Visa din MTB på min Youtube-kanal (Gbg-området)

SocialGimp

Aktiv medlem
Hejs vänner!

Jag har en liten o amatörmässig YT-kanal där jag bl a testar MTB o eMTB. När coronan har lagt sig blir det säkert lite roliga resereportage oxå. Allt bara för att jag tycker det är kul att testa cyklar o för att lära mig.

Det är väldigt svårt i nuläget att få tag i demo-cyklar från handlare o varumärken även om jag har några på gång. Det finns helt enkelt inga demo-cyklar längre då allt går direkt till butikerna som skriker efter cyklar. Därför vänder jag mig till er för hjälp.

Min tanke är att låna DIN cykel för någon timme eller två för en videoproduktion. Då DU känner till din cykel bäst tar jag gärna dina synpunkter på cykeln och om du vill får du gärna vara med i videon, ngn slags intervju kanske o rentav några actionsekvenser att visa barnbarnen vart det lider. Kanske det rentav blir en egen serie/playlist i stil med "My bike" där ni som ägare delar med er av erfarenheter. Hela grejen blir ganska opretentiöst o avslappnat även om jag ser seriösa tankar o unika nörderier som ett stort plus, se det som en kul grej att hänga på utan förberedelser.

Jag är ute efter nyare MTB o eMTB som har någon form av nyhetsvärde/hype o som finns att köpa i butikerna just nu. Jag bor i centrala Gbg, så det är ju såklart en fördel om du också gör det även om jag kan ta mig en bit. Är ofta i Borås oxå (släkt). Helger passar bäst då det är mörkt på vardagarna efter arbetstid.

Låter det som en kul idé? PM:a mig i sådana fall så syr vi ihop en blockbuster med din cykel i huvudrollen!

PS. Kanalen är på engelska

TheoVR

Medlem
Kul initiativ, har en vitus nucleus 2019 som jag moddat lite. Inte världens mest avancerade cykel men den ger dig garanterat views!

SocialGimp

Aktiv medlem
Kul initiativ, har en vitus nucleus 2019 som jag moddat lite. Inte världens mest avancerade cykel men den ger dig garanterat views!
Hade faktiskt varit kul med en bra o billig instegshoj. Fun fact - jag har faktiskt en sådan ståendes i Spanien så den vet jag ganska mkt om själv.

SocialGimp

Aktiv medlem
Tror att det är bra för din kanal om du blandar ordentligt med olika prisklasser faktiskt.
Hittills har det blivit "jag testar det jag får tag i". Som sagt, inte så lätt att hitta hojar o de flesta demo-hojar är lite bättre specade. Men en Nucleus blir ju säkert kalas!

Octagon

Aktiv medlem
Kul med YouTube! Nu är jag prenumerant på kanalen.

Bra urval att testa det du får tag i, kolfiberenduro för 68.000:- finns det alldeles för många test av, mer unikt att jämföra svennecyklar, nytt och begagnat.

SocialGimp

Aktiv medlem
Vart är det du cyklar i dina filmer? Den pumptracken ser kul ut!
Beror på vilken film du menar. Har varit några ggr i Isaberg (eOne-Sixty, Status, Levo SL), Hightowern i Ulricehamn Lassalyckan samt Brudaremossen i Gbg, Moterran i Hallbystugan/Jönköping. Remedyn i Borås Gif Knektås.

utbrott

Aktiv medlem
Beror på vilken film du menar. Har varit några ggr i Isaberg (eOne-Sixty, Status, Levo SL), Hightowern i Ulricehamn Lassalyckan samt Brudaremossen i Gbg, Moterran i Hallbystugan/Jönköping. Remedyn i Borås Gif Knektås.
Det var nog remedyvideon jag tänkte på. Borås alltså? Kanske man får testa då!

desmo

Aktiv medlem
Är du ändå ute och åker Västsverige runt så kan jag erbjuda en Ritchey Commando (fatbike) i Limmared (17" så ganska liten). Min gamla Honzo är inget att skriva hem om dock.

SocialGimp

Aktiv medlem
Det var nog remedyvideon jag tänkte på. Borås alltså? Kanske man får testa då!
Bor du ändå i närheten av Borås kan det vara värt att testa. Det finns väldigt många fina slingor runt Gif-stugan där men just nu är det förmodligen mkt is o snö. Gif-stugan är främst ett skidställe. Finns bättre årstider att köra på där.

Pump-tracken är fin men hopplinjerna o dropsen är väldigt små o det blir ingen fart riktigt. Förvänta dig inte på ngt sätt ngn bike park.

SocialGimp

Aktiv medlem
Jag har nu lurat ut mitt första offer i terrängen och filmade Theo och hans Vitus Nucleus. Skitkul att komma utanför sin komfortzon o träffa en helt okänd snubbe på en sophög o prata cyklar. Stort tack Theo, det var jättekul att träffa dig o att få prova din fina cykel!!
PS. Med sophög menar jag alltså Brudaremossen som är byggd på ett sopberg o inte cykeln om nu ngn får för sig det. 😂

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer