Visa din misär!

Visa din misär!
0BAA1B9D-EB34-4A8E-88EF-923F0F5D89D2.jpeg
Mosade min FOX hjälm i dag Men huvet höll

Visa din misär!
Du borde kunna sälja den där bilden till Continental och få tillräckligt med pengar till ett nytt hjul tycker jag. Om inte det där är punkteringssäkert vet jag inte vad.

Hur gick det för egen del?

Visa din misär!
På väg till Idre för lite kvällscykling. jobba på torsdagen för att sen köra en eftermiddagstur innan hemfärd.
Men biljäveln dog 15km norr om Mora, väntar på bägaren som först skulle hämta en till golf i Särna. Två timmars väntan bland bromsarna vid vägkanten.
Visa bilaga 425693
Tur att det är skugga där jag står.
En VW kräfva god försäkring med assistans.

Visa din misär!
Vi kom i alla fall 85 km innan det blev punka.
Lite regnskydd under själva slangbytet tillsammans med en kaffe gjorde de hela till endast halvmissär:)
image0000001 (1).jpg

Visa din misär!
Är du inte hemma så silvertejp på insidan. Annars lagningslapp eller om du är superseriös, testa sy ihop och lägg typ liquisole över sömmen.

Visa din misär!
Usch, man sitter med en klump i magen som bara blir större ju längre filmen pågår, fram till dess att kraschen inträffar. Hoppas fingret läker ihop fint.

Visa din misär!
Tack.
Tror inte det är någon rot. Spåret är som ett dike med branta kanter och när jag inte lyckades hålla hjulet från kanten så ”fastnar” hjulet till slut i kanten och vrider hjulet till 90 grader utan att jag lyckas göra något åt det.
Då fattar även jag. Tyckte det såg ut som om hjulet fastnade i högt gräs vilket kändes lite skumt.
Krya snabbt!

Visa din misär!
Skrotat framhjul efter litet misstag som ledde till OTB. Dessutom fraktur på lillfinger och allmänt mörbultad i kroppen.Visa bilaga 428424

Video från vurpan:

Såg så där ut, ibland beror sån där skrotningar på skifte i spänningen så det kan vara värt att testa att "bryta" tbx det till sin ursprungliga form, har man tur så fjädrar det tbx och sen behöver man bara rikta upp det ordentligt.

Visa din misär!
Såg så där ut, ibland beror sån där skrotningar på skifte i spänningen så det kan vara värt att testa att "bryta" tbx det till sin ursprungliga form, har man tur så fjädrar det tbx och sen behöver man bara rikta upp det ordentligt.
Jag försökte trycka tillbaks det ute i skogen för att åtminstone få det lite rakare så att det skulle gå att cykla hem, men det hände inte mycket. Jag tror att fälgen är deformerad, det blir ju hyfsade krafter när hjulet ställer sig i 90 grader. Men jag skall prova att bryta tillbaks här hemma också.
Annars får det bli nytt hjul eller om jag eventuellt bara köper fälg och ekrar och bygger om det.

Visa din misär!
Var det inte så att hjulet gav upp och att du därmed gick i backen? Tänker att du fick motstyra pga slänten upp mot gräset, och att hjulet då inte pallade och vek sig, följt av att du då flög över styret. Vekt hjul isåfall..

Visa din misär!
Var det inte så att hjulet gav upp och att du därmed gick i backen? Tänker att du fick motstyra pga slänten upp mot gräset, och att hjulet då inte pallade och vek sig, följt av att du då flög över styret. Vekt hjul isåfall..
Det är möjligt, jag vet inte. Det är inte världens bästa hjul precis.
Men när jag kollar lite mer så tycker jag att det ser ut som att hjulet viker sig när jag har börjat flyga framåt. Ser mer ut som att hjulet först tuggar i högerkanten och sedan blir det tvärstopp. Kanske är som Raggamuffin föreslog tidigare att det är en rot eller något annat som gör att det blir tvärstopp just där.

