Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bonf sa:Äntligen har jag kvalat in för att posta i den här tråden! (ok, jag vet att folk bryter ben och annat som är betydligt värre, men detta gjorde min gårdag).
Jag skulle justera frambromsen och lyckades få in tummen mellan skivan och bromsen. Inte optimalt. Det hela blev extra intressant med en ettåring i barnvagnen och en 4 åring som precis skulle hämtas på förskolan, men mina fantastiska grannar hjälpte mig att styra upp situationen. Doktor tog bort nageln och nu är det bara att vänta på en ny. tipp topp, tummen opp!
slimm sa:Förstå hur mycket cykelprylar jag inte kan handla nu...
Hasse#7 sa:slimm sa:Förstå hur mycket cykelprylar jag inte kan handla nu...
Husbygge i Sötelje?
slimm sa:Hasse#7 sa:slimm sa:Förstå hur mycket cykelprylar jag inte kan handla nu...
Husbygge i Sötelje?
Nja huset byggdes -75 eller nåt.
Men nu ska det dras hit kommunalt VA.
slimm sa:Hasse#7 sa:slimm sa:Förstå hur mycket cykelprylar jag inte kan handla nu...
Husbygge i Sötelje?
Nja huset byggdes -75 eller nåt.
Men nu ska det dras hit kommunalt VA.
mikipedia_ sa:@vernersson
Usch va tråkigt. Läk fort och väl!
Du som nyss köpt en fin dh å så vurpar du så illa?
Foxis sa:Aj - krya!
Väldans trist att bli satt ur spel med ny hoj. :(
Också tråkigt att vurpa utan att kunna skryta med att det var i #dödshoppet.
Eller hur? :)Vernersson sa:Foxis sa:Aj - krya!
Väldans trist att bli satt ur spel med ny hoj. :(
Också tråkigt att vurpa utan att kunna skryta med att det var i #dödshoppet.
Uttrycket "Adding insult to the injury" gör ju sig påmint ;)
Men aj som f*n! :( Tråkigt. Skramla till nån kovalescens-present på jobbet.Masjevel sa:Inte min egen misär men en kollega kom cyklande vid ett bygge när en man körde ut i gatan med sin gaffeltruck och med gafflarna i huvudhöjd varpå min kollega kör rakt in i medarna och far i backen.
Masjevel sa:Inte min egen misär men en kollega kom cyklande vid ett bygge när en man körde ut i gatan med sin gaffeltruck och med gafflarna i huvudhöjd varpå min kollega kör rakt in i medarna och far i backen.
Hon är nu tillbaka på jobbet efter ett par veckors sjukskrivning. Halva ansiktet är fortfarande svullet och blått och stödkragen ska sitta på i 6 veckor.
Stumpy sa:@Vernersson: Fick besked av doktorn om troligtvis samma skada i måndags. Skall magnetröntgas inom kort och sedan får vi se vad som händer. Jag fick min skada i Italien på sportlovet, när skidorna bara försvann i en högfartssväng. Har dock bara ont vid rörelser över axelhöjd och har trott att det skulle läka spontant. Inväntar alltså misärbedömning.
sobrius sa:Tappat grepp med framhjul + oväntat hål = axelluxation. :( Hur kan det hända på rådjursstig i solsken? Hade varit coolare om det hänt vid ett dödsrace eller nå't. Då är det väl bara att ställa in Vallåsen på söndag....
På ett dödsrace hade du kunnat krascha så att det såg ut som om du skulle dö flera gånger om och klara dig utan en skråma.sobrius sa:Tappat grepp med framhjul + oväntat hål = axelluxation. :( Hur kan det hända på rådjursstig i solsken? Hade varit coolare om det hänt vid ett dödsrace eller nå't. Då är det väl bara att ställa in Vallåsen på söndag....
Rattnalle sa:På ett dödsrace hade du kunnat krascha så att det såg ut som om du skulle dö flera gånger om och klara dig utan en skråma.sobrius sa:Tappat grepp med framhjul + oväntat hål = axelluxation. :( Hur kan det hända på rådjursstig i solsken? Hade varit coolare om det hänt vid ett dödsrace eller nå't. Då är det väl bara att ställa in Vallåsen på söndag....
Masjevel sa:Inte min egen misär men en kollega kom cyklande vid ett bygge när en man körde ut i gatan med sin gaffeltruck och med gafflarna i huvudhöjd varpå min kollega kör rakt in i medarna och far i backen.
Hon är nu tillbaka på jobbet efter ett par veckors sjukskrivning. Halva ansiktet är fortfarande svullet och blått och stödkragen ska sitta på i 6 veckor.
ratatosk sa:Masjevel sa:Inte min egen misär men en kollega kom cyklande vid ett bygge när en man körde ut i gatan med sin gaffeltruck och med gafflarna i huvudhöjd varpå min kollega kör rakt in i medarna och far i backen.
Vilken mupp till truckförare! Hur kommer man på den ondskefulla idén?
Belse sa:ratatosk sa:Masjevel sa:Inte min egen misär men en kollega kom cyklande vid ett bygge när en man körde ut i gatan med sin gaffeltruck och med gafflarna i huvudhöjd varpå min kollega kör rakt in i medarna och far i backen.
Vilken mupp till truckförare! Hur kommer man på den ondskefulla idén?
En av dom första sakerna man fick lära sig på trucķkursen var att aldrig köra (eller parkera) med lyfta gafflar, köra ut på allmän väg på detta sätt borde medföra indraget körkort, både för bil och truck...
xdr sa:Missade ett pyttigt bunnyhop över ett gap, sträckte mig i axeln, slog sönder växelörat och skrapade upp armbågen. Dessutom lyckades jag vrida knäskydden så jag även skrapade upp knät.
Vernersson sa:xdr sa:Missade ett pyttigt bunnyhop över ett gap, sträckte mig i axeln, slog sönder växelörat och skrapade upp armbågen. Dessutom lyckades jag vrida knäskydden så jag även skrapade upp knät.
Bummer! :(
Kommer egot att läka eller är skadan där permanent? ;)
SubSub sa:Är det bara jag som udda nog tycker att ett par skrapsår, skärsår och blåmärken är lite smånice? Man känner att man lever, och så länge man slipper bryta något är det bara smutt! :D
xdr sa:skrapade upp armbågen
SubSub sa:Är det bara jag som udda nog tycker att ett par skrapsår, skärsår och blåmärken är lite smånice? Man känner att man lever, och så länge man slipper bryta något är det bara smutt! :D
Jag håller också med. Det är inget man längtar efter, men ändå skönt när det väl hänt på något sätt.SubSub sa:Är det bara jag som udda nog tycker att ett par skrapsår, skärsår och blåmärken är lite smånice? Man känner att man lever, och så länge man slipper bryta något är det bara smutt! :D
Bengt-re sa:Fixa? Bakväxel har man väl en extra i förrådet?
Btw så var det ventilhattarnas fel. Och ringarnas. Och fegisskivans. Har man sådant så straffar Karma en.
Vernersson sa:sobrius sa:Tappat grepp med framhjul + oväntat hål = axelluxation. :( Hur kan det hända på rådjursstig i solsken? Hade varit coolare om det hänt vid ett dödsrace eller nå't. Då är det väl bara att ställa in Vallåsen på söndag....
Nu är vi "slingkompisar" när även du har lekt på rådjurstig ;)
Skulle kunna tänka mig att byta skada med dig dock...