Visa din misär!

Visa din misär!
Det verkar mest vara lacken som tagit stryk men är inte säker än. Skiten har åkt ner till kedjestaget också och tryckt igenom det självhäftande skyddet som jag varit förutseende nog att klistra dit.

Visa din misär!
Packade upp min nya fina ram.
2014-01-0314.39.42.jpg

Visa din misär!
GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> xdr: Den där bilden var inte helt lättbegriplig.

Toppen på ett styrrör med extremt dålig passform. Fakk vad tråkigt!

Visa din misär!
Hasse#7 skrev:
> GoranS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > xdr: Den där bilden var inte helt
> lättbegriplig.
>
>
> Toppen på ett styrrör med extremt dålig
> passform. Fakk vad tråkigt!

Nej, botten va?

Ser iofs väldigt droppformat-aero-aktigt ut. Är det en tempo-jonne? Bara att köra, om du hittar passande styrlaget! ;-)

Visa din misär!
GoranS skrev:
> xdr: Den där bilden var inte helt lättbegriplig.

Toppen av styrröret som antagligen blivit klämt i frakten. Sjukt tråkigt. Andra gången den firman fått gå med returpaket åt mig.

Visa din misär!
Jag funderar på att lägga ner den här jävla cyklingen!
gotlaborg.jpg

Det här är den värsta dagen i mitt liv! Sådana här större ingrepp ska fan riskgranskas innan de genomdrivs. FAN!

Visa din misär!
jofahjalm skrev:
> Jag funderar på att lägga ner den här jävla
> cyklingen!
>
> Det här är den värsta dagen i mitt liv! Sådana
> här större ingrepp ska fan riskgranskas innan de
> genomdrivs. FAN!

Helt otroligt underbart uttryckt Jofa!
Lika otroligt miserabelt!
Men det kanske behövdes byggas om till helhaklat för att kunna ta emot alla leriga o blöta cyklister som lär frekventera stället ;D
Blev det frustrations-svullnande på MAX istället?
// L

Visa din misär!
Kung_Gustaf skrev:
> Bullabus skrev:
> -----
> > Määh, har ni fått lite svid, stackare... ska
> > jag lägga in ett foto på var ramen träffade
> > mitt underliv???
>
>
> Pics or it didn't happen. Men lägger du upp den
> bilden så kontrar jag med en då jag fastnade
> mellan bakdäcket och svingen med paketet. Också
> när jag gled av pedalerna i en landning..

En äkta gazzalodi ballgrinder är sånt som fostrar!

Visa din misär!
Upp med bilderna nu :-P

Kommer inte ihåg hur han hamnade på rygg på marken med benen brett isär, men en kompis gjorde det iaf och en moped kom efter och körde in mellan benen och studsade på paketet och vidare upp över honom... Han tyckte inte att det var lika kul som vi tyckte i efterhand :-P
Det var blått på riktigt!

Har han sagt alltså... Vi tittade inte...

Visa din misär!
Ikväll vankas det en gräddig potatisgratäng och svensk färsk oxfilé som är rubbad med en honungskrydda. Misär? Ni skulle bara veta..........

Potatisgratängen blev klar för över en halvtimme sen och köttet bara väntar att på få stekas MEN... dottern vägrar sova och är skitarg. Vi är dessutom aphungriga efter en lång dag som började 05:00. Frustrationen/hungern börjar visa sig...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    55.2 KB · Besök: 265
Visa din misär!
Fick ett fint minne för livet i höstas när jag stiftade bekantskap med grusvägarna i Lorne, Australien. Fick låna en city-rustad mtb och förståss dum som man var skulle jag tävla med de andra nedför.. Läxan blev ett illa tilltygat muskelfäste under knät, stygn och skrubb runt hela kroppen när styret vred sig i en snabb kurva och jag for i backen och av bara farten fortsatte på egen hand 4-5m.
Hemresan på 38 timmar en vecka senare var inte superbekväm.

Bilagor

• IMG_1070.jpg
    IMG_1070.jpg
    117.3 KB · Besök: 268
  • PB170017.jpg
    PB170017.jpg
    52.1 KB · Besök: 250
Senast ändrad:
Visa din misär!
Kung_Gustaf skrev:
> Ikväll vankas det en gräddig potatisgratäng och
> svensk färsk oxfilé som är rubbad med en
> honungskrydda. Misär? Ni skulle bara
> veta..........
>
>
> Potatisgratängen blev klar för över en
> halvtimme sen och köttet bara väntar att på få
> stekas MEN... dottern vägrar sova och är
> skitarg. Vi är dessutom aphungriga efter en lång
> dag som började 05:00. Frustrationen/hungern
> börjar visa sig...

Åååh.... känner så igen mig i den där situationen. Det slår liksom aldrig fel, vid varje tillfälle vi bestämt oss för att dinera på två efter barnen somnat så är det nåt jävelskap. ALLTID.

