Visa din misär!

Visa din misär!
Mitt ute i delsjöområdet på stigen strawberry åker jag rakt in i något jag ej såg med framhjulet, voltade nerför stigen och knäckte nyckelbenet som buktade ut. Var ensam men ringde 112. Låg och kved i en timma oförmögen att röra mig och få bort alla flugor och mygg som satte sig på såren. Kändes så jävla misär. Orkade ta mig några meter sen klara jag inte mer. Var så glad när jag äntligen hörde dom komma. I nyföddposition på båren, allt gjorde så jävla ont!! Räddningstjänst och ambulans var riktigt proffsiga.
Aj! Krya krya!
Fick du reda på efteråt vad du hade kört i?

Visa din misär!
Mitt ute i delsjöområdet på stigen strawberry åker jag rakt in i något jag ej såg med framhjulet, voltade nerför stigen och knäckte nyckelbenet som buktade ut. Var ensam men ringde 112. Låg och kved i en timma oförmögen att röra mig och få bort alla flugor och mygg som satte sig på såren. Kändes så jävla misär. Orkade ta mig några meter sen klara jag inte mer. Var så glad när jag äntligen hörde dom komma. I nyföddposition på båren, allt gjorde så jävla ont!! Räddningstjänst och ambulans var riktigt proffsiga.
Det väcks 1000 frågor… Jag har själv cyklat solo så många gånger i dessa skogsavsnitt då jag bodde i Sävedalen. Att ligga ensam i en timma innan de anländer verkar vara maximalt o-tajmat. Här kan ju drälla av allehanda folk. Cyklister, orienterare, geocachare och hundfolk.
Vem tog bilden? Vad hände med cykeln? Är du återställd?

Visa din misär!
Det väcks 1000 frågor… Jag har själv cyklat solo så många gånger i dessa skogsavsnitt då jag bodde i Sävedalen. Att ligga ensam i en timma innan de anländer verkar vara maximalt o-tajmat. Här kan ju drälla av allehanda folk. Cyklister, orienterare, geocachare och hundfolk.
Vem tog bilden? Vad hände med cykeln? Är du återställd?
Ja ca 16:00 en fredag borde åtminstone någon löpare vara ute då den delen av strawberry även är 18-km från skatås. Ingen hörde mig eller såg mig. Precis innan räddningstjänsten kom gick en man förbi som stannade ett tag och plockade upp mina saker och fick bort lite flugor från mig. Ett tag efter räddningstjänsten kom även min svåger som tog kortet, han tog min cykel också! En man som hade solat(?) i närheten hade tydligen dykt upp fick jag höra i efterhand. Han hörde 6-hjulingen och tänkte säga till att man inte får framföra motorfordon där innan han såg allt men han hörde mig tydligen inte ropa på hjälp..

Fick även ett par kort tagna av en brandman som insisterade, kul minne tyckte han men passade inte att lägga upp här. De var väldigt trevliga.

Jag har inte orkat kolla cykeln men tror den är ok, fick tillbaka den igår. Nyckelbenet är helt av och ena delen trycker lite väl mycket utåt, det finns en risk för att den kommer åka genom huden sa läkaren men jag tror det är ok. Återbesök och prat om operation nästa vecka men de sa att det finns goda möjligheter till självläkning! Öm överallt så blir mest sängliggande :)

Visa din misär!
Han hörde 6-hjulingen och tänkte säga till att man inte får framföra motorfordon där innan han såg allt men han hörde mig tydligen inte ropa på hjälp..
Skönt att det gick hyfsat bra ändå.

Jag hojar ofta själv. Funderar starkt på att skaffa en visselpipa att ha med mig. Känns som man skulle klara att vissla i den längre än man orkar skrika.

Visa din misär!
Beställde 54T ratchet upgrade och fick detta i kartongen. ?
2559C901-A0C5-411B-80A6-84E56A41504B.jpeg

Visa din misär!
Skönt att det gick hyfsat bra ändå.

Jag hojar ofta själv. Funderar starkt på att skaffa en visselpipa att ha med mig. Känns som man skulle klara att vissla i den längre än man orkar skrika.
tänkt samma banor
dels orkar man vissla längre samt så hörs en nödvisselpipa bättre och längre
utöver de har ja alltid Incident Detection påslaget i garmin

Visa din misär!
Svårvisat, men det knäckte till i ryggen idag på x-cup när jag skulle uppför en backe, och nu gör det svinont i ländryggen. Ryggskott brukar väl sitta längre upp, eller? Sträckt muskel? ?

Visa din misär!
Fifan, fick en liknande smäll när jag sprang stig för ett par år sedan. Sprang snabbt utför, var trött, och lyfte inte den framåtpendlande foten tillräckligt högt över en sten. Tog tvärstopp och föll handlöst och slog knät i en vass sten. Tog någon vecka innan svullnaden började släppa så pass att det gick att gå någorlunda normalt.

Visa din misär!
Jaha dags för mig att hamna här.
Min story är rätt speciell.
Cyklade hem. Vid en sjö är det massa gåsar. Dom
Som såg allt sa att gäss (ganska nära mig) började flyga. Tydligen mot mig. En klippte mig i bröstet enligt strava hade jag 32-33 km/h Jag föll helt handlös. Blev medvetslös. Ambulans hämtade mig. En gås låg död i närheten. Knäckte nyckelbenet på 3! Ställen.
Ingen mera cykling i sommar.
Tss, uppenbar tjuvjakt. Grågås får jagas från 11 augusti!

