Jag var ute och gick med hunden i botaniska trädgården i gbg igår vid utsiktsplatsen ovanför klippträdgården. Halkade på en klipphäll med vånsterfoten och ramlade så jag fick högerfoten under mig, och hörde en krasande ljud.
Jag låg och skrek en liten stund.
Funderade på hur jag skulle ta mig ned, ni som känner till området kan nog tänka er att det är besvärligt med bara ett ben, särskilt i halkan. Hade dock tur att ett par män var ute och promenerade och kom förbi strax efter jag ramlat. Jag ringde farsan så han kunde köra mig till akuten när jag väl kommit ner för berget. De två promerarna stöttade mig, en på varje sida, medan jag hoppade ner för berget på vänsterfoten.
Farsan körde mig till Ortopediakuten i Mölndal, och sedan hem med hunden.
Det gick ganska snabbt på akuten, triage och röntgen tog kanske 30min? Sedan blev det lite mer väntan innan jag fick träffa läkare. Det hade blivit en fraktur långt ned på fibula, men benet låg bra, så det skulle bara gipsas. Fick lite starkare smärtstillande så de skulle kunna hålla foten i rätt vinkel under gipsningen (gjorde ändå skitont).
5,5 timmar från fall till gipsning var ganska bra; och det var ju en rätt snäll fraktur, kanske skulle lagt detta i "det kunde varit värre"-tråden?
Det var förresten frakturpremiär för mig, men jag ska nog inte göra om det.
Visa bilaga 810838