Visa din misär!
DET vill vi se en bild på?Pedal strike...
Lagade med bad i sjö å 2 stripes?Visa bilaga 711710
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
DET vill vi se en bild på?Pedal strike...
Lagade med bad i sjö å 2 stripes?Visa bilaga 711710
Pedal strike...
Lagade med bad i sjö å 2 stripes?
Nu hamnar det här i fel tråd. Skulle vara lika-som-bär-tråden.
Alltid skit när modern teknik falerar.Telefonen får för sig att knappa in pinkoden för många gånger i byxfickan så simlåset gick in, så nu måste pukkoden anges för att få igång telefonen igen. Tele2 kundtjänst har stängt, för att logga in på mitt konto på hemsidan så måste jag ha bankid vilket inte går då telefonen är låst. Sambon ringer till dottern som är hema hos oss (vi är ute på tur) för att logga in med bankid via datorn vilket inte går då det har gått ut. Försöker beställa ett nytt bankid till datorn, men det går inte via bankdosan utan då måste man ha ett mobilt bankid vilket inte heller går då telefonen är låst.
Sambon försöker ladda hem ett nytt mobilt bankid till sin telefon via min bankinlogg med bankdosan, men då måste man ha pass eller nationellt id för att legitimera sig, körkortet duger inte, är inte hemma och passet är inte med, och det är även för gammalt, och id har jag bara körkortet som inte duger. Ringer till banken som fortfarande har öppet men dom kan inte göra något mer än att jag får vänta tills på måndag då kontoret har öppet.
Lite drygt då jag har blodsockerapp i telefonen då jag har diabetes, teknikens under, moment 22 vad är det för nåt?
Nä på buntbanden förstås, men det var väl vanliga plåsterstripes du menade ?
Jo, vi lyckades lösa det på det viset efter några timmars strulande för att försöka få igång den, tills en kompis till sambon tipsade om detta, men vi fick lov att plocka ur simkortet ur telefonen först för att komma förbi simlåset, och det var inte heller så lätt när man sitter på ett hotellrum. Försökte med ett hårspänne men det var för tjockt så det gick inte, men örhänget gick ner i hålet för simluckan så då fick vi ur det, nästan så det hade platsat i fulmeckstråden...Alltid skit när modern teknik falerar.
Jag har i liknande situation (glömt min PIN så kunde inte låsa upp SIM) kunnat ansluta till Wifi och då kunnat använda BankID.
Det förutsätter förstås att telefonen tillåter att man använder den utan att först låsa upp SIM.
Har bara provat på iphone.
Därför har man två BankID, en på mobilen och en på impades så har man en backup då telefonen oftast brakar sönder med 1-2 års mellanrum..Telefonen får för sig att knappa in pinkoden för många gånger i byxfickan så simlåset gick in, så nu måste pukkoden anges för att få igång telefonen igen. Tele2 kundtjänst har stängt, för att logga in på mitt konto på hemsidan så måste jag ha bankid vilket inte går då telefonen är låst. Sambon ringer till dottern som är hema hos oss (vi är ute på tur) för att logga in med bankid via datorn vilket inte går då det har gått ut. Försöker beställa ett nytt bankid till datorn, men det går inte via bankdosan utan då måste man ha ett mobilt bankid vilket inte heller går då telefonen är låst.
Sambon försöker ladda hem ett nytt mobilt bankid till sin telefon via min bankinlogg med bankdosan, men då måste man ha pass eller nationellt id för att legitimera sig, körkortet duger inte, är inte hemma och passet är inte med, och det är även för gammalt, och id har jag bara körkortet som inte duger. Ringer till banken som fortfarande har öppet men dom kan inte göra något mer än att jag får vänta tills på måndag då kontoret har öppet.
Lite drygt då jag har blodsockerapp i telefonen då jag har diabetes, teknikens under, moment 22 vad är det för nåt?
Impades = ipaden?Därför har man två BankID, en på mobilen och en på impades så har man en backup då telefonen oftast brakar sönder med 1-2 års mellanrum..
Mina iPhones brukar ge upp efter spräckt skärm eller liknande med 1-2 års mellanrum så därför kan jag aldrig köpa nyaste modellen då det blir lite dyrt. Senast dog min telefon i havet då jag skulle filma rockor över jul.. den innan var med som backup i våtdräkter vid windsurfning och hade tydligen fått ett litet slag i ett hörn så den tålde inte heller vatten längre. så får skylla mej själv till stor del. Men har både skärmskydd och fodral.Impades = ipaden?
Undrar dessutom vad du gör med dina mobiler om de ”brakar sönder” så ofta. Jag har en gång haft en mobil som jag trodde gett upp efter att den utsatts för en oavsiktlig tur i tvättmaskin. Dock vaknade den till liv efter en veckas ”torkande”, men då hade jag redan hunnit skaffa en ny.
Inget fel på telefonen i det här läget, blev en massa oavsiktliga knapptryckningar i fickan som låste den, gar haft stationärt bankid på datorn också, men inte brytt mig om att förnya det nu när det gick ut iom att det knappt användes, tyvärr så gick det ju inte att ladda hem ett nytt med bankdosan nå mer uran man måste ha mobilt bankid för stt få hem ett stationärt bankid så vart en lite låst situation där...Mina iPhones brukar ge upp efter spräckt skärm eller liknande med 1-2 års mellanrum så därför kan jag aldrig köpa nyaste modellen då det blir lite dyrt. Senast dog min telefon i havet då jag skulle filma rockor över jul.. den innan var med som backup i våtdräkter vid windsurfning och hade tydligen fått ett litet slag i ett hörn så den tålde inte heller vatten längre. så får skylla mej själv till stor del. Men har både skärmskydd och fodral.
Och ja iPaden, har varit väldigt händigt att ha som backup då den oftast är med på resor också.
Är inställt så pinkod behövs vid omstart av telefonen, inte annars, men hjälpte inte då den kom åt starta om i byxfickan...Man kan ju ta bort pinkoden på sitt SIM-kort annars. Lite oklart vad det gör för nytta 2024.
Nu vänder vi det här till nåt positivt, du har uppenbarligen skillsen och verktygen att fixa det själv tänk vad mycket pengar du sparar på inte leja bort jobbet , mer deg kvar till cykelprylar?60-talsfönster till tvättstugan rötskadat. Plockar ur fönstret, kapar av det dåliga och lägger lång tid på att tillverka en ersättningsbit att laska i. Inte en rak vinkel, fyra olika frässtål etc etc.
Visa bilaga 712089Visa bilaga 712090Visa bilaga 712091
Klar och ska bara skrapa karmen. Ingen rötskada där själva fönstret var dåligt. Gott! Passar på att skrapa lite på motsatt sida. Känns lite mjukt. Sedan försvinner skrapan ned i något som bara kan beskrivas som… blöt jord med träfibrer. Gammal fuktskada som spridit sig till panel och regel. Karmen är slut och måste slängas. ?
Visa bilaga 712105
Ser stenigt ut, borde vara en jämtländsk "strand"? ?
Gammal snickare, så kan kan jag ju. Men ingen idé att laga karmen. (Tog en timma bara att göra laskebiten.)Nu vänder vi det här till nåt positivt, du har uppenbarligen skillsen och verktygen att fixa det själv tänk vad mycket pengar du sparar på inte leja bort jobbet , mer deg kvar till cykelprylar?
Nån norsk... Kallt som satan å stenigt?Ser stenigt ut, borde vara en jämtländsk "strand"? ?
Samma lika som Jämtland då, bodde där ett tag men det var omöjligt att förlika sig med för någon uppväxt vid kusten med fina sandstränderNån norsk... Kallt som satan å stenigt?
Jag har haft en spatial fyrfragmentsfraktur, lagad med S2-platta. Fick tillbaka 95+% rörlighet på några månader.Humerusfraktur
Detta var 1.2 mil in på Hallingsprangets 1.7 mil. Enkel flowstig men såhär i efterhand borde vi ju pausat lite mer ordentligt på rastplatserna, särskilt eftersom klockan var 19:30 på kvällen. Men man ska maxa…Trött och ofokuserad. Ibland skrämmer man sig själv… Trist när det får sådana följder!
Krya på dig!7 veckor fast i en stålställning sedan jag cyklade sist.
Tydligen fanns det en tidplan från dag 1, som ingen behagade berätta för mig fören idag.
12 veckor totalt med trepunktskorsett, så är igenom mer än hälften iallafall.
Sen kommer kroppen vara värdelös på allt.
Det ser ut att läka som det ska iallafall ?
Låter som att det definitivt "kunde ha varit mycket värre". Krya!7 veckor fast i en stålställning sedan jag cyklade sist.
Tydligen fanns det en tidplan från dag 1, som ingen behagade berätta för mig fören idag.
12 veckor totalt med trepunktskorsett, så är igenom mer än hälften iallafall.
Sen kommer kroppen vara värdelös på allt.
Det ser ut att läka som det ska iallafall ?
Det tänker man väldigt ofta efter en sån här grej, oavsett om sammanhanget är cykling, åka bil, eller bara gå till hemköp där grannens parabolantenn i teorin kan lossa och falla ner i huvet på en.Låter som att det definitivt "kunde ha varit mycket värre". Krya!
Bra jobbat. Riktig glädje var det längesen jag kände. Jag har mest varit bitter och deprimerad hela sommaren... ?Man blir liksom väldigt glad över hela livet. Mitt i misären och bitterheten då såklart ?
Svaga länkar visar gärna upp sig, tyvärr.Igår cyklades det. Idag har vi gnuggat ond rygg. Lite tröttsamt att all form av träning numer sätter sig i ryggen.
Fyfan vad glad jag kommer va när kroppen är bra nog för att lämna hemmet och åka lite pendeltåg.
Du körde huck från ett höghus eller hur var det?Nu har jag beställt hem en bunt röntgenbilder och lekt med lite verktyg.
Fick nog en bättre bild av hur jag ser ut på insidan än jag egentligen ville veta ?
Termen "kotkompression" blir lite mer uppenbar. Jag är nog inte över 190 längre
Visa bilaga 724396
Förhållandevis löjligt jäkla lågt var det.Du körde huck från ett höghus eller hur var det?
Naturhistoriska nästa?Nu har jag beställt hem en bunt röntgenbilder och lekt med lite verktyg.
Fick nog en bättre bild av hur jag ser ut på insidan än jag egentligen ville veta ?
Termen "kotkompression" blir lite mer uppenbar. Jag är nog inte över 190 längre
Visa bilaga 724396