Visa din motivation (skrikande italienare-tråden)

miyatafarfar

Aktiv medlem
(Kom inte på en bättre titel, förlåt mig)

Den här trådens syfte är att samla klipp på tränare och andra som skriker på idrottsutövare i motiverande syfte. Grundtanken är att vi ska kunna återkomma till denna tråd när vår egna motivation tryter då inte många av oss har lyxen av att få en uppläxning från tränaren när vi latar oss, eller har en extremt motiverad träningspartner som kan peppa oss när vi motionerar benen på turer.

Jag har kommit underfund med att det inte finns något bättre där ute på Internet än klipp och videos på där folk skriker på andra som tränar för att motivera dom. Inget annat får mig själv att direkt tagga till lika mycket.

Regler och ordning i tråden:
Detta är inte en allmän YouTube-tråd. Det är inte en OT-tråd, även om cykling premieras såklart så kan det dock vara okej med klipp från andra sporter om klippet är extraordinärt motiverande ändå och får dig att vilja cykla/ta i mer på dagens tur. Det är heller inte en humortråd även om ett flin ibland infinner sig när besvikna italienska tränare får fnatt och blir kreativa med munlädret. Det behöver heller inte vara just italienare som skriker, alla språk/nationaliteter är såklart välkomna.

Jag inleder väl då med en klassiker:

En italiensk gubbe/tränare sitter bekvämt i sin klimatreglerade bil med rumpvärmaren på max medan hans förmågor är ute och kör en blöt träningsrunda i kylan. Han har auran av att ”redan ha gjort sitt” när han var ungdom. Han har förtjänat detta, nu är det deras tur att ta i. Han är aldrig nöjd. Han gjorde alltid mycket värre grejer när han själv tränade som ung och påminner dig gärna om det.

Han kör upp till den första och säger typ (nu återger jag översättningen från minnet): ”god morgon latmask hur har du det”, varpå lärjung nr 1 svarar ”det är kaaallt, jag fjyyysej buuhuu ge mig en shot”. Tränaren: ”vilken vill du ha?”, lärjunge: ”dom stora! såna här!” (gestikulerar stort). Tränaren ger honom en vanlig. Lärjungen: ”har vi inga stora eller??”.

Nu tar det hus i helvete för tränaren. Han andas in djupt, chockad över bortskämdheten och klagandet. Istället för att andas ut och samla sig börjar han skrika ut sin ilska: ”DU!!! VÄXLA NER OCH RÖR PÅ BENA ISTÄLLET!!! HAMRA PÅ SOM DU GJORDE SENAST OCH KOM IKAPP MED GRUPPEN SÅ SKA DU SE ATT DU INTE FRYSER LÄNGRE, POJKVASKER, OKEJ??!!! ÅK!!!”

Och som han åker. Det funkade och han tar nu ett PB på träningen.

Tränaren glider upp till nästa lärjunge som halkat efter och knappt hinner säga: ”jag fryse-” innan tränaren (som nu redan är uppe i varv) avbryter och ryter till: ”JAG VET ATT DU FRYSER men vad vill du att jag ska göra åt det?? Vill du hoppa in i bilen eller??”. ”Nä, men har vi ingen varm dryck?”, ”ABSOLUT vi kan väl stoppa vid caféet där framme och ta en mysig liten fika? Va? NER MED HUVET NU, ÅK TILL FRONTEN OCH BÖRJA SÄTT TAKTEN, BIT IHOP NU FÖR HELVETE!!! DEN HÄR SPORTEN SUGER, LEV MED DET!!”. Även lärjunge 2 slog rekord den rundan sen.

Har ni några egna sköna videos på detta tema att dela med er av?

Drar till med en annan video som nu börjat bli ett populärt ljud att använda sig av i videos på sociala medier. Behövs ingen översättning:

Edit: Detta klipp saknar dock det inledande ”COME ON CAMPIONE, COME ON CAMPIONE”

Inget annat får mig att omedelbart ta kortaste vägen hem och ta en drink. 😂

Det finns alltså de som uppskattar att få skäll? Jag var gift i många år... Var. 😚

Tillbaka
Topp