Alrighty, fick hem min ZR Race 7.0 igår morse, monterade den och fann att det tokregnade. Ända tills nyss, så jag passade på att ta en liten sväng för att känna på den, men det var lite sent för att sticka ut i skogen så det fick bli en halvtimmes stadssväng.
Jag köpte en 20" (jag är ca 186cm) från bike-discount.de och lite extra lull-lull från CRC för att få lite annorlunda utseende:
* vita grepp
* vita BBB-barends
* vit FSA-sadelstolpe
* lizardskin.
* och använde ett par eggbeater pedaler jag hade på en annan cykel
Måste säga att jag är väldigt nöjd med pris/prestanda (sjukt nöjd!), storlek (men trodde det skulle vara ännu race'igare sittställning) och utseende. Har inte kunnat känna på den tillräckligt för att ge ett välgrundat omdöme vad gäller ramen/geometrin än, men initiala omdömet är me likey :) (Tidigare cyklar: GF Ziggurat, Scott comp racing, Parkpre, Cannondale Bad boy)
Betalade
* 1099E för cykeln (nedsatt från 1299E)
* 8E för extrakartong (men undrar hur den skeppas annars?)
* ca 70kr för greppen
* ca 280kr för barends
* ca 300kr för sadelstolpen.
Totalt nånstans runt 12500kr. Hade tidigare tittat på en Bianchi JAB 7100 som ser rätt snygg ut, men har värdelös pris/prestanda (12000; billigaste Rockshox, nav, bromsar och drivlina. F*ck that.). Men tack Bianchi för att ni triggade mig att köpa ny cykel iaf! :D
Den var väl förpackad och kändes välskyddad. Posten sket helt i instruktionerna om 'denna sida upp'. Trackingnumret från b-d funkade inte utan jag fick helt plötsligt en avi med posten.
Lite bilder:
Kartong...
Lite monterad
Nya grejer
Stockutförande (förutom sadelstolpen då)
Obligatorisk soffbild
På väg ut
Det luktar kiss här