Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MatteXC sa:En till bild, geometrin är riktigt trevlig.
A-C måttet på gaffeln är 47 cm.
Gillar att ha 26or med dubb på vintern så blir det tryggt i halkan med en aning lägre BB höjd.
Har ett hjulset som är 650B men känner väl att det får sitta på ett annat bygge så länge.
MatteXC sa:Måste ju hålla för tuffa tag ;)
Gaffeln är lätt, kommer inte ihåg exakt vikt men under 700 gram med kapat styr-rör (kolfiber även där).
Edit: on one uppger 640gram för gaffeln
Otroligt snygg! Funderar på att införskaffa en likadan för att pendla med.Kassler sa:Skön morgontur på rymdkycklingen!
Kassler sa:Skön morgontur på rymdkycklingen!
Kassler sa:Skön morgontur på rymdkycklingen!
Paco sa:Kassler sa:Skön morgontur på rymdkycklingen!
Den där var riktigt snygg!
Jag köpte den vid mjölkafållan i Huskvarna fast som komplett cykel, kan det ha varit av dig eller köpte jag den av han som köpte den av dig?revben sa:Är det där min gamla ram? Isåfall har jag för mig att vi gjorde affär på en parkering nånstans. Kan det ha varit i jkpg?
Antar att det är kul att veta att den fortfarande används flitigt! :)revben sa:Då var det inte av mig men kanske av han som köpte den av mig då. Är det en 16" så är det säkert min gamla ?
Jajamen, väntar på att se ett par andra ramar dyka upp också, en platsar i den här tråden, det var en gul 18" 456. De kanske har blivit skrot istället.miklax sa:Antar att det är kul att veta att den fortfarande används flitigt! :)revben sa:Då var det inte av mig men kanske av han som köpte den av mig då. Är det en 16" så är det säkert min gamla ?
Men håll med om att Hellas är som gjort för helstelt?!Mitt självplågeriverktyg för Hellas. Skulle vilja ha en längre sänkstolpe bara. Edit: Och en bättre kedjespännare förresten.
Visa bilaga 437937
Nja, jag skulle aldrig stå ut med bara helstel cykel. Den är ett komplement till min FS. ? Vill jag cykla lite längre eller fortare med mer flow så är fjädring helt nödvändigt. Med helstelt blir det nåt helt annat och en "lagom tur" är betydligt kortare, på gott och ont.Men håll med om att Hellas är som gjort för helstelt?!
Håller med! Är annorlunda och skulle inte vilja köra enbart helstelt. Viss klättring blir lättare, en del svårare och blir mer gym än kondition men jämfört med Jämtland är Hellas en dröm för helstelt, i Hellas finns på många leder så mkt mer större hinder där teknik behövs på ett helt annat sätt. För att få det här får man leta upp närmsta stenröse typ ;)Nja, jag skulle aldrig stå ut med bara helstel cykel. Den är ett komplement till min FS. ? Vill jag cykla lite längre eller fortare med mer flow så är fjädring helt nödvändigt. Med helstelt blir det nåt helt annat och en "lagom tur" är betydligt kortare, på gott och ont.
Helt klart en av de bästa byggtrådarna här :)Jag har två st Inbred som jag har gjort ganska mycket custom på.
För intresserade så finns det en byggträd här:
Byggtråd! The Mongrel, T-Rüst, Gordon, subX, Fifty & nu fulldämpad steampunk!
Jag vet egentligen inte om detta är någon Byggtråd då cykeln är näst intill klar i skrivande stund. Men... Har tänkt starta denna tråden ett tag men inte fått tummen ur. Och nu sitter jag på ett tåg tvärs över landet med en hel del tid och bilder från mitt bygge, så varför inte dela med sig...happyride.se
Först ut "Mongrel" som är byggd på en L-ram och är min dagliga pendlare undersommarhalvåret.
Visa bilaga 520751
Visa bilaga 520753
Sen T-Rüst som är byggd på en XL-ram som är min vinterpendlare.
Visa bilaga 520754
Visa bilaga 520752