Visa din misär!

Visa din misär!
xdr sa:
SubSub sa:
Är det bara jag som udda nog tycker att ett par skrapsår, skärsår och blåmärken är lite smånice? Man känner att man lever, och så länge man slipper bryta något är det bara smutt! :D

Jag håller faktiskt med. Hade jag inte sabbat växelörat hade det varit helt ok.

Sjukt viktigt med materialet. Första man kollar även om man har sjukt ont ;)

Visa din misär!
Om ungefär en vecka åker förband och stygnen. Sedan börjar vägen tillbaka.

Bilagor

• DSC_0540.JPG
    DSC_0540.JPG
    145.2 KB · Besök: 126
Visa din misär!
Putte.w sa:
Glömde framhjulet hemma när jag skulle på cykelträning med äldsta barnet.

Vad skönt att kunna skratta med hyfsat gott samvete i denna tråd. Det är ju aldrig roligt att tabba sig så att man missar turen, men efter alla otäcka skador i tråden så känns det befriande att se att det inte bara är jag som glömmer saker ibland.
I sammanhanget är ju ett glömt framhjul en baggis, men när man står där arg som ett bi så är det ändå en riktig misär.
Hoppas att det går bättre nästa gång ;)

Och till alla skadade i denna tråd... Jag lider med er och hoppas på snabb läkning och rehab.

Visa din misär!
Idag fick jag tag på röntgenbilderna av min (förhållandevis) lilla misär.
Gjorde även en MR på armen idag för att få ett definitivt svar ang fortsatt behandlingsplan.

Håller tummarna för att jag ska slippa OP.

rtg2.PNG

Visa din misär!
Vernersson sa:
Idag fick jag tag på röntgenbilderna av min (förhållandevis) lilla misär.
Gjorde även en MR på armen idag för att få ett definitivt svar ang fortsatt behandlingsplan.

Håller tummarna för att jag ska slippa OP.

Hoppas på det bästa...men var det inte "bara" axeln som fick smäll? Ser ju ut som det är mer som är trasigt?

Visa din misär!
sobrius sa:
Hoppas på det bästa...men var det inte "bara" axeln som fick smäll? Ser ju ut som det är mer som är trasigt?

Njae.....
Jag landade som sagt på axeln/armen och det var i själva överarmen som frakturen uppstod.
Revbenet är bara en liten "bonus".

Förutom dessa 2 saker har jag (vad jag vet idag innan svaret från MR har kommit) inga fler skador =)

Hur gick det själv föresten?
Du klotade väl på Endurot i Gbg om jag inte minns fel?

Visa din misär!
Stumpy sa:
@Vernersson: Fick besked av doktorn om troligtvis samma skada i måndags. Skall magnetröntgas inom kort och sedan får vi se vad som händer. Jag fick min skada i Italien på sportlovet, när skidorna bara försvann i en högfartssväng. Har dock bara ont vid rörelser över axelhöjd och har trott att det skulle läka spontant. Inväntar alltså misärbedömning.

MR + återbesök hos doktorn: Axeln har troligtvis varit ur led. Vissa broskskador samt vågighet i sena från skulderbladet. Remitterad till sjukgymnastik. Har fått några övningar och blev idag plågad med stötvågsmaskinen. Förhoppningsvis läker det ihop tillräckligt bra för att jag skall slippa operation.

Visa din misär!
Stumpy sa:
Stumpy sa:
@Vernersson: Fick besked av doktorn om troligtvis samma skada i måndags. Skall magnetröntgas inom kort och sedan får vi se vad som händer. Jag fick min skada i Italien på sportlovet, när skidorna bara försvann i en högfartssväng. Har dock bara ont vid rörelser över axelhöjd och har trott att det skulle läka spontant. Inväntar alltså misärbedömning.

MR + återbesök hos doktorn: Axeln har troligtvis varit ur led. Vissa broskskador samt vågighet i sena från skulderbladet. Remitterad till sjukgymnastik. Har fått några övningar och blev idag plågad med stötvågsmaskinen. Förhoppningsvis läker det ihop tillräckligt bra för att jag skall slippa operation.

Håller tummarna för att rehaben funkar för att få ordning på din skada.
Själv väntar jag in svaret på min MR från igår. Svaret ska jag få på tisdag och jag hoppas på att få klartecken för start av lite "riktig" rehab och inte det ynkliga jag har fått göra fram till nu =)

Visa din misär!
Har inget att visa, men har troligtvis fått lunginflammation.
Vet inte vad sin är värst, att alla cykeltävlingar och -semesterplaner går åt skogen, eller att jag sitter och gråter av ångest inför smärtan av nästa hostattack.
Ynk ynk. :(

Visa din misär!
Min misär är inte heller synlig, men troligen har jag drabbats av en muskelbristning i vaden som jag felaktigt trodde var kramp under gårdagens löpträning.

