Visa din misär!

Visa din misär!
Fjärdebrunn sa:
Akuten SÖS
Väntar på skallröntgen
I backen Kanalvägen
Surt
Ont

Usch och ajj!
Riktigt surt, jag hoppas att beskedet är milt och allt läker bra.

@Glitchy: Du med, det ser riktigt oskönt ut.

Jag är glad att jag sluppit posta här, ta i trä, no jinxy.

Visa din misär!
Glitchy sa:
]Första posten efter att ha hängt på Happy utan att vara inloggad, medlem ett par år.
Ingen skräll att det skulle bli i denna tråd. Halv-OTB efter att styret fastnade i ett träd i en trång nedförslöpa.
Skidåkartumme blev belöningen. Avgipsad idag 3v efter operation. 3-5 v rehab till med nån ortos.
Ingen cykling på 8-9 veckor pga en tumme. Får vara glad att snowboardsäsongen inte ser ut att påverkas
Man har väl samlat ihop till detta och får vara nöjd att det blev att det bara är tummen.

Jag får lite Frankenstein-vibbar av den där lagningen ;-)

Läk väl!

Visa din misär!
Nyopererad för ljumskbråck, ligger nerbäddad i biorummet, äter morfin och tittar på serier...
IMG_1662.JPG

Visa din misär!
Peth sa:
Snygg buff! Läk väl.

Tack. Det är en äkta Estrella-buff, avklippt.

Estrella chips eller Estrella öl?

Chips, fick den av dottern

Ikväll har jag misärbeställt jox
- Nytt styre, lyckades kröka det gamla i vurpan
- Ny styrlinda
- Fina vinterhjul med en SP navdynamo (DT fälg, 32-ekrat, mässsingsnipplar)
- Ny kasett till hjulen
- Ny hjälm, klöv den gamla igår

Nu mår jag aningen bättre

Visa din misär!
Så här går det när man kör som ett arsle och glider på magen nerför en brant, samt lyckas skrapa smalbenet mot den enda vassa stenen som fanns!

Bilagor

• IMG_20161006_205458.png
    IMG_20161006_205458.png
    402.1 KB · Besök: 95
Visa din misär!
skrotfot sa:
Nyopererad för ljumskbråck, ligger nerbäddad i biorummet, äter morfin och tittar på serier...

Stackare, du förefaller lida av obefintlig svärta på din tv/projektor. Styrkekram!

Tack för kramen. Riktigt så illa som bilden visar är det inte.
Har dock ett irriterande ljusinsläpp runt rullgardinen när solen ligger på.

Visa din misär!
Min sista deltävling i Västgötacupen..
IMG_20160918_154456.jpg

Halvjobbigt att vandra omkring såhär runt tävlingsarenan när man inte har kalsonger under..
IMG_20160920_210320.jpg

Tur man tävlar med licens och är försäkrad!

Visa din misär!
fhloston sa:
anderssvensson sa:

Halvjobbigt att vandra omkring såhär runt tävlingsarenan när man inte har kalsonger under..

Det står ju klart och tydligt Murphys på tröjan, vad kan man då vänta sig?

;-)

Namnet på klubben kommer ju av ständiga olyckor..
Team Murphy SCS hehe

Visa din misär!
anderssvensson sa:
fhloston sa:
anderssvensson sa:

Det står ju klart och tydligt Murphys på tröjan, vad kan man då vänta sig?

;-)

Namnet på klubben kommer ju av ständiga olyckor..
Team Murphy SCS hehe

Haha

Visa din misär!
Inte min misär, men jag tycker den passar in här ändå. Det brukar ju dessutom vara poppis att visa diverse röntgenbilder med en massa fina skruvar mm.
http://www.svtplay.se/video/1045834...love/dox-the-swedish-theory-of-love-avsnitt-1 ca 52 minuter in, dessutom cykelrelaterat efter några minuter. Kan ju vara bra att känna till när man ligger där ensam i skogen med en trasig kropp och ej fungerande telefon.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Fältprästen sa:
Inte min misär, men jag tycker den passar in här ändå. Det brukar ju dessutom vara poppis att visa diverse röntgenbilder med en massa fina skruvar mm.
http://www.svtplay.se/video/1045834...love/dox-the-swedish-theory-of-love-avsnitt-1 ca 52 minuter in, dessutom cykelrelaterat efter några minuter. Kan ju vara bra att känna till när man ligger där ensam i skogen med en trasig kropp och ej fungerande telefon.

Jag råkade spolade till några minuter innan och trodde du menade hippie-seansen eller vad det var. :)
Gnarly herre med sin DIY-kirurgi där. Borra ben med Ryobi-skruvdragare. Respekt.
Filmmakaren är för övrigt en trevlig MTB-cyklist som jag cyklat med en gång för någon månad sen (en kollegas kompis.)

Visa din misär!
Drop 2m till platt. Gick sådär...

IMG_4076.JPG

Nu önskar man ju att man kunnat säga att man var ute i skogen och dundrade fram, men nä.. jag och stegen som jag stod på hade meningsskiljaktigheter om hur tyngdkraften fungerar. Stegen vann. Spricka i bäckenbenet och hastigt och lustigt så var förmodligen årets cykelsäsong över... Dessutom, för att spä på det, så är min nya YT Jeffsy på väg hem till mig...

Senast ändrad:
Visa din misär!
Jeppe_E sa:

Nu önskar man ju att man kunnat säga att man var ute i skogen och dundrade fram, men nä.. jag och stegen som jag stod på hade meningsskiljaktigheter om hur tyngdkraften fungerar. Stegen vann. Spricka i bäckenbenet och hastigt och lustigt så var förmodligen årets cykelsäsong över... Dessutom, för att spä på det, så är min nya YT Jeffsy på väg hem till mig...

Se det positivt, du kan lägga dig brevid Jeffsyn i garaget & välkomna den hem ;-)

Inga fräsiga röntgenbilder förresten?

Läk väl! :-D

Visa din misär!
Jeppe_E sa:

Sjukt trist. Krya väl!

Visa din misär!
Jaha.. så blev det till att konsultera expertläkare. Tydligen är sprickan på ett mindre bra ställe, nämligen där all belastning sker. Så diagnosen är att vara obelastad tills det läkt, ett annat alternativ är operation... oavsett så är det 2-3 månaders konvalescens. Känns sådär just nu...

Visa din misär!
Jeppe_E sa:
Jaha.. så blev det till att konsultera expertläkare. Tydligen är sprickan på ett mindre bra ställe, nämligen där all belastning sker. Så diagnosen är att vara obelastad tills det läkt, ett annat alternativ är operation... oavsett så är det 2-3 månaders konvalescens. Känns sådär just nu...

Beklagar som fan! :(
Jag som tyckte att det sög hästarsle att inte kunna använda vänster arm under 6-7 veckor.

Läk väl!

Visa din misär!
Jeppe_E sa:

Du missade 1000 mila målet just. Trist eftersom du körde så ihärdigt i senhöstas.

Du är frisk till Ötzi?!
Bra återstart till vätternsatsningen sådär i midvintern - kallt, ont och tappat flås - missärgarranti?!

Tillbaka
Topp