Skämt åtsido, det är en rätt svår olycka att förutse, krya på dig!

Visa din misär!
Svårvisat, men det knäckte till i ryggen idag på x-cup när jag skulle uppför en backe, och nu gör det svinont i ländryggen. Ryggskott brukar väl sitta längre upp, eller? Sträckt muskel? ?
Trist. Jag har precis återhämtat mig från ryggskott. För mig satt smärtan bakom "vingen" på bäckenet mot ryggraden höger sida. Hela muskulaturen går i baklås. Googla ryggskott övningar. Naprapaten i Lund som dyker upp har enkla övningar som faktiskt gör skillnad. Krya på dig.

Visa din misär!
Jo, det är ganska låg Rh för att vara en tvättstuga (i källaren antar jag).

Så här såg det ut under trainern idag efter 1 timme och 45 minuter trots handduk över styret. Pulsen var 10 slag högre än normalt för den effekten ?
Nu 23 'C och Ac:n, kanske skulle tänkt på den innan jag satte mig på cykeln :rolleyes:
Blir nog inte mer trainer innan sommaren är över, jag får bråka med bilisterna istället.

20210718_143427.jpg

Visa din misär!
Jo, det är ganska låg Rh för att vara en tvättstuga (i källaren antar jag).

Så här såg det ut under trainern idag efter 1 timme och 45 minuter trots handduk över styret. Pulsen var 10 slag högre än normalt för den effekten ?
Nu 23 'C och Ac:n, kanske skulle tänkt på den innan jag satte mig på cykeln :rolleyes:
Blir nog inte mer trainer innan sommaren är över, jag får bråka med bilisterna istället.

Visa bilaga 501434
Bra kämpat☆

Visa din misär!
Snubblade i skogen när jag var ute och sprang. Ambulans, 5 stygn och avbruten semester-resa i Värmland. Helt imobiliserad och ömklig. Inga frakturer (röntgad) och inga ledbandsskador men Livrädd att jag pajat brosket - men läkaren på akuten såg inget iaf. Jävligt rädd för höstens cykling men om inget är värre än väntat så är jag tillbaka om 2 veckor. Nu köper jag knäskydd till löpningen.

Bilagor

• A22DC024-8420-4E7E-9663-7DD179E015E5.jpeg
    A22DC024-8420-4E7E-9663-7DD179E015E5.jpeg
    696.6 KB · Besök: 77
  • A3FEF0BD-FAB9-47BF-AEB4-8C60D5001C0C.jpeg
    A3FEF0BD-FAB9-47BF-AEB4-8C60D5001C0C.jpeg
    631.1 KB · Besök: 72
Visa din misär!
Snubblade i skogen när jag var ute och sprang. Ambulans, 5 stygn och avbruten semester-resa i Värmland. Helt imobiliserad och ömklig. Inga frakturer (röntgad) och inga ledbandsskador men Livrädd att jag pajat brosket - men läkaren på akuten såg inget iaf. Jävligt rädd för höstens cykling men om inget är värre än väntat så är jag tillbaka om 2 veckor. Nu köper jag knäskydd till löpningen.
Trist med din olycka. Hoppas på snabb läkning. Värmland måste ha bra ambulanstäthet eller väldigt lite att göra om de skickar en ambulans när någon ramlat och slagit i knät. ?

Visa din misär!
Trist med din olycka. Hoppas på snabb läkning. Värmland måste ha bra ambulanstäthet eller väldigt lite att göra om de skickar en ambulans när någon ramlat och slagit i knät. ?

4 brandmän och en ambulans - hela vägen ut i glasskogens naturreservat - fd hjärnkirurg som sydde, eget rum på akuten. Jo, kände mig lite bortskämd ;)

Egentligen hatar jag att ta skattepengar när jag bara varit ute och roat mig men kommer aldrig göra om det här iaf!

Edit: den här tråden är bra tröst - fler som varit med om samma sak och klarat sig - känns skönt!

Senast ändrad:
Visa din misär!
Är utan cykel i några dagar och får hålla till godo med löpning… misären är total! ??

Visa bilaga 502567
Några dagar, det är jag konstant.

Om det inte var för att löpning är så ondskefullt skulle jag lagt om bana totalt, totalt avundsjuk på löpare. Skulle ha köpt femtio par skor bara för att ge ett finger åt cyklingens själva väsen, alltid vara redo, garanterat.

Visa din misär!
Sorgligt att behöva lämna Värmland, lider med dig?

Visa din misär!
4 brandmän och en ambulans - hela vägen ut i glasskogens naturreservat - fd hjärnkirurg som sydde, eget rum på akuten. Jo, kände mig lite bortskämd ;)

Egentligen hatar jag att ta skattepengar när jag bara varit ute och roat mig men kommer aldrig göra om det här iaf!

Edit: den här tråden är bra tröst - fler som varit med om samma sak och klarat sig - känns skönt!
Före detta hjärnkirurg som sydde... Det lät lite oroväckande hur gör man för att sluta vara det om man lyckats bli det?

Visa din misär!

Fast man måste ju få vara ute i skogen och springa lite, utan knäskydd, utan att ha dåligt samvete. De som aldrig motionerar och tränar matsäcken eller rökarlungorna är ju garanterat sämre för samhället i längden.

Om något kan jag tycka att man vid motionerande kan vara en aning förberedd för att kunna ta sig hem för egen maskin. Jag är ofta kittad med ett enkelt första förbands-kit så att man åtminstone inte förblöder när man haltar hemåt..

Tillbaka
Topp