Visa din Radonhoj!

Visa din Radonhoj!
B-D skickar mig en ny kedja (jag påpekade att kedjan som satt på inte var av korrekt spec) först föreslog de att jag skulle gå till en LBS och få ett nytt lås och sedan skall B-D stå för kostnaden.

Dessutom fick jag en 50€ värdecheck.

Med tanke på att hojen redan blivit sänkt med 50€ i pris sedan jag köpte den och att jag fått krångla tycker jag inte att erbjudandet är speciellt bra.

OK men inte mer.

Visa din Radonhoj!
Man får trösta sig med att hojarna i övrigt är jäkligt prisvärda och när man kommit till rätta med de första monteringsfadäserna så är det jäkligt goa hojar.

Visa din Radonhoj!
Jag köpte en ram av BD (Radon Slide ED160) och byggde hela cykeln själv. Finns bild på tidigare i tråden.
Den är såld nu men det ångrar jag för den har varit en av de bästa cyklar jag haft.
Så det är inget fel på cyklarna utan de som sätter ihop dem kanske gör det lite slarvigt.

Kan tillägga att den cykel jag har idag (Specialized) har, efter ca 6 runder i skogen, gått sönder i navet bak.

Så det är inte märkes-relaterat.

Visa din Radonhoj!
Efter ca 10 dgr väntan kom min snikracer från B-D. Radon RPS, går riktigt bra men lite växeljustering behövs förstås.

Bilagor

• IMAG0227.jpg
    IMAG0227.jpg
    88.1 KB · Besök: 80
Visa din Radonhoj!
Min Zr team på första turen...fick den på exakt en vecka efter beställning. Fungerar bra vad jag har märkt, men mina referenser till cyklar de senaste 8 åren är till och från krogen på en crescent från 58. =)

Bilagor

• 201207251919001.jpg
    201207251919001.jpg
    86.3 KB · Besök: 83
Visa din Radonhoj!
Min Radon Slide AM 7.0 är mycket nöjd med den, går som tåget!

Bilagor

• 2012-07-14_16-03-32_898.jpg
    2012-07-14_16-03-32_898.jpg
    163.3 KB · Besök: 99
  • 2012-07-14_15-40-18_844.jpg
    2012-07-14_15-40-18_844.jpg
    170.1 KB · Besök: 105
Visa din Radonhoj!
Har nu kört ca 15mil med min R1:a. Så här ser däcken ut. Schwalbe Lugano.

Fram:
DSC_3920.jpg

Bak:
DSC_3916.jpg

Är det sådant man får räkna med eller vill B-D eller Schwalbe göra något åt detta? Frågan kommer att ställas.

Visa din Radonhoj!
De där däcken verkar ju suga rätt hårt... En kompis fick en bula på sina vid första turen.
Annars gillar jag Schwalbe men just Lugano verkar inte vara någon höjdare.

Visa din Radonhoj!
Sådär ser mina conti gp4000S ut efter ca 50 mil också. Jag har fått en punka och dessutom fått plocka ur två tre småsten som satt sig i däcket.

Visa din Radonhoj!
Bölet skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick den igår! ZR Team 7.0.

Från bike-discount? När beställde du? Sitter och längtar efter min som jag beställde i måndags :)

Visa din Radonhoj!
Tråkigt stor skillnad i utrustning mellan årsmodellerna 2012 vs 2013 på ZR Team 5.0.. Deore/XT är bytt mot Acera/Alivio. Verkar som att de döpt om 4.0 till 5.0?

Visa din Radonhoj!
Bytte precis ut Alex EN24 hjulen till en anpassad variant av dessa:http://www.rosebikes.se/artikel/mtb-wheel-set-26-mavic-xc-717-disc--shimano-deore-xt-disc-575537/aid:575539

32H med DT Comp istället för DT Champion. Till en 100lapp extra i kostnad. Fick även en påse med ekrar i reserv. Vidare lade jag i en annan slang http://www.rosebikes.se/artikel/vittoria-geax-butyl-inner-tube---ultralite--/aid:49083

som var cirka 60g lättare än vad det nu var som satt i.

Bakjulet blev på detta sätt 180g lättare på vågen. Känslan på cykeln var klart märkbar. De gamla hjulen får sippra ner till pendlarhojen med ett par big apple 60mm på.

Nu finns det ju färdiga systemhjul som är lättare och i samma prisklass men jag tvivlar på om de är lika stadiga med sina få ekrar.

Visa din Radonhoj!
Zr team 6.0.. kostade mig 7000:- inkl. crank brothers pedaler, vit styrstam och frakt! Det enda som känns sådär är bromsarna. Ny sadelstolpe med klämma ska bytas för stilens skull, kanske även styret.

Bilagor

• 2012-09-30 12.57.32.jpg
    2012-09-30 12.57.32.jpg
    96.3 KB · Besök: 113
Visa din Radonhoj!
Här är min Radon som jag fick hem igår. Köpte den för rea-pris. Köpte en 18" Jag är 183 cm lång. Ska nog byta sadelstolpe så jag kommer högre upp annars förbannat nöjd

min.jpg

Visa din Radonhoj!
Efter att fått min förra Radon Team 6.0 2010 stulen så valde jag att ersätta den med en ny Team. Här är min nya Team 7.0 2012. Känns som ett fynd när jag beställde som dagens vara för ett par veckor sedan för 799 euro. Sen tillkommer såklart frakt och diverse tillbehör.

