Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är något brutalt funktionellt över Nikolai,
> påminner nästan om militär utrustning.
Det är nog främst vikten som gör att man associerar till militär utrustning.
s skrev:
-------------------------------------------------------
> marran skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är något brutalt funktionellt över
> Nikolai,
> > påminner nästan om militär utrustning.
>
> Det är nog främst vikten som gör att man
> associerar till militär utrustning.
>
> * duckar *
Jämfört med yetis ramar är ju nicolai riktigt svetto ;)
Hehe. Blandade ihop dem med Transition tror jag bestämt. Tveksamt om jag ligger bättre till nu iofs. =D
Nejdå, dom har fina ramar. Deras FR och AM ramar är ligger bra till viktmässigt. Men de dom kallar XC race:
Helius CC, 129mm, 2,7 kg
Argon ROCC, HT, 1,7
*Mikael* skrev:
-------------------------------------------------------
> s skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Det är nog främst vikten som gör att man
> > associerar till militär utrustning.
> >
> > * duckar *
>
>
> 3.1 kilo för 160+ i slag är väl inte så
> pjåkigt?!
Det där är väl vikt utan dämpare också?
Minns att Nicolai iaf specade vikter på "ren" ram förut iaf. Och om så är fallet så väger ju en 2010 Glory nästan lika lite/mycket. 4060g MED DHX RC4 med stålfjäder.
s: Det ellsworth kallar XC-race (truth) har 101mm slag och väger 2.68kg med blillig carbonstolpe och styrlager och en Flox Float R-dämpare.
OskarH skrev:
-------------------------------------------------------
> *Mikael* skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > s skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> >
> > > Det är nog främst vikten som gör att man
> > > associerar till militär utrustning.
> > >
> > > * duckar *
> >
> >
> > 3.1 kilo för 160+ i slag är väl inte så
> > pjåkigt?!
>
>
> Det där är väl vikt utan dämpare också?
> Minns att Nicolai iaf specade vikter på "ren" ram
> förut iaf. Och om så är fallet så väger ju en
> 2010 Glory nästan lika lite/mycket. 4060g MED DHX
> RC4 med stålfjäder.
Vikt utan dämpare, det är väl så ramtillverkare brukar göra. Nya Gloryn ser lätt ut, precis som session 88...
ErikaB skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, den är välanvänd och behöver lite kärlek
> och ny färg vid det här laget
>
En Nicolai behöver ingen kärlek, den funkar ändå ;-)
Varför inte anodisera ramen och sedan stryka på lite silikon? Då behöver du inte bry dig så värst mycket mer.
Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> ErikaB skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja, den är välanvänd och behöver lite
> kärlek
> > och ny färg vid det här laget
> >
> En Nicolai behöver ingen kärlek, den funkar
> ändå ;-)
>
> Varför inte anodisera ramen och sedan stryka på
> lite silikon? Då behöver du inte bry dig så
> värst mycket mer.
*Mikael* skrev:
-------------------------------------------------------
> ErikaB skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Så här såg min ram ut när jag kom hem i
> > söndags kväll...
>
> Ska du skicka den till Nicolai för omlackering?
> Vad blir det för lack isåfall?
>
> Köp röd eller guld Anodisering, bara 5kkr ;)
De är bra på att ta betalt på nicolai ;)
Har med god framgång anodiserat fälgar röda för nästan inga pengar alls hos ett företag i gbg. Skulle gissa att ramen skulle kosta 400 att anodisera.
Edit: Jag är inte alls sugen på en Nicolai ION st! Orangeanodiserad..
Miche skrev:
> >
> En Nicolai behöver ingen kärlek, den funkar
> ändå ;-)
>
Kärleken tar aldrig slut, så det skadar inte att slösa...;o)
*Mikael* skrev:
>
> Ska du skicka den till Nicolai för omlackering?
> Vad blir det för lack isåfall?
>
> Köp röd eller guld Anodisering, bara 5kkr ;)
Jag kommer att pulverlacka eller anodisera "på stan". Har inte riktigt bestämt mej än. Det får bli ett besök hos anodiseraren och kolla vad de har för färger först. Om inget faller mej i smaken så blir det lack. Just nu är den på lackborttagning.
Jaha, nu hade düsken i vår Sunday-morning-mud-and-dust-cycling-community en orange Nicolai (Helius tror jag, iaf med Rohloff), sååå stilren den var t o m utan loggan.
Såg lika dyr ut som den förmodligen är, märks att han jobbar med oljeprospektering ;)
Surfade in lite på dem, men torrsim i all ära, ingenstans man kan beskåda en Nicolai hos nån LBS i Sverige under någon kommande semester ? Eller bara Tyskland som gäller ?
Man måste ju han något mål med det extremt lönsamma pensionssparandet...
Man kan inte köpa Nicolai hos en svensk LBS, vad jag vet iallafall. Det är Tyskland som gäller eller http://www.nicolai-uk.com/, vilka jag haft en del med att göra. Väldigt trevliga och serviceminded.
Erika: vem anodiserade ramen till dig och vad kostade kalaset?