Eftersom jag aldrig upplevt något av det kändes kramp som det spontana (sista spurten efter 40 st 20s-intervaller). Fick lite goda tips om stretching och nerjogg, vilket tyvärr är helt fel vid bristning. Då är det vila som gäller för muskeln de första dagarna. Så nu har jag säkert förvärrat det hela.

Skit också.

Visa din misär!
Eveningstar sa:
Har inget att visa, men har troligtvis fått lunginflammation.
Vet inte vad sin är värst, att alla cykeltävlingar och -semesterplaner går åt skogen, eller att jag sitter och gråter av ångest inför smärtan av nästa hostattack.
Ynk ynk. :(

Kanske kan trösta dig med lite Cocillana?

Visa din misär!
Eveningstar sa:
Stumpy sa:
NLC sa:
Kanske kan trösta dig med lite Cocillana?

Inte utan att ha läst på vilka effekter Etyfinet har, speciellt om det kombineras med andra läkemedel eller alkohol.
Jag fick Cocillana mot hostan nu, men det känns kanske smartast att läsa på först då.
Har du några länkar eller liknande så tar jag mer än gärna emot dem.

Fass brukar kunna ge en bra start om man har frågor.
http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19641222000010

Visa din misär!
Vernersson sa:
sobrius sa:

Njae.....
Jag landade som sagt på axeln/armen och det var i själva överarmen som frakturen uppstod.

Förutom dessa 2 saker har jag (vad jag vet idag innan svaret från MR har kommit) inga fler skador =)

Go bonus. :) Hur går det nu?
Nä tyvärr inte på nåt enduro. Hade varit lite creddigare än en vanlig skogstur. Nu har jag fått för mig att bygga en riktig cykel när jag inte kan cykla på riktigt. Det blir roligt men på ett annat sätt. :)

Visa din misär!
sobrius sa:
Vernersson sa:
sobrius sa:

Njae.....

Go bonus. :) Hur går det nu?
Nä tyvärr inte på nåt enduro. Hade varit lite creddigare än en vanlig skogstur. Nu har jag fått för mig att bygga en riktig cykel när jag inte kan cykla på riktigt. Det blir roligt men på ett annat sätt. :)

Det går framåt.
3½ vecka nu så det är bara 2½ vecka kvar innan jag får börja lyfta armen ut från kroppen.
Revbenet irriterar mindre än man tror att det "borde" tack & lov.
Har börjat med vissa rehabövningar.

Då förväxlade jag nog dig med ngn annan som klotade & skadade sig i Gbg.

Visa din misär!
Superlimmade ihop tumme och pek på höger hand, men med lite våld så gick det isär igen så tekniskt sett finns väl nu ingen misär att visa...

Visa din misär!
Väldigt väldigt onödigt. Hemcykling från jobb, får bromsa i sväng då två pers dyker upp bakom ett par buskar (helt mitt fel att jag inte körde lugnare, även om folk går där sällan så händer det). Slicks, blöt asfalt. Hård smäll. Haltar mig hem ca 700m, men sen är det slut på kraft och rörlighet. Väntar ca 1h på ambulans. ..Väl på plats har det dock gått smidigt, fram tills nu. Operation inom 24h, men troligtvis inte i natt.

(Cue skämt om lårbensbrott och ålder..)

Återkommer givetvis med röntgenbilder nån gång framöver.

Senast ändrad:
Visa din misär!
zinkpasta sa:
Väldigt väldigt onödigt. Hemcykling från jobb, får bromsa i sväng då två pers dyker upp bakom ett par buskar (helt mitt fel att jag inte körde lugnare, även om folk går där sällan så händer det). Slicks, blöt asfalt. Hård smäll. Haltar mig hem ca 700m, men sen är det slut på kraft och rörlighet. Väntar ca 1h på ambulans. ..Väl på plats har det dock gått smidigt, fram tills nu. Operation inom 24h, men troligtvis inte i natt.

Det där låter ju onödigt på riktigt, inte bara att du gjort något särskilt dumt själv utan bara riktigt jäkla otur på alla sätt.

Visa din misär!
zinkpasta sa:

Aj som f*n, krya på dig!!!

Visa din misär!
Läderlappen sa:
zinkpasta sa:

Aj som f*n, krya på dig!!!

+1

Visa din misär!
zinkpasta sa:

Fy fan, det var inga roliga nyheter... :(

Hoppas allt går bra, krya!

Senast ändrad:
Visa din misär!
zinkpasta sa:

Åfy fan!!
Trist som attan det där.
Hoppas att du får bra smärtlindring och att OP'n går fint.

Och läk väl!

Tillbaka
Topp