Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kör du med vänster fot framåt?Visa bilaga 426827Efter helgens besök i parken...
Ja, vänster fram. Tror det är att låret klämdes mellan ramen när jag trillade åt sidan...Kör du med vänster fot framåt?
För jag gissar att det är slagmärken från sadeln?
Ah, så klart!Ja, vänster fram. Tror det är att låret klämdes mellan ramen när jag trillade åt sidan...
Det gick efter omständigheterna ganska bra. Skrubbsår etc men inget brutet.Du borde kunna sälja den där bilden till Continental och få tillräckligt med pengar till ett nytt hjul tycker jag. Om inte det där är punkteringssäkert vet jag inte vad.
Hur gick det för egen del?
Det är ju inte superskönt men kunde varit värre! Fast det ser ännu värre ut idag, efter en tur i Flottsbro... ? Trots att jag inte ens trillade på det benet.Ah, så klart!
Jag har haft liknande blåmärken på insidan av benet från sadelslag när jag kört DH, fick en flashback...
En VW kräfva god försäkring med assistans.På väg till Idre för lite kvällscykling. jobba på torsdagen för att sen köra en eftermiddagstur innan hemfärd.
Men biljäveln dog 15km norr om Mora, väntar på bägaren som först skulle hämta en till golf i Särna. Två timmars väntan bland bromsarna vid vägkanten.
Visa bilaga 425693
Tur att det är skugga där jag står.
Jag skulle gillat läget och funderat på invisiframe eller liknande på nästa hoj.
Skyddar ju inte riktigt mot sånt, även om det blir mindre.Jag skulle gillat läget och funderat på invisiframe eller liknande på nästa hoj.
Bara att laga ju fått 2 såna på minde än en vecka!Nerförslöpa, ca 30km/h, och där låg tydligen en jättestor sten i det höga gräset.
3 cm sarier hål i däcket, bara att ringa efter skjuts..Visa bilaga 428348
Vad lagar du ett så stort hål/reva med?Bara att laga ju fått 2 såna på minde än en vecka!
Gorillatejp eller en bit slangVad lagar du ett så stort hål/reva med?
Skrotat framhjul efter litet misstag som ledde till OTB. Dessutom fraktur på lillfinger och allmänt mörbultad i kroppen.Visa bilaga 428424
Video från vurpan:
Tack.Liten rot som sticker upp där? Läk väl.
Då fattar även jag. Tyckte det såg ut som om hjulet fastnade i högt gräs vilket kändes lite skumt.Tack.
Tror inte det är någon rot. Spåret är som ett dike med branta kanter och när jag inte lyckades hålla hjulet från kanten så ”fastnar” hjulet till slut i kanten och vrider hjulet till 90 grader utan att jag lyckas göra något åt det.
Skrotat framhjul efter litet misstag som ledde till OTB. Dessutom fraktur på lillfinger och allmänt mörbultad i kroppen.Visa bilaga 428424
Video från vurpan:
Jag försökte trycka tillbaks det ute i skogen för att åtminstone få det lite rakare så att det skulle gå att cykla hem, men det hände inte mycket. Jag tror att fälgen är deformerad, det blir ju hyfsade krafter när hjulet ställer sig i 90 grader. Men jag skall prova att bryta tillbaks här hemma också.Såg så där ut, ibland beror sån där skrotningar på skifte i spänningen så det kan vara värt att testa att "bryta" tbx det till sin ursprungliga form, har man tur så fjädrar det tbx och sen behöver man bara rikta upp det ordentligt.
Det är möjligt, jag vet inte. Det är inte världens bästa hjul precis.Var det inte så att hjulet gav upp och att du därmed gick i backen? Tänker att du fick motstyra pga slänten upp mot gräset, och att hjulet då inte pallade och vek sig, följt av att du då flög över styret. Vekt hjul isåfall..
Hej! Ser ut som Fornstigen, strax innan spången över diket. Ett slätt, något skålat spår omgivet av taggiga buskarna ... som du hade tur och missade (?). Måste dit och titta vad du stupade på för jag har kört där så många gånger att jag borde ha prickat samma sak.Skrotat framhjul efter litet misstag som ledde till OTB. Dessutom fraktur på lillfinger och allmänt mörbultad i kroppen.
Japp det stämmer att det är fornstigen. Ungefär vid krysset på bilden.Hej! Ser ut som Fornstigen, strax innan spången över diket. Ett slätt, något skålat spår omgivet av taggiga buskarna ... som du hade tur och missade (?). Måste dit och titta vad du stupade på för jag har kört där så många gånger att jag borde ha prickat samma sak.
Min slang börjar bli miserabel...
(varför blir det alltid punka just här omkring?!)
Visa bilaga 429816
Jo, denna gången undersökte jag allt och rengjorde noga. Det lär inte hända igen får vi hoppas :)Det där hade jag gett upp o istället försökt lokalisera grundproblemet. Grader i fälgen, nåt vasst i däcket...?..nånting e ju uppenbart fel.
haha, håller med faktiskt. Hittade ingen "visa din lagningslapp-tråd" så det fick bli här. Men lite skämmigt var det ju.Kom igen nu! Tycker tråden börjar bli lite urvattnad. Ska ni visa tejpbilder, då ska det vara kirurgtejp. Ska ni visa bilder på sprickor, då ska de vara i skelettet. Ska ni visa bilder på laglappar, då ska de sitta på pungen. ?