Visa din misär!

Visa din misär!
Fingret i aeroekrar ger minimisär.

Bilagor

• IMG_6097.JPG
    IMG_6097.JPG
    102.5 KB · Besök: 122
Visa din misär!
Bonf sa:
Äntligen har jag kvalat in för att posta i den här tråden! (ok, jag vet att folk bryter ben och annat som är betydligt värre, men detta gjorde min gårdag).

Jag skulle justera frambromsen och lyckades få in tummen mellan skivan och bromsen. Inte optimalt. Det hela blev extra intressant med en ettåring i barnvagnen och en 4 åring som precis skulle hämtas på förskolan, men mina fantastiska grannar hjälpte mig att styra upp situationen. Doktor tog bort nageln och nu är det bara att vänta på en ny. tipp topp, tummen opp!

Det tar sig!

Bilagor

• IMG_20160516_194524.jpg
    IMG_20160516_194524.jpg
    139.7 KB · Besök: 108
Visa din misär!
Trasiga fingrar känner man till.

Gjorde något liknande för 7-10 år sedan när jag sent på kvällen dagen innan Finnmarksturen (på den tiden man körde långa slingan)
efter avsaknad tid för service pga av familj o jobb, tog en någon öl och rengöring på Granåsen? strax utanför Ludvika.
Vet ej hur det gick till men när jag smörjde kedjan fick jag handen mellan lilla framklingan och kedjan och gjorde en snygg perforering tvärs över högra handryggen.

Den handen värkte och läkte runt hela Finnmarsksturen kan nämnas...

Visa din misär!
slimm sa:
Hasse#7 sa:
slimm sa:
Förstå hur mycket cykelprylar jag inte kan handla nu...

Husbygge i Sötelje?

Nja huset byggdes -75 eller nåt.
Men nu ska det dras hit kommunalt VA.

Ja just det. Jag förstår ungefär var du bor för du kommenterade ju i min kajak-RR till jobbet får några år sen. Kommunalt VA kan svida i plånboken men det är ju som sagt en bra investering för framtiden.

Visa din misär!
Eftersom jag inte har några riktiga bilder så har det ju inte hänt, så egentligen är jag nog frisk....

Fast i den bildfattiga världen har jag skaffat mig en fraktur på en av knölarna (inringat på den snodda illustrationen) på överarmsbenet där muskler & ligament fäster.

mesfraktur.PNG

Jag e fan kass! Ungefär lika kass som jag är på att åka dh.. Alltså kunde jag inte ens skaffa mig en rekorderlig fraktur utan bara en halvmessyr..
Dessutom - ingen ambulans, ingen helikopter, inga lattjo sprutor (fick med mig 2 st 50mg tradolan som inte verkar hjälpa ett skit).
Har aldrig upplevt smärta som denna, har bara sviiiinont hela tiden.
Försökte med HTFU när jag körde hem till sjukan, funkade inte så bra - nära att ta till lipen.

Vad klantade jag mig på då?
Gick helt enkelt bara omkull i en snabb sväng coh tog emot mig lite olyckligt.
All kraft gick uppenbarligen rakt upp i axeln och ngt gav vika.

Sjukskriven 4 veckor till att börja med, återbesök om 10 dagar för att se om det har läkt som det ska eller om det blir op..
Har inte gipsats utan har en slinga för armen så att jag ska ha viss rörelsemån under läketiden

Anar att det inte blir mkt mer dh'ande för min del i sommar, lika bra det eventuellt :-O

Visa din misär!
Aj - krya!
Väldans trist att bli satt ur spel med ny hoj. :(
Också tråkigt att vurpa utan att kunna skryta med att det var i #dödshoppet. :)
Någon borde förbjuda halvmesyrsvurpor!

Senast ändrad:
Visa din misär!
Inte min egen misär men en kollega kom cyklande vid ett bygge när en man körde ut i gatan med sin gaffeltruck och med gafflarna i huvudhöjd varpå min kollega kör rakt in i medarna och far i backen.
Hon är nu tillbaka på jobbet efter ett par veckors sjukskrivning. Halva ansiktet är fortfarande svullet och blått och stödkragen ska sitta på i 6 veckor.

Visa din misär!
Vernersson sa:
Foxis sa:
Aj - krya!
Väldans trist att bli satt ur spel med ny hoj. :(
Också tråkigt att vurpa utan att kunna skryta med att det var i #dödshoppet.

Uttrycket "Adding insult to the injury" gör ju sig påmint ;)
Eller hur? :)
Om man vurpar så man gör sig illa eller prylar går sönder ska det ju vara på legitimt sätt, inte bara i nån sväng. Det ska vara episkt! :) Och helst ska man bara får lite skrapsår och en bruten flaskhållare om man har en.

Men som sagt, krya på dig och hoppas du får hoja lite i sensommar ändå!

Visa din misär!
Masjevel sa:
Inte min egen misär men en kollega kom cyklande vid ett bygge när en man körde ut i gatan med sin gaffeltruck och med gafflarna i huvudhöjd varpå min kollega kör rakt in i medarna och far i backen.
Men aj som f*n! :( Tråkigt. Skramla till nån kovalescens-present på jobbet.

Visa din misär!
Masjevel sa:
Hon är nu tillbaka på jobbet efter ett par veckors sjukskrivning. Halva ansiktet är fortfarande svullet och blått och stödkragen ska sitta på i 6 veckor.

Fy satan!!! :-(
Genast känns min misär betydligt ynkligare.

