfiken på :-) Kan posta utfallet senare ;-)
Miss Lycka 2.0 sa:Läge att skriva vad som hände så att andra kan undvika den varianten?
dnleriksson sa:dannelasson sa:Crossmax sa:Jag är ingen doktor, men är väldigt nyfiken på hur det där brottet ska läka ihop snyggt utan ingrepp.dannelasson sa:Förra veckan i torsdags hände detta i Hellasskogen (Stockholm).
Det kan man säga att jag också är nyfiken på :-) Kan posta utfallet senare ;-)
Mitt nyckelben är väl hyfsat bra nu. Endast att ligga på höger sida som gör ont efter ett tag, men annars går det mesta bra.
Jag fick iaf ingen operation och snyggt vete fan om det är med knölar och så... Dock växte det ihop och kommer aldrig gå av på samma ställe igen då det är flera cm tjockt där nu och rätt skönt att slippa operationen ändå!
Du skulle passat på när jag bröt mitt! Sjukskriven i 8v med regn typ 1 dag och tokvarmt alla andra! Altanen med ljudbok dagarna i ända. Ja, när jag inte störde andra i arbetet med att komma och fika då... Dock var det väldigt skönt att jobba igen efter för det blev bra trist hemma.
Bild på hur mitt låg.
https://happyride.se/forum/read.php/1/1761672/3335033#msg-3335033
dannelasson sa:Miss Lycka 2.0 sa:Läge att skriva vad som hände så att andra kan undvika den varianten?
Oklart då jag tuppade av och inte minns helt enkelt. Lite som vissa som varit med om en trafikolycka upplever.
Det hände i alla fall på ett ställe där jag kört många gånger tidigare bland några stenar som liksom står upp i stigen. Innan dess hade jag kört på betydligt stökigare ställen om man säger så.
Några meter från där jag låg fanns det en sten som hade lossnat från stigen som jag misstänker är boven i dramat (det gick fort).
Det händer att folk dör på operationsbordet för väldigt enkla operationer. Väldigt ovanligt, men det händer.tinkerbell sa:Man vill inte riskera en onödig operation, dvs riskera infektion och ytterligare komplikationer av ett ingrepp som görs i onödan. Den lätt cyniske personen i mig säger dock att det är ekonomin som styr...
LorMag sa:Kedjebrott.... :-(
SalkinL sa:Då var det dags igen!
Var på 1000möh+i Finale Ligure, skitsköna flowiga stigar med lite features (hopp, saker att droppa ut från m m). Kommer in i ett lätt snabbt parti. Helt plötsligt vrider sig hjulet 90 grader och jag får en flygtur som hade gjort Stålmannen avundsjuk. Oturligt nog landade jag inte på fötterna som han gör utan tog merparten av smällen i axel, huvud och bröstkorg. Kan ha prickat ett jätteträd, det är lite oklart för det gick så fort och jag var upptagen med att ha ont och lyckas andas efter att ha tryckt ur ganska exakt all luft ur lungorna. Men med tanke på liggställning och trädets position så är det ganska sannolikt. Fick en helvetesfärd ner med en Land Rover på en väg gud har glömt. Bytte sedan till en ambulans som lyckades pricka både murar och alla hål i vägen. Tog nog 45min-1h. Smärtnivån var på nivån helt outhärdlig. Väl framme blev det röntgen av huvud, rygg och bröstkorg.
Med tanke på min flygtur så är ett nyckelbensbrott en vinstlott. Benet är helt av men ingen operation.
Vernersson sa:SalkinL sa:Massa text.
Fan vad surt!!
Nu har du hela den tråkiga säsongen på dig att läka och rehaba..
Krya fort och väl!
SalkinL sa:Då var det dags igen!
Var på 1000möh+i Finale Ligure, skitsköna flowiga stigar med lite features (hopp, saker att droppa ut från m m). Kommer in i ett lätt snabbt parti. Helt plötsligt vrider sig hjulet 90 grader och jag får en flygtur som hade gjort Stålmannen avundsjuk. Oturligt nog landade jag inte på fötterna som han gör utan tog merparten av smällen i axel, huvud och bröstkorg. Kan ha prickat ett jätteträd, det är lite oklart för det gick så fort och jag var upptagen med att ha ont och lyckas andas efter att ha tryckt ur ganska exakt all luft ur lungorna. Men med tanke på liggställning och trädets position så är det ganska sannolikt. Fick en helvetesfärd ner med en Land Rover på en väg gud har glömt. Bytte sedan till en ambulans som lyckades pricka både murar och alla hål i vägen. Tog nog 45min-1h. Smärtnivån var på nivån helt outhärdlig. Väl framme blev det röntgen av huvud, rygg och bröstkorg.
Med tanke på min flygtur så är ett nyckelbensbrott en vinstlott. Benet är helt av men ingen operation.
SalkinL sa:Vernersson sa:SalkinL sa:Massa text.
Fan vad surt!!
Nu har du hela den tråkiga säsongen på dig att läka och rehaba..
Krya fort och väl!
Det extra sura är att jag haltar runt och har ganska ont av krossad häl sen i våras också. Missade stor del av den fina sommaren...