Visa din misär!

Visa din misär!
Otb:ade första gången på nya 29:an för en vecka sen, på en enkel skitstig. har vart i Bergslagen, Kinnekulle, Högbo , Gotlnad, Järna-Mölnbo och what else och cyklat järnet på ny grym hoj i sommar
Nåt spräckt revben, vänster hand ganska körd, men inget brutet ben där, går att använda den nu. Lårkaka och smäll på knät. Värsta vurpan på 7år, min näst värsta vurpa. Innte så hög fart, men landa väl mindre bra.
Typiskt när man är i kanon form..

Undrar när man börja cykla lite soft igen ?

Visa din misär!
Min fru har köpt ny (begagnad) cykel. Får hem den idag. Så saknas ena halvan av länkageaxeln. :(

Säljaren har lovat att fixa det innan helgen iaf. Han jobbar i cykelaffär och har sagt att i värsta fall får han plocka från någon cykel i butiken och beställa hem en ny till den. Så vi håller tummarna.

20160831_184451.jpg

Visa din misär!
H. sa:
Min fru har köpt ny (begagnad) cykel. Får hem den idag. Så saknas ena halvan av länkageaxeln. :(

Säljaren har lovat att fixa det innan helgen iaf. Han jobbar i cykelaffär och har sagt att i värsta fall får han plocka från någon cykel i butiken och beställa hem en ny till den. Så vi håller tummarna.

Vad blev det för Trek ?

Visa din misär!
Gick omkull i Gesunda på session 88:an för två år sedan med en "skidåkartumme" som resultat! Dvs avslitna ledband till tummen efter att den gick att fälla in till underarmen. Eftersom jag är relativt ung ville man försöka laga tummen genom att fläta ihop ledbanden igen... Vilket höll ca två månader, gick ca ett år utan fungerande ledband till tummen. Känns skönt att äntligen fått lite titan i den så den slutar vara så förbannat sladdrig :)

Bilagor

• FB_IMG_1472672252000.jpg
    FB_IMG_1472672252000.jpg
    77.3 KB · Besök: 410
Visa din misär!
jockepocke sa:
Gick omkull i Gesunda på session 88:an för två år sedan med en "skidåkartumme" som resultat! Dvs avslitna ledband till tummen efter att den gick att fälla in till underarmen. Eftersom jag är relativt ung ville man försöka laga tummen genom att fläta ihop ledbanden igen... Vilket höll ca två månader, gick ca ett år utan fungerande ledband till tummen. Känns skönt att äntligen fått lite titan i den så den slutar vara så förbannat sladdrig :)

Borde in i finmektråden!!!

Visa din misär!
fredrik168 sa:
H. sa:

Vad blev det för Trek ?

Remedy 7

Visa din misär!
Ni har alla näsan rätt.

1: Yes , fusk bil är i min ägo. Jobbar på VW så hade inget val.

2: Nej märket finns men är lackat med Biltema gummifärg.

3: Yes Plåten är borta.... #Fuck

Visa din misär!
Cyklade igår. Kan meddela att jag då INTE sparade pengar på att cykla. 180kr kostar nya skyltar + vad nu bosse batong vill ha för fina gula skyltar.

Plus att det var skit jobbigt att cykla hem igår. ;)

Visa din misär!
mikipedia_ sa:
daikai1 sa:
mikipedia_ sa:
daikai1 sa:
@ mikipedia
http://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/leech-breeze-copper.html

är ju ingen mask, men täcker ögonen bra, Dessutom flyter dom i vatten :D

Tack!
Nu är dom på g?

det gick snabbt, löning idag? :D

gjorde ett test och andades ut på dom, imman var borta på 3 sekunder

Japp, Nått skoj måste jag ju bränna akordet på?

Funkade glasögonen?

Visa din misär!
Hade lite misär i vintras, Åkte snowracer bakom en cross på sjön, kom i en kurva, där låg det en fastfrusen björkstam med en diameter på ca 14cm, brakade rätt in i den med högerfoten först i ca 80 km/h, tumlade runt lite bland snöyra och grenar innan jag låg still och kom till insikt att jag brutit foten. Fick även ett "trycksår" av nånting som kommit i hög kraft och gjort ett hål i vaden som var ca 3cm Långt x 2cm Brett x 2.3 cm Djupt. Detta hände 4/1-16 nu den 25/8-16 Var jag till Ortopeden för att jag har haft såna smärtor i fotledan att kryckor varit ända alternativet att ta sig fram på... Fick inte Domen jag ville ha. Står nu i en 6 månaders väntetid för att få Foten Stelopererad i Sidledes.
3 månader gips och sen rehab på det.. Förhoppningsvis kommer inte hela nästa säsongs cykling vara körd.

Sorry För lång text ;)

Bilagor

• IMG_0049.JPG
    IMG_0049.JPG
    155.5 KB · Besök: 240
  • IMG_0910.JPG
    IMG_0910.JPG
    109.9 KB · Besök: 196
  • IMG_0911.JPG
    IMG_0911.JPG
    88 KB · Besök: 196
  • IMG_0034.JPG
    IMG_0034.JPG
    214 KB · Besök: 180
Visa din misär!
daikai1 sa:
mikipedia_ sa:
daikai1 sa:
mikipedia_ sa:
daikai1 sa:
@ mikipedia

Tack!
Nu är dom på g?

Funkade glasögonen?

