Visa din misär!

Visa din misär!
Blev klippt i sidan när jag nästan var över cykelpassagen i fredags. Handled körd och operation nu om några dagar. Cykel mer eller mindre skrot. Jävligt nöjd jag hade MIPS-hjälm och glajjor. Förutom ett blåslaget kindben och nåt stygn under läppen klara sig huvud o nacke.

IMG_1482.jpeg
IMG_1483.JPG
IMG_1506.jpeg
IMG_1508.jpeg

Visa din misär!
Visa din misär!
Visa din misär!
Trillade in på cykloteket och köpte ett par shimanopedaler jag inte sett förut (nya modeller?), och kunde sen köra vidare (y) (y)
Lbs är inte så tokigt ibland.
Visa bilaga 559620
Skönt! Du slog dig inte och fick inte resan förstörd. Nästan så att tillbudet nästan passat bättre i:

Visa din misär!
Utmattning, pulserande böjning.. spruckit halvvägs när det slutligen smällde av. Hände turligt nog inte när jag huckade utan det smäoch trampade hårt för att komma iväg.
Utmattning, pulserande böjning.. spruckit halvvägs när det slutligen smällde av. Hände turligt nog inte när jag huckade utan det smällde av direkt när jag kom av liften och trampade hårt för att komma iväg.
Aha!

Visa din misär!
Ett barn i gruppen tappade vänster vevarmen

Du frågade klart fel enligt Miss Lycka.

Jag försökte hitta priset på cykloteket.se. Alla pedalerna has just nu "mängdrabatt". Det verkar som man då får rabatt när man köper två pedaler. Hittade dock inte modellen Valhalla köpte.

Hittade dom på bikester, hoppas det är acceptabelt i miss lyckas ögon att jag inkluderade priset i skärmdumpen.
D70A4672-A4FE-4B02-BD80-15D631B39F86.png

Visa din misär!
Uppdatering:
Bestämde mig för att kontakta crank brothers kring min trasiga pedalaxel, men eftersom jag köpt dem hos min lbs hösten 2020 och har supit bort kvittot hade jag inte så höga förväntningar. Men skickade in lite bilder och beskrev vad som hänt osv, tänkte att det är väl bra om de får höra detta.

Döm om min förvåning när jag fick jag svaret att de skickar mig en fraktsedel så jag kan sända in de trasiga pedalerna, och så kommer de sända mig ett par stamp 7 som ersättning! Holy crap!

Vissa företag har en kundservice utöver det vanliga. (y) (y)

2022-06-15: Skickat in mina pedaler för någon dag sedan, men får väl se när (och OM) mina nya pedaler dyker upp helt enkelt. Lär väl ta ett litet tag i och med att det är från staterna det ska skickas. Uppdaterar sedan, så ni vet om CB var så bra som jag hoppas att de är nu, eller om de "glömmer" att skicka. Låt oss vänta och se. ?

2022-07-01: jippi!!
IMG_20220701_153249.jpg

Senast ändrad:
Visa din misär!
Avdelningen duktig idiot skapar lätt sin egen misär, men här inne får man väl bjuda på sig själv.

Inför senaste trippen till stugan då lite olika småfix skulle justeras på ”nya” bilen så passade jag på att passera besiktningen för att se om de kunde komma med några ”bra att veta” grejer.
För att inte göda storstadens märkesverkstäder så använder jag en lokal förmåga på landet, en nätt liten resa på 42mil enkel väg.

Jag hade hört ett irriterade gnissel från ens bromsskivan men det var inget som besiktningen lade märket till, däremot en brusten hjulbult. Resan gick ju bra tills strax innan Tönnebro då ett elakt ljud uppstod.
Svängde i till kanten och konstaterar att 5 bultar var nu bara 3 och jag är typ precis mitt mellan hem och landet.

Eftersom det var mitt i natten så väljer jag att sakta halta mig vidare på småvägar, det funkade i ca 5 mil till och som tur hände det efter en långsam sväng, hela framvagnen blev väldigt mjuk och jag kom med nöd och näppe av vägen. 3 bultar kan gå, 2 inte så mycket.

Resten gick som väntat, åka lite flak och sen verkstadsbesök när de äntligen öppnade vid 8tiden.

Bilagor

• 75F8DFF1-E0EE-41D2-AB8F-AC9BD1D923FC.jpeg
    75F8DFF1-E0EE-41D2-AB8F-AC9BD1D923FC.jpeg
    538.8 KB · Besök: 179
  • 61D09F7B-B620-41B3-937E-C2AD3D0930D7.jpeg
    61D09F7B-B620-41B3-937E-C2AD3D0930D7.jpeg
    536.7 KB · Besök: 179
Visa din misär!
Jag som lyckas få märken på benen av SPD, vågar inte ens tänka på hur det skulle gå med plattisar ?
Jag gjorde en fin grej häromveckan. Rödljus, blir grönt. Bestämmer mig för att ståtrampa iväg snabbt då jag låg på utsidan av en långsammare medtrafikant. Endast höger iklickad. Nya skorna är mycket halare än gamla så foten halkar av mitt i trampet vilket får veven att snurra bakåt då endast "fel" pedal har tryck. Smalbenet agerar broms åt pedalen. Sadeln på väg upp i bakänden men blir räddad av att jag har den något lågt så högerbenet tog upp mesta av "fallet". Fortsätter trampa lite försiktigare.

Edit: Förberedde bild och allt för att posta här men det kunde ju varit värre med sadeln och så så kändes inte som det platsar.

Visa din misär!
Avdelningen duktig idiot skapar lätt sin egen misär, men här inne får man väl bjuda på sig själv.

Inför senaste trippen till stugan då lite olika småfix skulle justeras på ”nya” bilen så passade jag på att passera besiktningen för att se om de kunde komma med några ”bra att veta” grejer.
För att inte göda storstadens märkesverkstäder så använder jag en lokal förmåga på landet, en nätt liten resa på 42mil enkel väg.

Jag hade hört ett irriterade gnissel från ens bromsskivan men det var inget som besiktningen lade märket till, däremot en brusten hjulbult. Resan gick ju bra tills strax innan Tönnebro då ett elakt ljud uppstod.
Svängde i till kanten och konstaterar att 5 bultar var nu bara 3 och jag är typ precis mitt mellan hem och landet.

Eftersom det var mitt i natten så väljer jag att sakta halta mig vidare på småvägar, det funkade i ca 5 mil till och som tur hände det efter en långsam sväng, hela framvagnen blev väldigt mjuk och jag kom med nöd och näppe av vägen. 3 bultar kan gå, 2 inte så mycket.

Resten gick som väntat, åka lite flak och sen verkstadsbesök när de äntligen öppnade vid 8tiden.

Men, spände du inte de som var kvar?
Det går att köra med bara en "bult"/skruv. Jag har tävlat asfalts-rally med bara två utan bekymmer.

Visa din misär!
Har varit belägrad av måsar senaste veckan. Kan inte gå utanför dörren utan obligatorisk flygbombning och störtdykande attacknäbbar

Dessutom gillade inte tjejen mitt skämt om att dom tillhörde måssad :(

Visa bilaga 561409
Fy fan, vi har två som är bindgalna på vår gård också, och då tror jag inte ungarna ramlat ur boet än ens… De håller till på grannhusets tak, och det räcker att visa sig i fönstret så kommer de attackflygande och för ett j-a oväsen. Ohyra!

Visa din misär!
Tips: när ungarna är borta slutar eländet snart. En mås som väger gissningsvis 500 gr kan inte skada dig, så det är bara att gå ut och lösa problemet.

Visa din misär!
Tips: när ungarna är borta slutar eländet snart. En mås som väger gissningsvis 500 gr kan inte skada dig, så det är bara att gå ut och lösa problemet.

...eller som nån gjorde på vår innergård för många år sen när måsungarna spatserade runt där nere... Jag vaknade mitt i natten av ett herrans oväsen, en tjej ylade med gråten i rösten "nä snälla du får inte, snälla!...". Gubbe svarade "Jag e så satans trött på dom, har fan inte kunnat sova på en vecka nu!!!"

Några dova smällar senare blev det knäpptyst och jag tittade ut för att se vad som pågick. Gubbe med baseballträ smög tillbaka in i lägenheten.

Har många gånger själv haft god lust att göra detsamma men det känns helt fel att ha ihjäl oskyldiga djur hur mycket man än hatar dom.

Tillbaka
Topp