Visa din misär!

Visa din misär!
Klassisk "pedal-på-sten-flyg-över-styret"-incident!

Anyone for benskydd?

Bilagor

• IMG_3098.JPG
    IMG_3098.JPG
    180.6 KB · Besök: 62
Visa din misär!
Inte något direkt att visa, men likväl misär. Har haft ont i min fd brutna arm sen jag blev av med gipset, tröttnade idag och gick tillbaka till ortopeden. Det visar sig att armen har läkt ihop fel. Får besked imorgon om det ska opereras eller om jag får leva med det. Fan också. Det enda jag kan trösta mig med är att jag följt alla rekommendationer till punkt och pricka.

Visa din misär!
Samma för mig när jag kraschade min Garmin, den funkade men man såg inget ?
Jag skickade min till Garmin för rep, kostade 1000:- och då fick jag hem en helt ny.

Visa din misär!
Senast ändrad:
Visa din misär!
xdr sa:
Inte något direkt att visa, men likväl misär. Har haft ont i min fd brutna arm sen jag blev av med gipset, tröttnade idag och gick tillbaka till ortopeden. Det visar sig att armen har läkt ihop fel. Får besked imorgon om det ska opereras eller om jag får leva med det. Fan också. Det enda jag kan trösta mig med är att jag följt alla rekommendationer till punkt och pricka.
Låter som om nån har klantat till det ordentligt. Skulle nog låta nån annan läkare titta på det där omedelbums.

Visa din misär!
Lingon sa:
xdr sa:
Låter som om nån har klantat till det ordentligt. Skulle nog låta nån annan läkare titta på det där omedelbums.

Det är någon som har klantat till det. Läkaren jag pratade med på handkirurgen var rätt tydlig med att han tyckte det skulle opererats från början. Nu ska det sågas upp och opereras igen i höst, efter att mina muskler kommit tillbaka (är det nödvändigt eller är det bara för att man inte vill säga att det är kö?).

edit: Med facit i hand går det rätt tydligt att se vart det barkar på 10 dagars kontrollen jag gjorde.

Det känns inte speciellt kul att ha spenderat 5 veckor i gips och resten av sommaren med ortos utan att det gjort någon som helst skillnad.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Surt att sabba sommaren, xdr. Men det viktiga är att det läker rätt. Livet är långt och en bruten arm är inget man skall behöva begrändas av i framtiden! ?

Visa din misär!
Första lilla blodvitet på MTB... känns ganska ynkligt jämfört med vissa bilder här.

Fick dock även styret i magen, och det känns som om det fortfarande sitter kvar! ;-)

Bilagor

• 2017-07-28 21.36.41.jpg
    2017-07-28 21.36.41.jpg
    185.2 KB · Besök: 67
Visa din misär!
Idag fick jag även notera min första OTB. Låg som en padda i leran, strax efter den eleganta kullerbyttan över styret.

Tyvärr ingen bild på kalaset. :-(

Visa din misär!
Förband över ingånger efter kranskärlsröntgen.

Det blev dömt hjärtmuskelinflammation och strikt vila/sjukskriven i 1-3 månader.

Bra att det inte var något ännu värre iof.

Bilagor

• 20170805_095649.jpg
    20170805_095649.jpg
    128.8 KB · Besök: 55
Visa din misär!
Under förutsättning att du inte kört motorn torr till skrotstatus, alt. har nåt ovanligt åkdon, borde det väl gå att hitta ny plåtlåda hos närmaste välsorterade skrotmiljardär?
Lite obekväm arbetsställning att byta, men annars lätt jobb.

Visa din misär!
Ja det går å köpa nytt tråg för ca1500 men det tar 3-6 arbdagar och sen är semestern slut? det är der som är jävligast!

Det är en volvo v50 så nästan en ford?

Visa din misär!
IMGP2616.JPG

De är känsliga de där V50:orna. Här är en där en lastbil strax innan skickat upp ett "stenskott" på vägen. ;)
En hyrbil där motorn fick bytas och jag blev 3000 kr fattigare.

