Visa din misär!

Visa din misär!
Träningstävling CX i söndags. Jag var 10% snabbare / varv jämfört med det snabbaste jag har kört tidigare och såg fram emot VSM. Med ett halvt varv kvar tappar framhjulet greppet i väldigt låg fart och jag går i backen. Tar mig i mål.
Opererades måndag morgon men de lyckas inte få fast alla delar så det blev en ny operation i tisdags eftermiddag.
Nu är jag sjukskriven till 17:e januari till att börja med.
ScreenShot021.jpg

Visa din misär!
Bama sa:
Träningstävling CX i söndags. Jag var 10% snabbare / varv jämfört med det snabbaste jag har kört tidigare och såg fram emot VSM. Med ett halvt varv kvar tappar framhjulet greppet i väldigt låg fart och jag går i backen. Tar mig i mål.
Opererades måndag morgon men de lyckas inte få fast alla delar så det blev en ny operation i tisdags eftermiddag.
Nu är jag sjukskriven till 17:e januari till att börja med.

Hua!! :(

Läk väl!

Visa din misär!
Nu är misären påväg bort. Visdomstanden nere till vänster har plågat mig ett par år. Tandläkaren har inte riktigt velat ta bort den med tanke på hur den satt. Men nu har jag tröttnat på konstant dålig andedräkt pga mat fastnar och tandköttet blir inflammerat. I onsdags opererades den ut. Första natten va inte jätterolig efter bedövningen släppte. Men tandläkaren va snäll och hade skrivit ut smärtstillande man inte får köra bil på så jag ska nog överleva.

Bilagor

• 14900610_10153901287571881_8386254962997924420_n.jpg
    14900610_10153901287571881_8386254962997924420_n.jpg
    40.1 KB · Besök: 238
Visa din misär!
Jag har väl inte så mycket att visa, men jag börjar bli rejält trött på att ha ont i nacken nu. Tog emot mig med huvudet för några veckor sen och det ger inte med sig. Skönt att huvudet verkar fungera bättre iallafall.

Visa din misär!
xdr sa:
Jag har väl inte så mycket att visa, men jag börjar bli rejält trött på att ha ont i nacken nu. Tog emot mig med huvudet för några veckor sen och det ger inte med sig. Skönt att huvudet verkar fungera bättre iallafall.

Tråkigt som fan. Tyvärr kan jag inte ge mer pepp än att rehabstretcha så myckeg du orkar.

Jag fuskade en hel del med mitt, så jag har fortfarande ont till å från☹

Visa din misär!
Hade tagit ledigt för att åka till Dalarna och ha lite höstlov. Men efter första natten i stugan så blev det Mora lasarett via Sälens VC istället.
image.jpeg

Blindtarmsinflammation, operation, hej och hå.
Är fortfarande så svullen att jag inte kan knäppa byxorna.
Glömde de släppa ut gasen månntro?

Visa din misär!
DmA sa:
Nu är misären påväg bort. Visdomstanden nere till vänster har plågat mig ett par år. Tandläkaren har inte riktigt velat ta bort den med tanke på hur den satt. Men nu har jag tröttnat på konstant dålig andedräkt pga mat fastnar och tandköttet blir inflammerat. I onsdags opererades den ut. Första natten va inte jätterolig efter bedövningen släppte. Men tandläkaren va snäll och hade skrivit ut smärtstillande man inte får köra bil på så jag ska nog överleva.

Det där är ju en bild på visdomstanden nere till höger (bland annat).
+1 för fina tänder annars.

Visa din misär!
dabac sa:
Hade tagit ledigt för att åka till Dalarna och ha lite höstlov. Men efter första natten i stugan så blev det Mora lasarett via Sälens VC istället.

Blindtarmsinflammation, operation, hej och hå.
Är fortfarande så svullen att jag inte kan knäppa byxorna.
Glömde de släppa ut gasen månntro?

Fasen vad surt! :(

Krya!

Visa din misär!
knaper sa:
DmA sa:

Precis, starka smärtstillande var det va? :-)

DmA, be din ordinarie tdl ta en noggrann titt på baksidan av sista tanden du nu har (7:an). Inte ovanligt att det har blivit karies där pga "gnag av visdomstand" eller matrester som suttit för länge. Säger inte att det är så i ditt fall, men bilden utesluter det iaf inte.

Visa din misär!
knaper sa:
DmA sa:

haha jag har koll på sidorna. Men på bilden va de vänster. ingen karies på närmsta tand. Har varit extremt nogrann med borstningen just där eftersom det fastnat så mycket skit där. Klarat mig utan hål i 30 år nu. :)

Visa din misär!
DmA sa:

Har haft två likadana visdomständer själv så vet precis vad du går igenom :)

Visa din misär!
xdr sa:

När jag gjorde samma sak 2011 så resulterade det i en fraktur på c2 plus några spruckna revben.
Du har väl röntgat och fått misären utredd av proffs?

Visa din misär!
Masjevel sa:
daikai1 sa:
Rattnalle sa:
Den var inte lite slut den skivan... Kan ju knappt ha funkat innan?
Har faktiskt haft bra bromskraft, dragit åt högern nu mot slutet dock.

Låter bilen stå tills de nya beläggen kommer, sommardäck och skitbromsar är ingen höjdare kan jag tänka mig ;)

Äsch det är ju bara lite snö... :-)
snö...? vad är det?
Vi har barmark. eller imorse låg det något vitt "pulver" på marken, några millimetrar

Visa din misär!
15182405_10153795818716377_1024314378_o.jpg

Hala rötter och hala stenar i en nedförsbacke i skogen resultera i en framåtvolt in i ett träd till en spricka i fibula benet. I övrigt mår jag prima, och ramen också tack och lov. Får ej träna ben eller cykla på minst 3veckor, segt när jag så gärna vill cykla. Läktid 5-7 veckor.

Visa din misär!
cabron021 sa:
Hala rötter och hala stenar i en nedförsbacke i skogen resultera i en framåtvolt in i ett träd till en spricka i fibula benet. I övrigt mår jag prima, och ramen också tack och lov. Får ej träna ben eller cykla på minst 3veckor, segt när jag så gärna vill cykla. Läktid 5-7 veckor.

Ouch! Ser ut o vara mer än en spricka dock..krya på dig!

Visa din misär!
Visa din misär!
NickPick sa:
Mange. sa:

Dålig på nysvenska(?) så jag vet inte vad huck betyder, men det var en traditionell 25-0kmh på en axel :D (pedalislag).

Känner plötsligt att jag var väldigt tursam som kom undan med skrapsår och revebensfrakturer på min pedalvurpa (32 km/h -> 0) för 6 veckor sedan även om de senare fortfarande känns av i tid och otid.

Visa din misär!
NLC sa:
NickPick sa:
Mange. sa:

Dålig på nysvenska(?) så jag vet inte vad huck betyder, men det var en traditionell 25-0kmh på en axel :D (pedalislag).

Känner plötsligt att jag var väldigt tursam som kom undan med skrapsår och revebensfrakturer på min pedalvurpa (32 km/h -> 0) för 6 veckor sedan även om de senare fortfarande känns av i tid och otid.

Kollade i garmin connect och det gick tydligen 28,2kmh vid vurpan. Strava som det inte blir lika noga på säger dock 24,8kmh.
Det gjorde riktigt ont och pga kass sjjukvård så fick jag gå med en grad 5 ac-luxation i 3 månader och 8 dagar innan operation.

Landade på axeln utan att glida så all kraft hamnade där, samtidigt som jag slog mig med min egen armbåge så att jag tappade luften på "andra sidan" :D Cykeln låg kvar mellan benen fortfarande...
Trodde jag spräckte revbenen men diagnosen säger "dorsalt i lungparenkymet bilateraltfinns några små områden ca 1cm stora vilka ev betingas av minimala kontusionsblödningar i parenkymet" och något om en liten pneumothorax (eventuell).
Låg på rygg i 2,5 månad pga smärta i axel / smärta vid revben :D
Detta är en av anledningarna till att jag inte gillar lågt bb. :)

Sjukskriven i 90 dagar men hoppas typ 40 räcker.

Visa din misär!
NickPick sa:
NLC sa:
NickPick sa:
Mange. sa:

Kollade i garmin connect och det gick tydligen 28,2kmh vid vurpan. Strava som det inte blir lika noga på säger dock 24,8kmh.
Det gjorde riktigt ont och pga kass sjjukvård så fick jag gå med en grad 5 ac-luxation i 3 månader och 8 dagar innan operation.

Landade på axeln utan att glida så all kraft hamnade där, samtidigt som jag slog mig med min egen armbåge så att jag tappade luften på "andra sidan" :D Cykeln låg kvar mellan benen fortfarande...
Trodde jag spräckte revbenen men diagnosen säger "dorsalt i lungparenkymet bilateraltfinns några små områden ca 1cm stora vilka ev betingas av minimala kontusionsblödningar i parenkymet" och något om en liten pneumothorax (eventuell).
Låg på rygg i 2,5 månad pga smärta i axel / smärta vid revben :D
Detta är en av anledningarna till att jag inte gillar lågt bb. :)

Sjukskriven i 90 dagar men hoppas typ 40 räcker.

Huh, krya på dig.

Visa din misär!
39,7 grader och stigande trend kanske inte kvalar in i misärtråden, även om det känns rätt pissigt.

Kvalar in gör däremot sommarens allvarliga tandinfektion. Den kunde enl min tandläkare ha inträffat när som helst och då kändes det lite surt att vi var i Briancon och att det inte ens var ett stackmoln runt de högsta topparna. Istället för att cykla var vi tvungna att gå till akuten och dan efter till en tandläkare. Med knappt 39-graders feber och 34 grader i skuggan var det ingen höjdare. Briancon är dessutom ordentligt kuperat. Jag såg ut som en hamster på ena sidan av ansiktet och ögat svullnade igen. Fler dagars påtvingat cykeluppehåll.

Några glädjepunkter fanns det dock i mörkret. Vi hade hunnit cykla det som vi tyckte var viktigast i Briancon och när väl antibiotikan började verka fick jag börja cykla igen ganska omgående (då hade dock vädret börja slå om). Fick ok både av min svenske tandläkare och den franska. En intressant grej var att trots tandläkarnas ok fanns det en kvarstående infektion, så jag kunde inte hålla polarens tempo (normalt är vi mycket jämna). Det går fortfarande att se en viss svullnad om man tittar noga, så infektionen har fortfarande inte läkt ut helt.

Visa din misär!
Ingen bild på skadan, men ett eller flera revben spruckna eller av på vänster sida efter att ha litat lite för mycket på foampiten. Men att landa med bröstet på sadeln efter några meters flygtur är en dålig idé, även i skumgummi.

Går ju att söka, men vad brukar man prata om för läktid?

Visa din misär!
Att läka en fraktur tar enl ortopeder normalt sett 9 veckor, om man låter det vara i fred & få läka.
Revben, tja.... Slog i bröstkorgen på dagen 4 månader efter en revbensfraktur, ont satan i ytterligare 4 veckor efter det.

Tillbaka
Topp