Visa din misär!

Visa din misär!
trailbiker sa:
Körde omkull med ett brak i Hellas i januari. Flyttade en sten med nyckelbenet som inte gillade det utan gick av på inte bara ett utan två ställen. Infektion i operationssåret, inflammation i axeln... Idag ordinerad ytterligare 10 dagar penicillin och ingen träning...
Krya! Hårda saker de där stenbumlingarna..

Visa din misär!
Misär light är också misär, särskilt om det händer vid fel tillfälle. Fel tillfälle nu är idag, när vi har haft årets första varma solskensdag. Misären består av allmän matthet sedan igår kväll som föranlett mig att stanna hemma från jobbet och därmed missa årets första solskenspendling med racern. Attans!!!

Visa din misär!
Första kurvan utanför hemmet 18 nov 2015. Osynlig svartis o vanliga mtb-däck var en dålig kombo. Cykeln bara försvann under mig, dumt nog tittade jag ner i marken o kände hur framtänderna i överkäken slogs sönder mot asfalten. En tand slogs in i munnen en bit. Den dog sedan. Idag efter ett antal tandläkarbesök ser allt bra ut med tandfasader o det gör nästan inte ont längre. D är bra att slänga på dubbdäcken tidigt...

Bilagor

• IMG_0579.JPG
    IMG_0579.JPG
    133.2 KB · Besök: 50
Visa din misär!
mikipedia_ sa:
dnleriksson sa:
Mikipedia, om jag jämför din misär med Bamsebjörnens känns din rätt ok ;-)

Ja, får kanske skämmas lite att jag postade?

Sorry alla med riktig misär!

Inte alls. Hade det bara varit blod och död i tråden så hade den varit helt outhärdlig. Det är väl lite charmen att var och en har sin nivå på misär.

Min misär just nu är att knäet är paj så att jag inte kunnat springa på flera veckor. Förhoppningsvis övergående snart dock, så inte särskilt högt på misärskalan det heller egentligen.

Visa din misär!
Azog sa:
mikipedia_ sa:
dnleriksson sa:

Inte alls. Hade det bara varit blod och död i tråden så hade den varit helt outhärdlig. Det är väl lite charmen att var och en har sin nivå på misär.

Min misär just nu är att knäet är paj så att jag inte kunnat springa på flera veckor. Förhoppningsvis övergående snart dock, så inte särskilt högt på misärskalan det heller egentligen.

FB_IMG_1486550658086.jpg

Visa din misär!
Azog sa:
mikipedia_ sa:
dnleriksson sa:

Precis! Att köra sönder i skogen är ju självklart också misär! Det har man ju testat :-) Förmodligen postat här också...

Visa din misär!
Min misär är att jag har feber 2a gången på 2 veckor & alla cykelfilmer är slut? å sol för i helvete ute...å ny dopper å ny fjäder...å så tråkigt...Annars har jag inte skadat mig på länge nu förra året vid denna tid hade jag några spräckta revben dock, så fick man se till att inte ramla när man hackade?

Visa din misär!
Dagens vackra vårtur fick avslutas i förväg. Med tanke på hur bra min frambroms tar hade mitt bidrag i den här tråden kunnat vara klart mer spektakulärt.
DSC_0559.JPG

Senast ändrad:
Visa din misär!
larsaw & xdr: Ja, håller med om att mönstret lättar misären lite.. :-) Det tråkiga var väl snarare att guckan inte tätade, att jag inte hade med mig någon 26"-slang .. samt att det är ett Wicked Will-däck, vilket väl är lite misär i sig.

Visa din misär!
ohellstrom sa:
NLC sa:

En bild säger möjligen mer än tusen ord men tusen ord är inte alls tillräckligt för att beskriva hur obehagligt det här var.

Har tex ingen aning om hur jag lyckades få upp telefonen ur fickan...