Visa din misär!
@Vernersson: Fick besked av doktorn om troligtvis samma skada i måndags. Skall magnetröntgas inom kort och sedan får vi se vad som händer. Jag fick min skada i Italien på sportlovet, när skidorna bara försvann i en högfartssväng. Har dock bara ont vid rörelser över axelhöjd och har trott att det skulle läka spontant. Inväntar alltså misärbedömning.

Visa din misär!
Stumpy sa:
@Vernersson: Fick besked av doktorn om troligtvis samma skada i måndags. Skall magnetröntgas inom kort och sedan får vi se vad som händer. Jag fick min skada i Italien på sportlovet, när skidorna bara försvann i en högfartssväng. Har dock bara ont vid rörelser över axelhöjd och har trott att det skulle läka spontant. Inväntar alltså misärbedömning.

Vad kan man säga?
"Fuck" typ!

Krya.

Visa din misär!
Tappat grepp med framhjul + oväntat hål = axelluxation. :( Hur kan det hända på rådjursstig i solsken? Hade varit coolare om det hänt vid ett dödsrace eller nå't. Då är det väl bara att ställa in Vallåsen på söndag....

Bilagor

• 20160526_170730.jpg
    20160526_170730.jpg
    172.3 KB · Besök: 105
Visa din misär!
sobrius sa:
Tappat grepp med framhjul + oväntat hål = axelluxation. :( Hur kan det hända på rådjursstig i solsken? Hade varit coolare om det hänt vid ett dödsrace eller nå't. Då är det väl bara att ställa in Vallåsen på söndag....

Nu är vi "slingkompisar" när även du har lekt på rådjurstig ;)
Skulle kunna tänka mig att byta skada med dig dock...

Visa din misär!
sobrius sa:
På ett dödsrace hade du kunnat krascha så att det såg ut som om du skulle dö flera gånger om och klara dig utan en skråma.

Visa din misär!
Rattnalle sa:
sobrius sa:
På ett dödsrace hade du kunnat krascha så att det såg ut som om du skulle dö flera gånger om och klara dig utan en skråma.

Det hade definitivt varit att föredra. :)

Visa din misär!
Masjevel sa:

Vilken mupp till truckförare! Hur kommer man på den ondskefulla idén?

Visa din misär!
ratatosk sa:
Masjevel sa:

En av dom första sakerna man fick lära sig på trucķkursen var att aldrig köra (eller parkera) med lyfta gafflar, köra ut på allmän väg på detta sätt borde medföra indraget körkort, både för bil och truck...

Visa din misär!
Belse sa:
ratatosk sa:
Masjevel sa:

En av dom första sakerna man fick lära sig på trucķkursen var att aldrig köra (eller parkera) med lyfta gafflar, köra ut på allmän väg på detta sätt borde medföra indraget körkort, både för bil och truck...

+1

Alldrig alldrig högt om det inte är absolut nödvändigt.

Visa din misär!
Missade ett pyttigt bunnyhop över ett gap, sträckte mig i axeln, slog sönder växelörat och skrapade upp armbågen. Dessutom lyckades jag vrida knäskydden så jag även skrapade upp knät.

DSC_0223.JPG

Visa din misär!
Vernersson sa:
xdr sa:
Missade ett pyttigt bunnyhop över ett gap, sträckte mig i axeln, slog sönder växelörat och skrapade upp armbågen. Dessutom lyckades jag vrida knäskydden så jag även skrapade upp knät.

Bummer! :(

Kommer egot att läka eller är skadan där permanent? ;)

Egot läker nog, jag skyller på att det var första cykelturen efter förkylningen och jag var lite övertaggad. :)

Visa din misär!
Är det bara jag som udda nog tycker att ett par skrapsår, skärsår och blåmärken är lite smånice? Man känner att man lever, och så länge man slipper bryta något är det bara smutt! :D

Visa din misär!
SubSub sa:
Är det bara jag som udda nog tycker att ett par skrapsår, skärsår och blåmärken är lite smånice? Man känner att man lever, och så länge man slipper bryta något är det bara smutt! :D

Jag håller faktiskt med. Hade jag inte sabbat växelörat hade det varit helt ok.

Visa din misär!
Misärrepris: jag skrev ovan i tråden hur jag lyckades spräcka den yttre menisken i höger knä med en diskmaskin och fick till slut knät opererat efter ett halvår. I onsdags vred jag knät under belastning på badmintonplanen och skadade inre menisken i samma knä! Och jag som precis hade börjat få upp flåset igen! Som tur är verkar det vara en betydligt mindre skada den här gången men det får jag veta först om en dryg vecka när ortopeden ska titta närmare på knät.

Visa din misär!
SubSub sa:
Jag håller också med. Det är inget man längtar efter, men ändå skönt när det väl hänt på något sätt.

Visa din misär!
Fixa? Bakväxel har man väl en extra i förrådet?

Btw så var det ventilhattarnas fel. Och ringarnas. Och fegisskivans. Har man sådant så straffar Karma en.

Visa din misär!
Vernersson sa:
sobrius sa:

Nu är vi "slingkompisar" när även du har lekt på rådjurstig ;)
Skulle kunna tänka mig att byta skada med dig dock...

Ja de är luriga de där. Tror jag hellre behåller min lilla skada faktiskt. Det där verkar inget vidare. Läk väl!!
Jag lyckades tom få på mig en stretchig T-shirt igår.....och idag fick jag av den. :/

Tillbaka
Topp