Rock Shox SID gaffel, Formula RX bromsar osv känns som en bra nivå för pengarna. Rolig detalj var att jag upptäckte när den kom hem att den är matt vit och inte blank. Har satt dit Shimano 545 pellar, Topeak sadelväska, VDO cykeldator, Sigma Lightster lyse och Elite flaskhållare.

Det enda jag saknar är att det borde följt med en genomförlig beskrivning över möjliga inställningar för gaffeln, men finns hjälpligt på nätet iaf. Någon som har länk till nån klockren guide???

I morgon lördag ska den iaf testas ute!

Hepp hepp!

/Putteman

Bilagor

• IMAG0676.jpg
    IMAG0676.jpg
    103.5 KB · Besök: 84
  • IMAG0679.jpg
    IMAG0679.jpg
    93.2 KB · Besök: 78
Senast ändrad:
Visa din Radonhoj!
Putteman skrev:
> Efter att fått min förra Radon Team 6.0 2010
> stulen så valde jag att ersätta den med en ny
> Team. Här är min nya Team 7.0 2012. Känns som
> ett fynd när jag beställde som dagens vara för
> ett par veckor sedan för 799 euro. Sen tillkommer
> såklart frakt och diverse tillbehör.
>
> Rock Shox SID gaffel, Formula RX bromsar osv
> känns som en bra nivå för pengarna. Rolig
> detalj var att jag upptäckte när den kom hem att
> den är matt vit och inte blank. Har satt dit
> Shimano 545 pellar, Topeak sadelväska, VDO
> cykeldator, Sigma Lightster lyse och Elite
> flaskhållare.
>
> Det enda jag saknar är att det borde följt med
> en genomförlig beskrivning över möjliga
> inställningar för gaffeln, men finns hjälpligt
> på nätet iaf. Någon som har länk till nån
> klockren guide???
>
> I morgon lördag ska den iaf testas ute!
>
> Hepp hepp!
>
> /Putteman

Snygg hoj :D och grattis!

Senast ändrad:
Visa din Radonhoj!
De har bytt vevparti till 105, ett rejält lyft. Motsvarar byte av ultegra reglage och feam/bakväxel, samt de får en renare hoj med full 105 (kassett och kedja är ju slitdelar)

nya utseendet finns kanske nån som gillar... de når litet olika grupper med olika årgångar kanske?

SirUlrich skrev:
> Vad håller Radon på med!? Sämre komponenter och
> fulare design till årets R1:a. Gå från stilrent
> med svart/röd till cirkusfärger....
>
> http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a78688/r1.h
> tml

Visa din Radonhoj!
Goa hojjar!

Är lite nyfiken på hur era Slides upplevs i storleken?
Väntar själv på en Slide 160 ram som jag tänkt bygga på i vinter.
Tog en 18", jag är 180cm och gillar ofta lite mindre cyklar, men funderar om inte 20" hade varit att föredra...det ska väll tilläggas att jag inte drar mig för att köra shimano i åre och tycker då om att ha en "rörligare" cykel.

/Ante

Visa din Radonhoj!
Antekanske skrev:
> Goa hojjar!
>
> Är lite nyfiken på hur era Slides upplevs i
> storleken?
> Väntar själv på en Slide 160 ram som jag tänkt
> bygga på i vinter.
> Tog en 18", jag är 180cm och gillar ofta lite
> mindre cyklar, men funderar om inte 20" hade varit
> att föredra...det ska väll tilläggas att jag
> inte drar mig för att köra shimano i åre och
> tycker då om att ha en "rörligare" cykel.
>
> /Ante

183, körde 18" kändes bra.

Visa din Radonhoj!
Om vi pratar 2012-ramar så tycker jag 18" är rätt litet på Radons FS-ramar och jag är knappt 180 cm med högst normala proportioner (inget mega-apindex eller huvudfotingskropp).

Visa din Radonhoj!
Hmm ja vi gör ju det, har kollat toptubens mått på sliden, diffade bara några mm mot min 18" Vitus Escarpé så jag tänker att det blir bra ändå. Går ju att modda lite med styrstam!

Visa din Radonhoj!
Två kort på min beggade Radon ZR team 6.0 cykel, men sågott som i nyskick :) Väntar däck på nya däck nu då bakdäcket spruckit upp i sidan för däcket hade torkat ut. Sen blir det många mil ihop.
Undre bilden är första turen med cykeln när bakdäcket inte ville mer.

20121013_213716.jpg

20121014_181505.jpg

Visa din Radonhoj!
Skulle egentligen väntat till nästa år med ny hoj men kunde inte låta bli när jag såg priset på denna. ZR race 10.0.

Bilagor

• DSC_0052.JPG
    DSC_0052.JPG
    165.4 KB · Besök: 90
Visa din Radonhoj!
lnms skrev:
> Radon RCS Frame Carbon Raw
>
> Skall flytta allt från min nuvarande racer.

Nice! Vad väger den och vilken storlek är det?

Tillbaka
Topp