Visa din misär!
image.jpg

Har haft minimisär i två veckor nu pga ett missat trappsteg eller två...
Men nu är i alla fall trainerträningen påbörjad.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Herbivora skrev:
> > Har haft minimisär i två veckor nu pga ett
> missat trappsteg eller två...
> Men nu är i alla fall trainerträningen
> påbörjad.

Det var den jävligaste hårsäcksinflamationen jag sett!

Visa din misär!
Fliken skrev:
> dnleriksson skrev:
> -----
> > Ouch!!
>
> Du menar hårigheten ?

Givetvis! Vad annars?

Visa din misär!
Ades skrev:
> http://i.imgur.com/B8B62SI.jpg
>
> Så här går det om man landar på skallen utan
> hjälm.. Fraktur i kraniumet, lite hjärnblödning
> och 27 stygn..

Ouch. Min far gjorde något liknande fast med hjälm. Tror vi, han minns inte olyckan utan vaknade bara på sjukhus ett antal timmar senare. Blev ändå ett flertal frakturer i ansiktet, dock inga stygn. Såg riktigt otäckt ut.

Visa din misär!
Ades skrev:
> http://i.imgur.com/B8B62SI.jpg
>
> Så här går det om man landar på skallen utan
> hjälm.. Fraktur i kraniumet, lite hjärnblödning
> och 27 stygn..

AJ! Ser ju ut att läka bra dock!
Vilken tur att inte ögat blev skadat.

// Larsa

Visa din misär!
Jag skulle lossa på sadelstolpen på min Canyon LUX köpt i höstas. Då visar det sig att Crank Brothers Cobalt 11 kolfiberstolpen sitter som fastgjuten i ramen. Hur jag än försökt vägrar den släppa och röra sig uppåt. Det gick att med hjälp av rejält brutalt våld röra den lite i sidled men inte alls uppåt. Använde till slut så pass mycket kraft att sadelstolpen gick av vid infästningen till sadeln. Cykelmekanikern på cykelverkstaden gick också bet. Så nu sitter stolpen där. På en ram använd 4 gånger. Roligare kan man ha det. Men förhoppningsvis kan hemförsäkringens drulle ge viss lindring.

IMG_1460.JPG

Visa din misär!
stubbe.jpg
spricka.jpg
skruvar.jpg
skulderblad.jpg
framsida.jpg
Hallå MTB:are

Har kört MTB sedan i slutet på 80-talet fram till i början på 2000. Hela tiden utan vurpor el blåmärken. Tog i somras beslutet att återuppta denna härliga sport, och köpte i Juli en ny cykel. Hann få in ca 100 mil, när olyckan slog till. Den 13/10 var jag ute på en vanlig runda, hade siktat in mig på ca 3 mil. Hade hunnit 17 km, när jag valde att åka ner på ett singeltrackspår vid Lida friluftsområde. Backen ner var kanon, och farten hög, men efter 400 meter så svängde stigen, och jag fixade svängen galant! Det jag inte såg var det igenväxte spåret efter en Cross, som var ett par meter långt och ca 20-30 cm djupt! Framhjulet fastnade och jag föll åt höger. Landade på en stubbe med all kraft och fart. KNAK Å BRAK sa det i axeln! Efter vad jag uppskattar, några minuters skrick och jämmer, så kryper jag fram till cykeln för att lossa telefonen. Ringer 112 och inser, hur f-n ska dom hitta mig? Efter ca 1 timme så kommer Ambulansen tillsammans med en fyrhjuling från Brandkåren. 8 dagar på på Huddinge sjukhus, en komplicerad operation av 3 st frakturer, där bla skulderbladet var sräckt! Man hade aldrig tidigare på Huddinge ortopeden sett en så komplicerad skada i en axel!
Nu efter ca 3 månader så jobbas det för fullt med sjukgymnastik, och förhoppningen finns att åter kunna gränsla en MTB till våren! Ta väl hand om er och ha alltid en telefon alt vän med er ut i skogarna!
Ps jo, cykeln klarade sig utan en skråma ;)

Visa din misär!
Vilken jävla oflax. Jag lider med dig som fan. Jag kan inte ens tänka hur ett spräckt skulderblad känns. Tur att du hade mobilen med och tur att cykeln klarade sig. Rehaben går säkert gallant och du är nog snart tillbaka i sadeln. Det där ärret blir en festsnackis i framtiden. Lita på det!

Visa din misär!
Helvetes satan.. Verkligen oäckt!
Tur du hade med dig mobilen. Jag kör (nästan) aldrig själv i skogen men har drömt mardrömmar om att köra omkull o bryta benet mitt ute i långtbortistan.
Hoppas du blir återställd.

Tillbaka
Topp