BJS
Aktiv medlem
Visa din misär!
Är det yonsson som kommer ligga bakom barends stora comeback?
Jag är på redan!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det yonsson som kommer ligga bakom barends stora comeback?
Hur fungerar det nu?Visa bilaga 542760
Resultatet efter en laserbehandling för näthinneavlossning. Misär inne i ögat som fixades med 290 laserskott.
Är väl större risk att få in de där i kroppen? :)Visa bilaga 542765
Jag är på redan!
Jesus, ser ut som att du har tagit en dålig LSD-tablett! Hoppas det blev bra till slut!Visa bilaga 542760
Resultatet efter en laserbehandling för näthinneavlossning. Misär inne i ögat som fixades med 290 laserskott.
Otäckt, men kunde ju gått än värre som sagt.Är väl större risk att få in de där i kroppen? :)
Nu en vecka senare så kan jag gå någorlunda, även i trappor. Är fortfarande svullen, har ont och är trött men känns som att varje dag är ett tydligt steg i rätt riktning i alla fall. Nu i efterhand slår det mig vilken jävla tur i oturen jag hade som dels inte förblödde och dels förhoppningsvis slipper långvariga konsekvenser.
Många pluggar är ju väldigt klena "plastrackel", man kanske borde uppgradera till aluminium?
Visa bilaga 542792
?Många pluggar är ju väldigt klena "plastrackel", man kanske borde uppgradera till aluminium?
Visa bilaga 542792
Det är ju ett tydligt innanförskinnetnorrsken ,det syns på färgerna ?.Lite lek med snöskotern efter packning av cykelspår slutade i misär landade lite snett när jag hoppade på en snödriva inn på gården landade lite snett och foten var mellan fotsteg och marken så nu är den svälld och känns som jag har en golfboll under foten när jag försöker gå. Hände igår och svårt att stöda på den nu också så blir väl röntgen imorgon. Dit for finaste tiden av vintercyklingen. Legat i högläge och med ispåse idag och kollat vasaloppet, 5milen och snowcross och konstaterat att man blir galen av att nöta soffan en hel dag..hoppas på under till imorgon.
Visa bilaga 542755
Punktsvetsningen lyckades. Jag har i vänster öga, i glaskroppen grejer som simmar omkring, som jag ser hela tiden. De stör inte speciellt mycket. De kommer att vara där forever.Hur fungerar det nu?
Ja, det blev bra. Hade kanske tur. Jag var till St. Eriks ögonsjukhus vid karolinska i Solna, där det var läkarstuderande och läkare som tittade på det här. Allt gjordes samma dag: konstaterande vad det var och behandling. Tacksam för den svenska sjukvården.Jesus, ser ut som att du har tagit en dålig LSD-tablett! Hoppas det blev bra till slut!
Mkt skit på en gång! Hoppas du får ett bättre 2022.Ja, det blev bra. Hade kanske tur. Jag var till St. Eriks ögonsjukhus vid karolinska i Solna, där det var läkarstuderande och läkare som tittade på det här. Allt gjordes samma dag: konstaterande vad det var och behandling. Tacksam för den svenska sjukvården.
Jag har en bild på ögonbottenfotograferingen där man ser hur näthinnan har släppt, men den sparar jag tills tråden behöver hottas upp.
En annan misär förra året var glaskroppsavlossningen på det andra ögat. det har jag ingen bild på.
Misären med min brutna arm har jag visat i en annan tråd.
Sedan misären med förmaksflimmer...ja, det var det riktigt jobbiga förra året.
Misären med sömnapné var faktiskt bra, då den kunde behandlas, och jag har nu en CPAP-apparat. Sover sött nu.
Förra året var med andra år ett riktigt skitår...en riktig misär. Nu är allting bra, men det har kostat på.
??Både konserverade vita böner och burkfisk har gått och blivit delikatess, tydligen...
Visa bilaga 542795
Det har börjat bra. Nytt jobb. Inget förmaksflimmer som stör, tack vare ablation, Sover bra tack vara snarkapparaten. Samt kommit igång med träningen, och så snart jag kan sluta med betablockerarna så kan pulsen komma upp lite. Nu kommer jag inte upp i puls, utan den trycks ned av medicinen. Håller även på att gå ned i vikt, så att sömnapnén ska förbättras (kanske) och även att hjärtat ska få jobba mindre.Mkt skit på en gång! Hoppas du får ett bättre 2022.
