Visa din Radonhoj!

Visa din Radonhoj!
marcus_ec skrev:
-------------------------------------------------------
> Dom ser verkligen mycket bättre ut med lite egna
> bilder på dem.

du måste ätit snällkakor:-)

Visa din Radonhoj!
baggy skrev:
> >
>
>
> Provmonterade andra sulor, nu när de fick sitta
> kvar kanske jag skulle satt dem lite rakare :)

Tjusigt.

Hur många hojjar har du egentligen?
:-)

Visa din Radonhoj!
11 nya eller beg. för mig nya under 2009. Brukar hålla mig med 5-6 åt gången. LVG/TT/HT/FS/CX

Fast det var den där jag drog av kedjan på i Hallsta när vi träffades och snackade, så den har du sett :)

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Radonhoj!
Är det någn som kontrollmätt ETT-längden på sin Radon? De ska ju enligt geometritabellerna vara "korta".

Bara nyfiken eftersom min egen fultysk (Poison) har ca 20 mm längre effektivt (horisontellt) topprör än vad som anges på webben :)

/Johan

Visa din Radonhoj!
ETT-längden är alltså mellan två punkter någonstans på cykeln, då är det ju trevligt att den längden är effektiv för dig. Det vore ju tråkigt om den inte var effektiv, menar jag. Det vore ju väldigt tråkigt om toppröret inte var vågrätt alltså.

Visa din Radonhoj!
Tyvärr upplever jag min topprörslängd en smula ineffektiv :)

Det faktiska toppröret är långt från vågrätt på en majoritet av dagens MTB.

Var bara nyfiken på om någon verkligen mätt eftersom det är mycket prat om Radonernas korthet ch det bevisligen förekommer slarvmed måttuppgifter i fultyskbranschen.

/Johan

Visa din Radonhoj!
Sambon yttrade ett eventuellt intresse över att cykla lite i skogen. Det var bara att sälja lite prylar och klicka på beställ. Fick en ny Reba över från ett Nishiki-projekt, så jag beställde en okej cykel med simplare dämpare. Det tog exakt 2 veckor att få cykeln efter beställning. Cykeln är storlek 14".

Out of the box i förmiddags:
Kopiaavlisa1.JPG ht=483

Efter lite mek och pimp nu på kvällen (Smalare styre, annan dämpare, sadel, däck och flaskhållare):
lisas3.jpg ht=483

Visa din Radonhoj!
Damen i fråga är 157-158cm. Hon har bara hunnit provsitta den i vardagsrummet, hon verkar jättenöjd och min masterplan börjar ta skruv. 5000kr för cykeln i grundutförande känns helt rätt, Dart3(Utbytt), Deore, SLX och XT blandat. Cykeln har Stroker Ryde bromsar och någorlunda hjul.

Visa din Radonhoj!
baggy skrev:
> Styrstammen är vänd mellan orginalbilden och den
> senare tagna. Samtidigt så är sadeln lägre...

tog du bort spacers, och isåfall något man ska tänka på om man gör det?

Visa din Radonhoj!
Ahh, observant! Dämparen jag bytte till hade ca 1cm kortare gaffelrör. Steg 1 annars är väl att flytta spacers från undersidan av styrstammen till översidan för att testa. När du väl är nöjd efter provkörning så är det väl bara att välja, antingen ha kvar spacers ovanför styrstammen och ha enklare i framtiden om du skulle vilja använda gaffeln på en annan cykel...samtidigt reta stilpolisen, eller så får du kapa gaffelröret så du inte behöver ha spacers ovanför styrstammen.

Visa din Radonhoj!
Väntar på paket från tyskland... Tror den skickas imorn.
Med lite tur blir det premiäråk i början på nästa vecka!!
Någon som kör zr team 6.0 och har något omdöme att ge?

Bilagor

• 37162.jpg
    37162.jpg
    50.4 KB · Besök: 144
Visa din Radonhoj!
n0ize skrev:
> Väntar på paket från tyskland... Tror den
> skickas imorn.
> Med lite tur blir det premiäråk i början på
> nästa vecka!!
> Någon som kör zr team 6.0 och har något omdöme
> att ge?

Vad fick du ge inkl frakt ?

Visa din Radonhoj!
Köpte lite mer grejer på samma gång men för cykel och frakt fick jag ge 856 EUR.
Känns otroligt prisvärt om man jämför med exempelvis en scott scale 50 som med liknande komponenter kostar 13. Är väl ramen framförallt som kanske är lite sämre på radonen...

