Visa din misär!

Visa din misär!
Visa din misär!
Vernersson sa:
Jeppe_E sa:
marr sa:
Jeppe_E sa:
Lite vätska i armbågen. Det är Marrs fel ;)

Haha, alltid mitt fel :p

Ja, det var ju du som lockade ut mig till Klåveröd ;)

Tänk vad ett litet fall kan ställa till det. Kan iofs vara Rapha 500 som retade upp den, men det är fortfarande ditt fel :p

Fast om du inte hade köpt en Jeffsy så hade du aldrig kunnat lockas till Klåveröd av marr? :-P

Jag är van! Allt är mitt fel, alltid.

Visa din misär!
Ny premium cykelhållare inköpt. Gamla sunkhållaren såldes innan de nya hade anlänt. DOH!

Bilagor

• eac00ac5-1185-4c27-afc3-c74287dbd612.jpg
    eac00ac5-1185-4c27-afc3-c74287dbd612.jpg
    158.6 KB · Besök: 53
Visa din misär!
Vernersson sa:
Jeppe_E sa:
marr sa:
Jeppe_E sa:

Tänk vad ett litet fall kan ställa till det. Kan iofs vara Rapha 500 som retade upp den, men det är fortfarande ditt fel :p

Fast om du inte hade köpt en Jeffsy så hade du aldrig kunnat lockas till Klåveröd av marr? :-P

Blanda nu inte ihop äpplen och morötter ;)

Det hade gått ÄNNU sämre med landsvägshojen i MTB spåret ju!

Visa din misär!
Jeppe_E sa:
Vernersson sa:
Jeppe_E sa:
marr sa:
Jeppe_E sa:

Jo.... Fast..... Tar man ut en lvg i mtbspår får man skylla sig själv - om man nu inte har typ "Chris Akrigg-skillz" :-P

Visa din misär!
Vernersson sa:
Jeppe_E sa:
Vernersson sa:
Jeppe_E sa:
marr sa:
Jeppe_E sa:

Jo.... Fast..... Tar man ut en lvg i mtbspår får man skylla sig själv - om man nu inte har typ "Chris Akrigg-skillz" :-P

Jo...det gick ju sådär senast jag gjorde det ;)

IMG_2978.JPG

Visa din misär!
Har ingen bild på någon misär men väl min lycka efter den.

En vecka före cyckelvasan råkade jag oförklarligt ut för nackbesvär, körde med htfu och någon alvedon genom Vasan men det gjorde tydligen saken värre så frugan skickade iväg mig till vårdcentralen veckan efter. Dom hittade ingen orsak och efter ytterligare någon vecka utan att det blivit bättre så fick jag lite knark. Tyvärr däckade det mig totalt så blev sängliggande i två veckor och magen rasade.
Tappade 10kg och det mesta verkade vara muskler, konditionen var också ett minne blott men efter ytterligare några veckor så började jag arbeta deltid och sedan har jag stegvis kunna trappa upp. Nu har jag kört heltid någon månad och i helgen cyklade jag mitt första pass sedan vasan ?

IMG_0174.JPG

Visa din misär!
Det här en provsticka för urin.
Blir den rosa så har man urinvägsinfektion.
IMG_0169.JPG

När den ser ur som om man kladdat ketchup på den så har man urinvägsinfektion, njurbotteninflammation och en oförklarligt svullen testikel.
Då får man sånt här att äta i två veckor:
IMG_0170.JPG

Visa din misär!
dabac sa:

När den ser ur som om man kladdat ketchup på den så har man urinvägsinfektion, njurbotteninflammation och en oförklarligt svullen testikel.

Ujjj! Första tanken är filmen "Den gröna milen". Hoppas det inte gör så ont som det verkar kunna göra. Krya på dig!

Till jimel, bra att du är igång igen.

Visa din misär!
dabac sa:

Du och jag, dabac. Du och jag!

Åkte på samma skit i början på veckan och blev feberfri i fredags. Det var inget roligt.

Visa din misär!
dabac sa:
När den ser ur som om man kladdat ketchup på den så har man urinvägsinfektion, njurbotteninflammation.
Been there, done that.
Jag var helt utslagen första dagen, närmare 40 grader och orkade inte upp ur sängen, var uppe och pinkade en gång (kändes) och drack knappt något vatten (med risk för mer toabesök). Vatten skall man dricka ordentligt förstod jag senare. Tog 2-3 dagar innan jag orkade gå till VC.

Visa din misär!
dabac sa:
..... en oförklarligt svullen testikel.

Testikeln fortsatte svullna.
Nej, inga bilder.
När den blivit stor som ett frukostägg tyckte jag att det var befogat att konsumera lite mera vårdtjänster.
Tydligen kan man få nåt som heter bitestikelinflammation också.
Så då var det förklarat.
Då får man antibiotika intravenöst.
Och får lämna fler blod- och urinprov.
Och en 3 veckors pillerkur.
Och mera piller.

