Luthman Photography
Aktiv medlem
Visa din misär!
Ja, det känns inte helt festligt att betala för att andra ska repa ens grejer. Det kan jag göra själv, gratis.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kung_Gustaf sa:Jag ville skriva Bengan men det kändes fel. Provade att skriva Bengt men det kändes inte helt reko heller.
Det här måste vara en social misär av rang när jag vet hur du ser ut, hur du låter, vilken cykel du har, vad du jobbar med, ungefär vilka åsikter du brukar ha (speglat från det du skrivit), vilka dina cykelpolare är, var du bor, vi har träffats flera gånger etc..
Känslan är att jag känner dig men jag har nog aldrig sagt mer än hej?
Någon form av misär måste det ju vara. Internetcyklandets baksida med att man tror man känner folk över hela landet fastän man inte känner någon :P
Vernersson sa:Fy fan vad sugigt! :(
Till det positiva så verkar Gabelprofi ha för att skicka inom 48 timmar.
Vilken Pike årsmodell, variant (RC/RCT3) och hjulstorlek gäller det?
Edit: Bilder fr reservdelslistan
Edit2: RC såg jag nu att det var.
Då är det 11.4018.025.004, 11.4018.025.005, eller 11.4018.025.006 beroende på hjulstorlek.
Gabelprofi verkar ha alla 3 varianterna på lager.
Luthman Photography sa:Vernersson sa:Fy fan vad sugigt! :(
Då är det 11.4018.025.004, 11.4018.025.005, eller 11.4018.025.006 beroende på hjulstorlek.
Det där ser ju lovande ut iaf. Det är en RC, 29" 160mm. Satt på en enduro 29" 2015, köpt vintern 2014 (innan årsskiftet).
Vernersson sa:Luthman Photography sa:Vernersson sa:Fy fan vad sugigt! :(
Det där ser ju lovande ut iaf. Det är en RC, 29" 160mm. Satt på en enduro 29" 2015, köpt vintern 2014 (innan årsskiftet).
Alltid något iaf.
Frågan är bara hur mkt som är trasigt inuti chargern? :-/
Håller tummarna för det bästa.
Som sidnot håller jag med er om det där med att "känna" folk lite varstans fast man inte känner en käft.
Träffar skitmkt folk i jobbet, man snackar jobb men känner inte någon ändå.
Ser bara ut som lacken på kortet?Johho sa:Hann cykla nästan tio gånger på utbytesramen jag fick på garanti, tills dess att jag gjorde en vurpa och lyckades skada Treken. Kul...
Hoppas försäkringsbolaget är på bra humör!
Luthman Photography sa:Sedan min Pike RC varit inne på service har den kännts gradvis sämre och sämre och lågfartskompressionsjusteringen har slutat fungera så idag bestämde jag mig för att plocka isär skiten och se vad som hänt. När jag knackade ur bottenskruven och lyfte ur chargern så rann det ut lite mer olja än de 5cc som det borde vara där. När jag komprimerade dämparskaftet slurpade det lite väl mkt ur chargern för att inte innehålla bara olja. När jag inspekterade hela härligheten lite närmare visade det sig att det är en lååååång repa längs hela dämparskaftet och vid varje snabbkompression smiter lite olja ut. Eftersom den inte varit där förr antar jag att den på något sätt kommit dit antingen när den servades eller pga något skräp som hamnat i dämparen när den servats och sedan gnagt på dämparskaftet.
Någon som vet var jag får tag i ett nytt dämparskaft om service-stället sätter sig på tvären och inte vill ge mig ett nytt? Jag har letat i mina vanliga vattenhål men inte hittat nåt, bara hela chargerenheter och de kostar ju typ 2500 så det känns inte aktuellt.
Framledes kommer jag serva mina gafflar själv, 100% av gångerna jag skickat i väg nån av dem har det gått åt fan (det här var första och enda gången jag skickar iväg den).
Luthman Photography sa:Vernersson sa:Luthman Photography sa:Vernersson sa:Fy fan vad sugigt! :(
Alltid något iaf.
Som sidnot håller jag med er om det där med att "känna" folk lite varstans fast man inte känner en käft.
Förhoppningsvis har servicekillen repat den när den varit utplockad. Då birde inte så mkt annat vara paj. Risken är väl annars att något litet metallspån eller nåt annat skit åkt runt och repat saker inuti dämparen. Men jag håller tummarna för att det bara är själva skaftet. Funktionsnedsättningarna verkar mest tyda på att olja har läckt ut.
Rattnalle sa:Ser bara ut som lacken på kortet?Johho sa:Hann cykla nästan tio gånger på utbytesramen jag fick på garanti, tills dess att jag gjorde en vurpa och lyckades skada Treken. Kul...