Jo dom är helt okej, är inte riktigt van med glassögon.
Tycker det drar i ögonvrån? Men man vänjer sig nog. Im mässigt är det top och gillar hur dom sitter å ser ut.

Så tack för tipset!

Visa din misär!
mikipedia_ sa:
daikai1 sa:
mikipedia_ sa:
daikai1 sa:
mikipedia_ sa:
daikai1 sa:
@ mikipedia

Tack!
Nu är dom på g?

Funkade glasögonen?

Jo dom är helt okej, är inte riktigt van med glassögon.
Tycker det drar i ögonvrån? Men man vänjer sig nog. Im mässigt är det top och gillar hur dom sitter å ser ut.

Så tack för tipset!

skönt att man inte lurade på dig skit iallafall :)

Visa din misär!
AX3L sa:
daikai1 sa:
hitta 2 misärer-_-
***PROTIP***
Järnvägsrälsen "hoppade upp och slog till bakhjulen så jag ramlade"

Jag hittar många, millenniumöl som dessutom bara är i nödraket-styrka (är det två misärer redan där?)

De 2 misärerna jag syftade på är
- Nödraketerna" (najs att du hade den referensen BTW^^) Bucklorna på ölen är även från vurpan...
- Att rälsfan tacklade mig på vägen hem

Senast ändrad:
Visa din misär!
Närkontakt med dike ( och någon jävla sten eller rot ) vid morgonpasset idag ute på Färingsö/Björkvik. Tacksam att jag inte cyklade ensam denna gång! Dock rekordsnabb service på SöS (som hade ganska många andra cyklister inne pga Velothon), 45 minuter in-n-out med åtta stygn i skenben/underben??

/Calle

PS Cykeln och kläderna klarade sig - men hjälmen får vi nog kassera DS

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    230.4 KB · Besök: 203
  • image.jpeg
    image.jpeg
    173.3 KB · Besök: 201
Visa din misär!
ghostface sa:
Närkontakt med dike ( och någon jävla sten eller rot ) vid morgonpasset idag ute på Färingsö/Björkvik. Tacksam att jag inte cyklade ensam denna gång! Dock rekordsnabb service på SöS (som hade ganska många andra cyklister inne pga Velothon), 45 minuter in-n-out med åtta stygn i skenben/underben??

/Calle

PS Cykeln och kläderna klarade sig - men hjälmen får vi nog kassera DS

Ser ju glad ändå. Krya på dig och sluta använda diken som vägren.

Visa din misär!
Ehhhh! jaha!!! Ska tävla om 2 dagar med denna inflammerade hand. Underbart :-(
received_10153957670371608.jpeg

Har fått antibiotika, så vi får se hur det ser ut på tävlingsdagen. Hoppet är det sista som sviker en :-)
received_10153957670666608.jpeg

Visa din misär!
Konkret sa:
Geting? Orm? Rabies? Kärringen? Varulv? Eller get?

Murat med lekablock, och slant med knogen lite lätt in i ett block. Blödde liten stund. Sen inget strul på en vecka. Men i helgen började det svullna lite lätt, och i dag var det olidligt svullet och ont. Måste fått in något skit i såret. För det var ingen hård smäll alls. Suck!

Visa din misär!
Om någon nu har missat det så körde Martyn Ashton nyligen ett "visa din misär" avsniltt.
Ska man döma av kommentarerna i senaste dirt shed show så blir det nog inga fler avsnitt med Dr Ashton ;)

Visa din misär!
Varit en tuff vecka med postnord.. Har jag tur kommer väl cykeln någon gång innan jul.

Hej John Doe,

tack för din synpunkt gällande kollinummer: XXXXXXXXXXXX

Ber verkligen om ursäkt för det som har hänt.

Jag har varit i kontakt med vår filial gällande detta och det har pratat med berörd chaufför som säger att han har varit i fel trappuppgång. Detta ber de verkligen om ursäkt för.

Ser att du var i kontakt med oss under veckan gällande ditt paket och där har vi meddelat dig att det tyvärr har gått i retur.
Detta pga att paketet inte följde tjänstens villkor. Får be dig ta kontakt med din avsändare gällande detta.

Hoppas det löser sig för dig.

Ber om ursäkt för det problem vi har orsakat.

Tack för att du hörde av dig till oss.

Önskar dig en trevlig helg.

Visa din misär!
Diskbråck. Eller möjligen ryggskott om jag har tur. Jobbade sista dagen innan föräldraledighet igår. Mitt uppe i en omfattande renovering.

K*k.

Visa din misär!
Nu kanske det här inlägget borde flyttas till "Visa din lycka tråden" men på mindre än 2 dagar så har handen den gått från det här
received_10153957670371608.jpeg

Till det här. Kan nu röra på han den och hålla i styret.
received_10153962099736608.jpeg

vet inte vad det var för hästmedicin dom gav mig, men på apoteket tittade dom lite skumt på mig när jag skulle hämta ut antibiotikan. Hon sa att det var en väldigt starka preparat och hög dags dos. Japp! Sa jag. Du ser väl hur jag ser ut, hehe!!

Så i morgon vankas det XC tävling :-)

Visa din misär!
Det är säkert jättebra att köra en tävling direkt efter en hyfsat allvarlig infektion och en väldigt stark antibiotikakur. Hoppas det är värt det. ;)

Tillbaka
Topp