Visa din Radonhoj!
Dags att lyfta tråden lite med dom underbara Radon hojarna ;) här är mitt nyförvärv men tyvär byts ramen ut snart till en heldämpad.

Bilagor

• IMG_1606.jpg
    IMG_1606.jpg
    87.5 KB · Besök: 156
Visa din Radonhoj!
Razzr skrev:
> Dags att lyfta tråden lite med dom underbara
> Radon hojarna ;) här är mitt nyförvärv men
> tyvär byts ramen ut snart till en heldämpad.

Vad menar du med tyvärr?

http://www.talkofbike.com/
Test av Canyon Nerve XC 9.0

Visa din Radonhoj!
ginnfilt skrev:
> Snyggt baggy!
>
> Hur lång är tjejen? Har hon hunnit tycka till
> om/kännt på cykeln?

Nu har hon kört den 3 ggr och är jättenöjd. Jag är impad över hur modig hon är när det blir tekniskt... "-Äh, jag körde lite cross när jag var liten" sa hon :) Köpte ett par billiga 2.25" Albert och kastade på när vi skulle ut kör gegga och tekniskt. Verkar ha fått till det med lufttryck i däck och dämpare sista vändan och hon tycker att det funkar perfekt nu.

Visa din Radonhoj!
Var länge sedan det hände något i denna tråd trots att många verkar köpt en Radon nu under sommaren.
Här kommer en bild på min ZR Team iallafall. Har satt på Ritchey WCS sadel,stolpe,styre samt stam. Även hängt på mina Shimano hjul.

Bilagor

• DSC02847.JPG
    DSC02847.JPG
    72.7 KB · Besök: 147
Visa din Radonhoj!
radon2.jpg ht=543

Här kommer en bild när den var klar! Fick den i januari i år, kostade 10 lakan. Inte helt fel. Motsvarande canyon-modell borde ju vara 9.0 och den kostar 18 tkr tror jag. Treks närmsta kostar väl 25 tkr. Så jag är nöjd.

Visa din Radonhoj!
Köpte den i januari och la upp samma bild här då, och även då fick jag det påpekandet. Skämdes och vände stolpen omedelbart =)

Får väl lägga upp en bild sen hur den ser ut nu också, efter en hel säsongs användande.

Visa din Radonhoj!
Passar väl på och förstaposta med denna då (efter några års lurking), obligatorisk soffbild. Radon RPS 9.0, 63 cm. Får man mer hoj för pengarna? Kanske inte. Mycket nöjd med min än så länge!

Bilagor

• IMG_09562.jpg
    IMG_09562.jpg
    94.6 KB · Besök: 142
Visa din Radonhoj!
Spammat tråden tidigare, men Lisas 14" ZR Team ser rätt fet ut med 2.4 NN Snakeskin. Bilden är med och utan blixt.

Bilagor

• lisas.jpg
    lisas.jpg
    98.2 KB · Besök: 145
Visa din Radonhoj!
Beställde en åt en kompis.
Den känns prisvärd med god kvalite. Enligt spec. 8.4kg i verkligheten 8.8 kg. Hjulen kändes rätt tunga men stabila(Om man nu kan säga så utan att ha testat). Cykeln är storlek 53cm.
radon.jpg ht=544

Visa din Radonhoj!
Den är inte riktigt klar ännu, vintern är lång.

Här är det jag hittills plockat ihop. Impulshandlade en XT-framväxel till den igår som inte finns med på bilden.

RIMG0135_600w.jpg ht=450

Visa din Radonhoj!
baggy skrev:
> En billig AM dök upp idag, känns mycket
> prisvärd som vanligt...
>

Är det en 140 eller 160? Skulle vara kul att jämföra geometrin med min slide160.

Visa din Radonhoj!
> Är det en 140 eller 160? Skulle vara kul att
> jämföra geometrin med min slide160.

Det är en 140 = 150 fram och 140 bak. Stöter vi på varandra så självklart :)

Visa din Radonhoj!
baggy skrev:
> > Är det en 140 eller 160? Skulle vara kul att
> > jämföra geometrin med min slide160.
>
> Det är en 140 = 150 fram och 140 bak. Stöter vi
> på varandra så självklart :)

Jag tror faktiskt att det är samma ram bara att de har en längre dämpare på 160.
20 cm ö-ö på 160 och 19 på 140.

Har kört den i höstas och kändes riktigt jedigen och rapp.

Tillbaka
Topp