Ja då var det min tur, var ute och tränade här om lördagen.
I en högersväng tyckte jag att det var en bra ide och trampa men det visade sig att det inte var det ganska så omgående.
Just denna situationen var riktigt jobbig att rädda.
Är en högersväng så jag ligger i knappa 180° fel vinkel
Dock en kudos till fotografen som lyckades att få med det på bild ändå!
Landade på axel och vänstersidan av kroppen, låg på rygg som en skadad fotbollspelare och skrek ut lite smärta samtidigt som jag rullade från sida till sida. Fick tips av mina cykelkamrater att ligga still och andas och vad gör man inte för sina kompisar även om man känner för något annat!
Axel och baksidan runt skulderblad gjorde ont så jag övervägde hela tiden om jag skulle följa deras råd eller om jag skulle gå tillbaka till ursprungsplanen att skrika.
Efter lite kollande på mig av läkaren som var med så blev det en liten biltur till akuten och koll av akutläkare.
Akutläkaren ville röntga nyckelben och ingen överraskning där, innan det är brutet kan man väl knappast kalla sig cyklist.
Nu så var röntgen nästa stopp och där tyckte sköterskan att revbenen ska vi nog kolla också så ett samtal till akutläkaren och en ny remiss för en bild till blev det snabbt. (är otroligt förvånad över hur smidigt de löste det men verkade lugnt och tomt på sjukan så jag hade tur)
In till akutläkaren och hon bekräftar brott på nyckelben och sprickor i tre revben på framsidan sedan så tyckte hon sig se något på skulderbladet men det går åt magnetröntgen för det som inte fanns så ny remiss till nästa sjukhus. Blir lite omplåstrad i väntan på transport.
Nästa sjukhus och ny undersökning och efter den äntligen lite smärtstillande, ganska skönt så här tre-fyra timmar senare.
Röntgen och sedan väntan...
Nu kom domen, som vi redan visste så var ju nyckelbenet men på minst två ställen, tre sprukna revben på framsidan och ja skulderbladet var ju brutet i en horisontell linje. Tyvärr så slutade det ju inte där för det var även tre revben på baksidan som var av och sedan en punkterad lunga med ca 1cm hål. De ville hålla mig över natt och kan väl säga att jag var inte emot det.
Tre nätter senare så hade de börjar se att lungan började att läka ihop så jag fick åka hem.
Inte riktigt så länge jag hade tänkt att vara hemifrån när jag lämnade på morgonen.
Nu väntan på återbesök för att se om nyckelbenet ligger rätt eller om det ska opereras.