Blir nog inget finfika i morgon.

Visa din misär!
Hasse#7 sa:
dabac sa:
Hoppas det inte gör så ont som det verkar kunna göra. Krya på dig!

Tack !
Första gången jag hade urinvägsinfektion då var det lite som att pissa taggtråd, men inte den här gången.
Det värsta hittills ang smärta har faktiskt varit knäna(!).
Har gamla förslitningsskador där, och de drar igång med nåt som kallas "reaktiv artrit" när jag får en infektion i kroppen.
Den här gången, med njurarna redan påverkade, så ville inte läkaren ge några starka smärtstillande.

Visa din misär!
En vetenskaplig undersökning ger vid handen att: isfläckar är hårda, min höft inte lika hård.
Dubbdäck kanske? Fast då får man ju inte dom där goa framhjulssläppen.
Har inte sovit på den sidan ett par nätter nu.
Men det är som det så vackert heter: det kostar och vara med.

Kör hårt o ha de Christer

Bilagor

• IMG_3734.JPG
    IMG_3734.JPG
    123.8 KB · Besök: 45
Visa din misär!
Rattnalle sa:
Min misär syns inte så mycket.

Men hur mycket otur ska man ha för att få influensajäveln fast man vaccinerat sig?

många som åkt dit trots vaccinering så de där sockervattnet dom sprutar in e inte så effektift trots allt ;)

ja kör på filosofin lite skit rensar magen o blir sällan sjuk i flunsan då ja undviker vacciner o fjanta med piller o sprita händer etc tack vare de har ja nog rätt högt imunförsvar eller så har ja bara en j*vla tur trots frugan ligger totaldäckad i flunsan så klarar ja mej ännu peppar peppar ;)

krya på dej o hoppas du frisknar till fort

Visa din misär!
Du kanske snarare hör till de som är naturligt immuna mot skiten. Lyxigt i så fall :-)

Första gången på länge jag torskar och det är på g att gå över nu så förhoppningsvis har jag gjort mitt för ett tag nu ;P

Visa din misär!
Den ena , den andra är min import sambo. (Adopterad)

Jag har både sovit länge , kollat film mitt på dagen (sambo hemma) och tränat. Vågar inte pusha min lycka mer idag så jag sitter snällt still och våndas över "The Foo"...

Visa din misär!
Har trots min aktningsvärda ålder inte "lyckats" se en enda mello än. Och om bara gudarna är välvilliga så slipper jag även i framtiden genomlida detta elände.

NLC: Det kunde du ju sagt lite tidigare va. Hick!

Visa din misär!
Ingen misärbild, men väl misär.

TL;DR: halsfluss->akut bronkit->lunginflammation->ont ont ont i kroppen->hosta, ansträningsastma etc->ingen cykling->säsongen 2017 ser mörk ut->börjat spela bordtennis för att ha nåt kul att göra

Kom hem från semester, lättare variant av halsfluss och en riktig rethosta i början på januari. Fick penicillin 10 dar. Blev raskt sämre och hostan tilltog. 38 i feber så det kunde varit värre, men jag hostade så mycket så överkroppen var i spillror och varje hostning gjorde riktigt ont i revben och rygg. Efter några besök hos vårdcentralen, bl a för att få sjukintyg för att ställa in cykelresa till GC, blev jag fortsatt sämre. Akut bronkit. Fick någon hostmedicin som inte hjälpte. Sedan konstaterades lunginflammation. Nu hade det gått kanske 3 v från första symptom. Antibiotikan tog ingenting första 5-6 dagarna men sedan började den att verka. Sista veckan med antibiotika jobbade jag hemifrån köksbordet, vilket inte heller var fantastiskt för ryggen. 2-3 veckor till med ryggont och sedan var det över.

Första cykelturerna till och från jobbet var riktig kamp och jag hostade konstant under lätt cykeltur på några km. Sakta men säkert för varje dag blev det bättre.

Nu har det gått 5 veckor sedan avslutad antibiotikakur och jag tar medicin som en astmatiker normalt tydligen tar. Kyla är sämst för luftvägarna och jag hostar och harklar så fort jag kommer ut eller om jag cyklar, ökar intensiteten lite.

Således 2 h träningscykling i år, när jag normalt sett brukar träna 5-6 h/vecka vintertid. Keps Cup börjar snart, det är rätt långt borta.

I brist på cykel så har jag börjat spela bordtennis i stället, det är lättare om än hyggligt intensivt det med.

Saknar att smiska rötter med MTB:n eller hoja landsväg i bergen utomlands. Ska iväg till Mallis och cykla 2 dagar i början på april. Får se hur det går..

Visa din misär!
Körde omkull med ett brak i Hellas i januari. Flyttade en sten med nyckelbenet som inte gillade det utan gick av på inte bara ett utan två ställen. Infektion i operationssåret, inflammation i axeln... Idag ordinerad ytterligare 10 dagar penicillin och ingen träning...

Tillbaka
Topp