Visa din misär!
Min sambo berättade om den här tråden.. Jag är en glad amatör som precis börjat bli en aning modig i steniga nedförsbackar (aka, jag bromsar inte hela jävla vägen som en idiot..). VARFÖR GICK JAG IN HÄR?! Scarred for life.
Vet inte vad jag skulle bli mest ledsen för, trasig cykel eller trasig kropp.

Visa din misär!
Rumor sa:
Min sambo berättade om den här tråden.. Jag är en glad amatör som precis börjat bli en aning modig i steniga nedförsbackar (aka, jag bromsar inte hela jävla vägen som en idiot..). VARFÖR GICK JAG IN HÄR?! Scarred for life.

Trasig kropp OCH trasig cykel är nog värst. Speciellt om det var något mesigt som orsakade skadan.

Knäskydd, armbågsskydd och hjälm är lärdomen av denna tråd. Då skyddar man iaf sådant som läker dåligt.

Visa din misär!
Bengt-re sa:
Rumor sa:

Trasig kropp OCH trasig cykel är nog värst. Speciellt om det var något mesigt som orsakade skadan.

Knäskydd, armbågsskydd och hjälm är lärdomen av denna tråd. Då skyddar man iaf sådant som läker dåligt.

Axlar är svåra att skydda och läker skitsakta. =/

Visa din misär!
sobrius sa:
Bengt-re sa:
Rumor sa:

Axlar är svåra att skydda och läker skitsakta. =/

Säkert så. Men vad tusan - man kan inte skydda sig emot allt och att låta bli cykeln går ju inte heller. ?

Visa din misär!
Jag kan inte visa min misär, så jag väljer att berätta om den.

När väl familjens semester resor (icke cykelrelaterade) var avklarade åkte hela familjen på en dunderförkylning. Mykoplasma säger doktorn, så bäst att ta det lugnt.
På måndag börjar jobbet igen.
Ser ut att bli den minst cykliga sommaren på länge.

Visa din misär!
Vernersson sa:
Innerben till en Boxxer kostar c:a 1500 pix / st....
En fraktur är jävligt mkt dyrare ;)

Men frakturer läker. Det gör inte gaffelinnerben...

Edit: Med reservation för när frakturen läkt men det finns en benbit över som ligger och skräpar i en led... Då läker det liksom inte riktigt bra. Har jag upptäckt.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Bengt-re sa:
Rumor sa:

Mja det kan nog faktiskt bli så att jag skaffar lite skydd. Iaf. lite längre fram i tiden när jag avancerat något i vilken typ av terräng jag cyklar i. Sedan tror jag att man blir lite stöddigare i skydd, att man inte är riktigt lika rädd för att det ska göra skitont att vurpa :P

Visa din misär!
Rumor sa:
Bengt-re sa:
Rumor sa:

Mja det kan nog faktiskt bli så att jag skaffar lite skydd. Iaf. lite längre fram i tiden när jag avancerat något i vilken typ av terräng jag cyklar i. Sedan tror jag att man blir lite stöddigare i skydd, att man inte är riktigt lika rädd för att det ska göra skitont att vurpa :P

Ont kan det göra ändå. Dock läker hjärna, knä och armbågar dåligt.

Visa din misär!
Mårten sa:
Vernersson sa:

Edit: Med reservation för när frakturen läkt men det finns en benbit över som ligger och skräpar i en led... Då läker det liksom inte riktigt bra. Har jag upptäckt.

Om man skrapar upp knogen in till benet så läker det bättre ifall man först petar bort allt grus, har jag märkt.
Nu petade jag bort det två veckor senare, med en morakniv... ?

Visa din misär!
ForesterGuy sa:
Mårten sa:
Vernersson sa:

Om man skrapar upp knogen in till benet så läker det bättre ifall man först petar bort allt grus, har jag märkt.
Nu petade jag bort det två veckor senare, med en morakniv... ?

.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp