N_sandstrom
Aktiv medlem
Visa din misär!
Tänker du här att man cyklar sakta eller springer fort?Däremot är ju en timmes mtb-cykling ytterst liten belastning jämfört med en timmes löpning samma sträcka imho.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänker du här att man cyklar sakta eller springer fort?Däremot är ju en timmes mtb-cykling ytterst liten belastning jämfört med en timmes löpning samma sträcka imho.
Fyfan.Mer CX.
Jag tror eventuellt inte man räknas som cyklist av puritanerna utan mer som nån sorts skogsmulle.
Det är ju avsevärt mer dynamiskt att cykla mtb men även där kan man ju misstänka att lite kompletterande träning inte vore fel ibland…
Däremot är ju en timmes mtb-cykling ytterst liten belastning jämfört med en timmes löpning samma sträcka imho.
Hur definierar du mtb kanske man ska fråga då? Cykelvasan och EWS ju inte direkt samma sak.Benstommen belastas inte vid mtb men man får LITE mer muskelträning.
Mitt gubbduro-cyklande snittar oftast 11-12 km/h. Motsvarande hastighet som när jag springer asfalt alltså.Tänker du här att man cyklar sakta eller springer fort?
En timme vid samma relativa ansträngning då kanske. Cykling är snällare än löpning. Riktigt brötig cykling blir ju till slut mer eller mindre löpning med medhavd cykel, så det är en flytande skala. Plan asfaltsväg är såklart ännu mindre belastande än riktigt stökig stig. Sen kan man såklart köra sig fullständigt slut på en timme asfalt också utan problem, men då har man bara använt vissa delar av benen och det som diskuterades, alltså cyklingen som funktionell träning, är närapå noll.Tänker du här att man cyklar sakta eller springer fort?
Tycker det där ändå låter rätt likt min cykling. Eller förlåt, "när jag + mtb transporterar oss". Så får man välja om man kallar det cykling eller ej.Vi behöver träna kondition över lång och kort tid (dvs ibland 1 h, ibland 5 h), ibland lyfta tungt men få gånger, ibland lyfta lätt men många gånger, ibland träna statiskt, ibland spänst. Blir man enformig stängs de övriga funktionerna av, varpå det är värre och värre att starta igång dem igen.
Ingen aning kring benstomme, men brukar man inte säga att den ska ha "slag och vibrationer" i lagom mängd? Tror inte på att se och träna en enskild del - det reder sig om man ofta och regelbundet utsätter sig för fysiskt jobbiga saker helt enkelt.Tycker det där ändå låter rätt likt min cykling. Eller förlåt, "när jag + mtb transporterar oss". Så får man välja om man kallar det cykling eller ej.
Sen är jag rätt nyfiken på vad som menas med att belasta benstommen (eller "belastar skelettet" som 1177 skriver).
Om man ska vara petig så händer det ju konstant sålänge man inte är tyngslös, men fattar ju att det inte räknas. Vart går gränsen? Är det rumpkontakt med sadeln som gör att cykling inte räknas? Eller behövs det mer belastningar från olika riktningar?
Tycker det där ändå låter rätt likt min cykling. Eller förlåt, "när jag + mtb transporterar oss". Så får man välja om man kallar det cykling eller ej.
Sen är jag rätt nyfiken på vad som menas med att belasta benstommen (eller "belastar skelettet" som 1177 skriver).
Om man ska vara petig så händer det ju konstant sålänge man inte är tyngslös, men fattar ju att det inte räknas. Vart går gränsen? Är det rumpkontakt med sadeln som gör att cykling inte räknas? Eller behövs det mer belastningar från olika riktningar?
www.styrkelabbet.se
Fyfan.
Aldrig vart med om så statisk cykling som CX-turen jag tog förra året.
Låter inte som en cx-tur utan en tur på cx.
Fors eller skärgård?Ni har alla fel. Det är paddel som är grejen!
Fors eller skärgård?
Han hade väl fått för stark benstomme.Jag har träffat Niklas Wikegård två gånger i modern tid. Första gången försökte han få mig att fatta att padel var da shit och att bara måste testa. Nästa gång var väl ett år senare i väntrummet på Sophiahemmet när hans hälsena var av.
Eller för lite padlande?!Han hade väl fått för stark benstomme.
Jävlar .... ?Har ju grabbens grop i färskt minne , kanske därför att jag tolkade bilden så….
.Visa bilaga 668891Visa bilaga 668892
En glad å en ledsen ?
Med den temperaturen ute så tycker jag att det verkar vara finfint med så stor skillnad. ?
25.5°C inne är ju misär bara det om inte annat!
Cykelvurpa?Då kanske du får sådana här inopererade för att avlasta frakturen.
Mina satt mellan Th2/3 och Th8/9 efter frakturer på Th1 och Th 4-7. Värst var Th5 och Th6.
Visa bilaga 674039Visa bilaga 674041
Ja, det kanske man kan kalla det.Cykelvurpa?
Fyfan vilket jävla arsle ?Ja, det kanske man kan kalla det.
Påkörd av bilist vid cykelöverfart. Eftersom jag fick lite minneslucka vet jag inte exakt hur det gick till. Jag tror att bilen träffade bakhjulet som gjorde att jag fick kast på cykeln och körde ner i diket där det tog tvärstopp och jag flög över styret och landade på motstående dikesvall. Enligt ett vittne var det en ordentlig flygtur. Tuppade av och låg i diket. Som tur var fanns det vittnen som ringde på ambulans. Bilisten körde vidare.
Nu tycker jag inte vi ska smutskasta grisarna och blanda ihop dem med ett sånt uselt kräk.Fyfan vilken jävla gris ?
Sant ? och ändrat.Nu tycker jag inte vi ska smutskasta grisarna och blanda ihop dem med ett sånt uselt kräk.
Den stora frågan är väl vad du gjorde i väntrummet? Paj hälsena? ?Jag har träffat Niklas Wikegård två gånger i modern tid. Första gången försökte han få mig att fatta att padel var da shit och att bara måste testa. Nästa gång var väl ett år senare i väntrummet på Sophiahemmet när hans hälsena var av.
Tyvärr inte, då det går fort att laga. De skulle försöka fixa en klämd nerv i armen, men det sket sig även den gången.Den stora frågan är väl vad du gjorde i väntrummet? Paj hälsena? ?
Attans hoppas det löser sig!Tyvärr inte, då det går fort att laga. De skulle försöka fixa en klämd nerv i armen, men det sket sig även den gången.
Aldrig tagit råd från en djurgårdare och aldrig testat padel.
Det går ganska fort att laga /skruva fast när den släpper från hälbenet men förbannat lång rehabilitering efter….Tyvärr inte, då det går fort att laga. De skulle försöka fixa en klämd nerv i armen, men det sket sig även den gången.
Aldrig tagit råd från en djurgårdare och aldrig testat padel.
Frågan är väl vad Wikegård gjorde på sjukhus med en liten hälseneskada, han verkar vara en sittkissare som en annan.Den stora frågan är väl vad du gjorde i väntrummet? Paj hälsena? ?
?Det gick ju inte att gå länge utan hund! Så nu är jag snart utan inventarier! Blev en alaskan husky idag, 12 veckor förståndig! ?
Visa bilaga 674581
Den tog. Fy tusan. Ser dock ut som jycken hade ett riktigt bra liv. Ta hand om dig.Visa bilaga 674280
Avslutade 2023 med att ta adjö av min cykelkompis sedan elva år.(Han till höger) Vi hann få en fin tid ihop.
NoteratInser att jag ska rötgas igen imorgon, för benskörhet, vilket låter helt galet.