Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kolla om det är HP eller MS larm. Vår var HP och den tuffar och går just nu.Heja Nibe??
Norsk reset fick vår pump att gå iallafall några år till när man fick det där larmet då och då.Heja Nibe??
Vxlventilsmotor kom han fram till.Tekniker här... Väntar med spänning?
Jaja.....men vad kostar det då ? ?Vxlventilsmotor kom han fram till.
Inga fantasisummor hette det från tekniker...? Mest nöjd att inte pumpen lämna in?Jaja.....men vad kostar det då ? ?
Med en pump på 12e året nu så är ju varje vinter "spännande" för mig. ?Inga fantasisummor hette det från tekniker...? Mest nöjd att inte pumpen lämna in?
Visst är det vardags-spännande. ?Med en pump på 12e året nu så är ju varje vinter "spännande" för mig. ?
Jotack, jag är med i den matchen också. Elområde 4 och mitt fasta pris upphörde 30/11, så från och med den dyraste månaden någonsin gick jag över på rörligt pris. Har fortfarande inte fått fakturan på förbrukning ännu men ja, några 44 öre som jag hade förra året lär det ju inte landa påRiktig misär....
Ca 3000kr mer i elräkning jämf. mot förra årets månad. Vad får jag för cykeldelar för den skillnaden?!?
Rörligt el-pris, elområde 3 och eluppvärmt. Fina grejjer....
Blev dessutom litet skönt förbannad på ett citat på nyheterna igår då det är på tapeten med elfakturor just nu.
"det är en väldigt liten andel" som tydligen har rörlig pris och eluppvärmt.
Misär...
DessutomVisa bilaga 531867
Jotack, jag är med i den matchen också. Elområde 4 och mitt fasta pris upphörde 30/11, så från och med den dyraste månaden någonsin gick jag över på rörligt pris. Har fortfarande inte fått fakturan på förbrukning ännu men ja, några 44 öre som jag hade förra året lär det ju inte landa på
37wh i år.... räcker ju till en halv laddning av en liten laptop....Riktig misär....
Ca 3000kr mer i elräkning jämf. mot förra årets månad. Vad får jag för cykeldelar för den skillnaden?!?
Blev dessutom litet skönt förbannad på ett citat på nyheterna igår då det är på tapeten med elfakturor just nu.
Misär...
Jag upptäckte att jag av misstag(?) hade valt fast elpris.Jag tyckte först det var en dålig idé att ha fast elpris, men min sambo propsade på att det var värt att kanske betala för mycket för att få förutsägbarhet när vi har ett gammal dragigt trähus med direktverkade el för uppvärmning. Jag är glad att min sambo fick sista ordet, med vår förbrukning hade det varit tunga månader nu.
Sålde el för 20kr! november och december ? Yes?Riktig misär....
Misär...
Jodu....sitter i samma jävla dyra elbåt.....rörligt,Omr 3 och eluppvärmt!Riktig misär....
Misär...
Samma här. Sitter i ett radhus i sthlm från - 74, räkningen från Dec. landade på 5500:- ?Jodu....sitter i samma jävla dyra elbåt.....rörligt,Omr 3 och eluppvärmt!
Decembers kostnad lär bli så där lagom kul,men bara tugga i sej och elda så brasinsatsen i öppna spisen glöder!!
Får väl hoppas priserna droppar fram i vår,binda nu känns inte som nått val....
Samma här. Sitter i ett radhus i sthlm från - 74, räkningen från Dec. landade på 5500:- ?
Och binda nu e galenskap. Eons lista ser ut såhär:
Elområde 3
Södra Mellansverige
1 år – 118,00 öre/kWh
2 år – 101,25 öre/kWh
3 år – 92,50 öre/kWh
Samma här. Sitter i ett radhus i sthlm från - 74, räkningen från Dec. landade på 5500:- ?
Och binda nu e galenskap. Eons lista ser ut såhär:
Elområde 3
Södra Mellansverige
1 år – 118,00 öre/kWh
2 år – 101,25 öre/kWh
3 år – 92,50 öre/kWh
När vi köpte vårt första hus 1999 så konsulterade jag en insatt polare som rekommenderade 3-årigt avtal, han menade att det blir obetydligt dyrare över tid. Har skrivit 3-årigt på Sommaren sen dess och sitter idag med 2,5 år kvar på 29 öre + 3,5 öre(cert-avg). Då har jag ändå bergvärme och en totalförbrukning på ca 12-13000.Jag tyckte först det var en dålig idé att ha fast elpris, men min sambo propsade på att det var värt att kanske betala för mycket för att få förutsägbarhet när vi har ett gammal dragigt trähus med direktverkade el för uppvärmning. Jag är glad att min sambo fick sista ordet, med vår förbrukning hade det varit tunga månader nu.
Misär att tvingas läsa om elabonnemang?Ja ja men det här är misärtråden, inte elabonnemangstråden
Misär att tvingas läsa om elabonnemang?
Jag hade tex kunnat visa min misär från igårkväll, (men väljer smakfullt nog att inte göra det).Ja, det är OnT.
Men kanske finns värre saker än att läsa OT misär, så det ska gå i "det kunde ha varit mycket värre tråden".
Det där kan gå hårt åt skidspåren...Det här måste kvala in. Hoppas prognosen slår fel!
Good for you!När vi köpte vårt första hus 1999 så konsulterade jag en insatt polare som rekommenderade 3-årigt avtal, han menade att det blir obetydligt dyrare över tid. Har skrivit 3-årigt på Sommaren sen dess och sitter idag med 2,5 år kvar på 29 öre + 3,5 öre(cert-avg). Då har jag ändå bergvärme och en totalförbrukning på ca 12-13000.
Medhåll! Är misären att livet behandlat er orättvist så ni sitter i ett hus som är dyrt att hålla varmt? Äh, här behövs mer blod och röntgenbilder - misär underkänd.Jag vill bara förtydliga att det är inte synd om gubbar med hus som dom använder direktverkande eluppvärmning. Det är bara rakt av dumt.
En luft luft pump är fan inte dyr och spar sjukt mycket gentemot direktverkande el.Finns gott om människor som inte har möjligheten att klara den ekonomiska delen i att investera i ett modernt värmesystem.
Fast med sådan uppvärmning är man väldigt nära att platsa i tråden igen..En luft luft pump är fan inte dyr och spar sjukt mycket gentemot direktverkande el.
Det vore ju äkta missär.Eller ännu värre, folk som jag som bor i hyresrätt och därmed inte tagit del av de senaste 20 årens uppgång på bostadsmarknaden! Men det skulle aldrig falla mig in att skriva om sånt här.
Då kanske det inte är läge att skaffa hus? Eller skaffa ett billigare hus?Finns gott om människor som inte har möjligheten att klara den ekonomiska delen i att investera i ett modernt värmesystem.
Du menar i samma rum som boskapen alltså.Eller så kan folk sluta med att bo i alldeles för stora hus. Eller göra som folk gjorde förr, stänga av någon våning på vintern. Om de sen tycker att det är jobbgit att hela familjen bor och sover i samma rum, ja då kan de få gnälla i misärtråden
Köp elbil. ?Bränslepriserna?
You lucky bastards.Nu är det väldigt nära till att någon länkar till en viss Monty Python-sketch.