Rysland ba: hold my beer...Mkt skit på en gång! Hoppas du får ett bättre 2022.
Man tycker ju att det borde räckt med några år av corona å så kommer det en galen ryss o bankar på dörren...Rysland ba: hold my beer...
Mmm, jag vet vad du menar. För många år sen hade vi en minnesvärd fjällresa ihop med broderns familj och våra föräldrar. Redan första kvällen satte det igång och innan helgen var över hade 11 av 12 magsjuka. Kul med 6 barn under 8 år som inte hinner säga till innan det är för sent. Som tur var så var stugan modern med både tvättmaskin och torktumlare, så de gick nonstop med sängkläder och annat...Av respekt för er andra visar jag inte någon bild, men misär är det här hemma. 3 av 4 magsjuka med hela paketet så att säga. Den kvarvarande har ont i magen så det börjar väl när som helst för henne också. Den yngsta, 6 år, som fick först börjar piggna till nu efter drygt 2 dygn.
Detta kanske passar i den där det kunde varit värre-tråden, då det kunde ha kommit nästa helg när vi planerar att åka till fjälls.
Naturlig följd av satsen om att allt var bättre förr.Man tycker ju att det borde räckt med några år av corona å så kommer det en galen ryss o bankar på dörren...
Ja man måste nog ha en stor portion galghumor för att överleva dessa åren.Naturlig följd av satsen om att allt var bättre förr.
Känner igen det där. Var sugen att ta en sväng med motorcykeln i helgen, men eftersom det står både gräsklippare och ungefär ett ton annan bråte i vägen orkade jag inte och tog bilen istället. Jag måste verkligen försöka få till ett trädgårdsförråd i år så jag slipper spela tetris varje gång jag ska ta ut en cykel, moped eller motorcykel.En liten mindre misär här. Precis flyttat, förrådet saknade innerväggar så fick ställa in allt i garaget. Cyklarna hamnade längst in eftersom de var viktigast att flytta och kom på plats först.. ?
Får ta tag i det där idag så man kan börja komma ut nu när solen börjat titta fram och man dessutom bor granne med skogen ?
Hmm, ren uppvärmning. Jag har fått 5-6000 i mina tittor.Visa bilaga 542760
Hoppas allt gick bra.Hmm, ren uppvärmning. Jag har fått 5-6000 i mina tittor.
Hoppas att det är hanterbart.Punktsvetsningen lyckades. Jag har i vänster öga, i glaskroppen grejer som simmar omkring, som jag ser hela tiden. De stör inte speciellt mycket. De kommer att vara där forever.
Å jag som gnällde när jag blev behandlad i sex månader när min näthinna lossnade (yttre trauma ) , ?Jodå, det tog några år innan det var löst.
Fantastiskt vad läkekonsten kan.Det var nära att få vit käpp och ledarhund.
Så länge en ser behöver en inte se bra ut. Det är något kidsen kan hålla på med.Numera ser jag inte bra ut.
Du ser alltså bra ' ut'' .. det gör jag med i mina läsglasögon efter starrop ?Numera ser jag inte bra ut.
Vi skall alla den vägen vandra. Var glad att du fick det nu och inte i början.När det knäckta nyckelbenet och de brutna revbenen läkt hyfsat klart (typ denna vecka) försvinner smak och lukt. Och på logen står fortfarande en ny hoj oanvänd…
Faktiskt! Med dessa lindriga symtom finns det anledning att fira. Tar tillbaka inlägget! Återkommer i tråden då jag kraschat nyhojen.?Vi skall alla den vägen vandra. Var glad att du fick det nu och inte i början.
Och snygga shorts! Men vad hände?Hann få lite solbränna iaf
Usch, då fick man ju svar på frågan "Hur gick det med cykeln då?" ?Hann få lite solbränna iaf
Dålig inbromsning tror jag...ovan med serpentiner kanske. Gick snabbt men klarade mig väl bra, bara ramen som bröts.Och snygga shorts! Men vad hände?