Nä, med tanke på hur lång tid det tog dig att kolla väderprognosen i Stenestad så :p

Jag funderar lite över den bilden som du tog på nlc, är det jag som syns framme vid krönet? Man kan urskilja något på vägen och undrar om inte bilden är tagen strax före ni kom ikapp mig?

IMG_4673.jpg

Man kan ju tycka att det var ju vackert och mysigt, men nä. Det var kallt, blött och otäckt. Vi var tre väldigt frusna, som klev på färjan mellan Helsingborg-Helsingör 2,5h senare.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Ni får köpa riktiga kläder så vore det väl inte lika eländigt...? :D

Bifogar en bild. Tejpen (stripsen?) blödde loss och det sprack lite. Men Larry Enticer säger att ärr är coolt.

Bilagor

• 20170312_120241.jpg
    20170312_120241.jpg
    188.5 KB · Besök: 42
Visa din misär!
Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:

En bild säger möjligen mer än tusen ord men tusen ord är inte alls tillräckligt för att beskriva hur obehagligt det här var.

Nä, med tanke på hur lång tid det tog dig att kolla väderprognosen i Stenestad så :p

Jag funderar lite över den bilden som du tog på nlc, är det jag som syns framme vid krönet? Man kan urskilja något på vägen och undrar om inte bilden är tagen strax före ni kom ikapp mig?

Man kan ju tycka att det var ju vackert och mysigt, men nä. Det var kallt, blött och otäckt. Vi var tre väldigt frusna, som klev på färjan mellan Helsingborg-Helsingör 2,5h senare.

Bilden är från lilla backen upp mot Stenestad, första vändan. Men i övrigt stämmer det bra, det var rätt kallt & blött och jag är lite osäker på vilka kläder eller ffa handskar som hade hjälpt mot det vi hade i lördags.

Visa din misär!
NLC sa:
Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:

Bilden är från lilla backen upp mot Stenestad, första vändan. Men i övrigt stämmer det bra, det var rätt kallt & blött och jag är lite osäker på vilka kläder eller ffa handskar som hade hjälpt mot det vi hade i lördags.

http://barmitts.com fungerar oväntat bra.

Visa din misär!
Vad i helvete är det för fel på våren?! Var ju nästan helt torrt och snö/isfritt igår, så kommer det här skiten!?

Bilagor

• IMG_20170320_093906.jpg
    IMG_20170320_093906.jpg
    245.4 KB · Besök: 34
Visa din misär!
Azog sa:
NLC sa:

F*n vad ni är hårda. Själv cyklade jag en kort femmilsrunda i söndags, det räckte gott. Vädret var finfint med mysig kall motvind på hemvägen.

Visa din misär!
ostrand sa:
Azog sa:
NLC sa:

F*n vad ni är hårda. Själv cyklade jag en kort femmilsrunda i söndags, det räckte gott. Vädret var finfint med mysig kall motvind på hemvägen.

Det blev faktiskt rätt drägligt när vi väl kom över på danska sidan och hade hunnit med lite värmande dryck på färjan över sundet. Och då var det ju bara 18 mil kvar =)

Visa din misär!
ostrand sa:
Azog sa:
NLC sa:

Jag är gjord av mjukost, till skillnad mot vissa andra :)

Visa din misär!
NLC sa:
ostrand sa:
Azog sa:
NLC sa:

Det blev faktiskt rätt drägligt när vi väl kom över på danska sidan och hade hunnit med lite värmande dryck på färjan över sundet. Och då var det ju bara 18 mil kvar =)

Men vi kände oss jävligt hårda :D

Visa din misär!
Dags igen, den här gången brutet nyckelben och ett revben:( Första nyckelbensfrakturen för min del, klart smärtsam upplevelse! Blir väl trainer några veckor för min del nu...

Visa din misär!
#Vernerson&miss lycka: farbror doktor har försett mig med både oxycontin(morfin) och laxiriva (skall tydligen vara laxerande) så jag inte skall bli förstoppad av morfinet. Har iallafall ingen hosta än?

Tillbaka
Topp