Hursomhelst är det mitt eget fel. Hade ju inte hänt om jag hade hållit mig i mitten av spåret.

Visa din misär!
Hamnade i vårstorm strax innan Senj i Kroatien just som jag skulle ta mig över vad jag trodde var de sista bergen innan Medelhavet. Piskande regn/hagel, vindar som kastade mig hej vilt och som körsbär på spektaklet gick vajern till bakväxeln av och fastnade på högsta växeln på vägen upp. Fick frusen och dyngsur leda cykeln en mil uppför innan det krönte. Rullade ner i dalen nedanför i hög fart med piskande hagel i ansiktet bara för att inse att jag hade tre mil och ytterligare ett bergsparti till närmsta sovmöjlighet. Hittade en öppen bar i den lilla byn i dalen, fick några stärkande tårar av ägaren och lyckades med teckenspråk övertala barens två andra gäster att köra mig till närmsta hotell. Blev kvar på hotellet i tre dagar då vägarna sedan stänges pga det hårda vädret. Inte vad jag tänkt mig, men ett spännande äventyr :)

Bilagor

• IMG_20190512_170421.jpg
    IMG_20190512_170421.jpg
    265.6 KB · Besök: 440
Visa din misär!
Skrotat framhjul efter litet misstag som ledde till OTB. Dessutom fraktur på lillfinger och allmänt mörbultad i kroppen.
Hej! Ser ut som Fornstigen, strax innan spången över diket. Ett slätt, något skålat spår omgivet av taggiga buskarna ... som du hade tur och missade (?). Måste dit och titta vad du stupade på för jag har kört där så många gånger att jag borde ha prickat samma sak.

Visa din misär!
Hej! Ser ut som Fornstigen, strax innan spången över diket. Ett slätt, något skålat spår omgivet av taggiga buskarna ... som du hade tur och missade (?). Måste dit och titta vad du stupade på för jag har kört där så många gånger att jag borde ha prickat samma sak.
Japp det stämmer att det är fornstigen. Ungefär vid krysset på bilden.

11039B8B-09E8-4FEE-BE0B-7351644A301A.jpeg

Som jag skrev tidigare vet jag inte om det tog stopp mot något som stack ut eller om det var att däcket ”tuggade” mot kanten för länge och att jag inte lyckades styra emot som fick hjulet att ställa sig 90 grader.
Kolla gärna och se om du hittar något.
Själv beställde jag ny fälg och ekrar idag.

Visa din misär!
Ingen riktig supermisär men tråkigt.. Skulle testa tubeless på min "nya" Occam. Framhjulet gick hur bra som helst så tog tag i bakhjulet, lossade däcket på ena sidan, ur med slangen och på med däcket igen. I med medel direkt eftersom framhjulet gick så bra. Började pumpa och finns inte en chans att få i luft. krånglar med ventil och försöker få upp däcket mot fälgkanten med handkraft med det går inte att få luft i skiten. Kladd överallt..... Ger upp, tvättar rent allt från gucka och tänker att jag får köra slang bak då så länge. När jag spolar av fälgen ser jag att tejpen inte ser okej ut, inte konstigt att det läckte luft.. :( Bara att köpa ny tejp och gucka nån dag. Men för tillfället blir det slang. Orkar inte mer........

20200714_160829.jpg

20200714_160823.jpg

Visa din misär!
Kom igen nu! Tycker tråden börjar bli lite urvattnad. Ska ni visa tejpbilder, då ska det vara kirurgtejp. Ska ni visa bilder på sprickor, då ska de vara i skelettet. Ska ni visa bilder på laglappar, då ska de sitta på pungen. ?
haha, håller med faktiskt. Hittade ingen "visa din lagningslapp-tråd" så det fick bli här. Men lite skämmigt var det ju.

Nästa post får det vara riktig misär!

Tillbaka
Topp