Johho sa:Rattnalle sa:Ser bara ut som lacken på kortet?Johho sa:Hann cykla nästan tio gånger på utbytesramen jag fick på garanti, tills dess att jag gjorde en vurpa och lyckades skada Treken. Kul...
Förhoppningsvis är det bara lacken och ytrepor på kolfibern, men det känns som min ramgaranti är borta i och med denna skada!?
Schreddan sa:Luthman Photography sa:Vernersson sa:Luthman Photography sa:Vernersson sa:Fy fan vad sugigt! :(
Alltid något iaf.
Förhoppningsvis har servicekillen repat den när den varit utplockad. Då birde inte så mkt annat vara paj. Risken är väl annars att något litet metallspån eller nåt annat skit åkt runt och repat saker inuti dämparen. Men jag håller tummarna för att det bara är själva skaftet. Funktionsnedsättningarna verkar mest tyda på att olja har läckt ut.
Vad sa servicestället?
Luthman Photography sa:Idag svarade servicegrabbarna och de skickar en ny pinne och ett nytt sealhead. Slutet gott, allting gott.
Luthman Photography sa:Idag svarade servicegrabbarna och de skickar en ny pinne och ett nytt sealhead. Slutet gott, allting gott.
Lulle sa:Luthman Photography sa:Idag svarade servicegrabbarna och de skickar en ny pinne och ett nytt sealhead. Slutet gott, allting gott.
Nu förlorad du ju en möjlighet att bli kränkt. Jag beklagar.
Mathias B sa:Kraschade på cykeln igår. Hemma från jobbet idag med värkande hand och är dessutom ordentligt uttråkad. Fick tid på VC imorgon, hade hoppats på att få komma in redan idag men icke.
Mathias B sa:Klotade i ett blöthål. Ett par sekunder av ouppmärksamhet.
mikipedia_ sa:Mathias B sa:Klotade i ett blöthål. Ett par sekunder av ouppmärksamhet.
Ja det är lätt hänt? Hoppas du läker fort iaf!
Min klotning på bbqn kostar mg nästan 3tkr? Det är misär fast på annat vis!
jofahjalm sa:Om man kraschar och får ont i handen ser jag alternativen akuten eller HTFU. Vad ska skadan vara som dom kan åtgärda på en vårdcentral?
fredrik168 sa:mikipedia_ sa:Mathias B sa:Klotade i ett blöthål. Ett par sekunder av ouppmärksamhet.
Vad gick sönder?
mikipedia_ sa:fredrik168 sa:mikipedia_ sa:Mathias B sa:Klotade i ett blöthål. Ett par sekunder av ouppmärksamhet.
Vad gick sönder?
Framfälgen.
Hade spräckta nipplar och när jag försökte rikta upp fälgen gick flera sönder, fälgen slår ca 20mm i sidled över en "sektion" som är ca 30-35cm lång.
Då det även är spez original är det 24 ekrat och svårt att hitta nån annan fälg? Därför blir det ett nytt Hope pro4 med Dt comp ekrar och Dt Xm481 fälg.
Konkret sa:mikipedia_ sa:fredrik168 sa:mikipedia_ sa:Mathias B sa:Klotade i ett blöthål. Ett par sekunder av ouppmärksamhet.
Vad gick sönder?
Framfälgen.
Hade spräckta nipplar och när jag försökte rikta upp fälgen gick flera sönder, fälgen slår ca 20mm i sidled över en "sektion" som är ca 30-35cm lång.
Då det även är spez original är det 24 ekrat och svårt att hitta nån annan fälg? Därför blir det ett nytt Hope pro4 med Dt comp ekrar och Dt Xm481 fälg.
Försäkring kanske funkar?
BTO sa:Aj säger jag....
calleking sa:Road rash! Grusvägsvurpa över styret ner i diket i Skatås under GBG Girot 140km tävling. ~20:e man med 6km kvar. Gick på rött och fanns ingen möjlighet att undvika potthålet när jag låg på rulle i 45km/h. Jag kom lindrigt undan och röntgen visade inga benbrott/sprickor. Kan nog trampa runt lite på monarken idag/imorgon en vecka senare! Haft svårt att lyfta höger arm men verkar vara ok nu.
Det sjukaste av allt var nog att jag inte hittade ett enda skrapmärke på ramen efter att cykeln studsat runt på gruset. Bakhjulet skevt, sadeln sprucken, hoodsen skrapade och växelreglagen invinklade men ramen ser helt ny ut. Tur det för annars hade det nog kommit en tår :-)
calleking sa:Road rash! Grusvägsvurpa över styret ner i diket i Skatås under GBG Girot 140km tävling.