Visa din Radonhoj!

Visa din Radonhoj!
Jag kör Slide 29 9.0 2014 22 och är 196cm tycker den passar perfekt och är en trevlig cykel.
Om jag vore dig så skulle jag gå ner en strlk till 20 om jag vore 190cm

Visa din Radonhoj!
Cykel leverans idag :)

en 27,5 i 16" och en 29a i 18"

Bilagor

• 20150512_152750.jpg
    20150512_152750.jpg
    75 KB · Besök: 150
Visa din Radonhoj!
kangan10 skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykel leverans idag :)
>
> en 27,5 i 16" och en 29a i 18"

Läckra :)

Funderar själv på att lägga en beställning på 29:an i samma storlek som dig.

Förstår att du inte hunnit cykla så mycket, men hur känns den?

Visa din Radonhoj!
dhe skrev:
> kangan10 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Cykel leverans idag :)
> >
> > en 27,5 i 16" och en 29a i 18"
>
> Läckra :)
>
> Funderar själv på att lägga en beställning på
> 29:an i samma storlek som dig.
>
> Förstår att du inte hunnit cykla så mycket, men
> hur känns den?

Tack!
Jag har aldrig cyklat skog innan så har inget o jämföra med och har bara hunnit cykla en runda. Snart 2.
Jag är jätte nöjd hittils. känns riktigt skön att cykla på.

Storleksmässigt så är det 18 som gäller för mig. Vill inte ha större. Jag är 179/88cm

Går nog o cykla på den lilla med om man höjer sadeln max men man kommer lite nära styret som den är nu.

Visa din Radonhoj!
Razzr skrev:
> Nä jag ska aldrig åka 29:a ;)

Pft....har jag aldrig sagt....;)

Visa din Radonhoj!
Fick min Radon Slide 27,5 8.0 i måndags. Här efter premiärturen på Kinnekulle igår! Helt underbar att cykla på, men så har jag bara en Focus HT i snikutförande att jämföra med. :)

/W

Bilagor

• DSC_1178.JPG
    DSC_1178.JPG
    111 KB · Besök: 140
Visa din Radonhoj!
Vad har ni med radonracer för storlekar? På BD rekommenderas 60cm för mina 86cm grenlängd men 58cm för mina 182cm över jorden. Kört på en 56a nu så 60 känns ju gigantiskt. Är dom små i storlekarna?

Visa din Radonhoj!
Har precis köpt en Radon Slide 29. Ni som äger slika hojar, är ni nöjda? Jag ville egentligen köpa en Specialized men priset för Radonen var för bra och geometrin mycket lik.

Jag sätter inn en bild när den kommer, tar nog en vecka eller så.

Visa din Radonhoj!
Har en Slide 29:a 8.0 från förra året och är väldigt nöjd, blev en stor uppgradering från hardtail som jag körde på innan och tycker det blev mycket roligare att cykla.

Visa din Radonhoj!
aribr skrev:
> Har precis köpt en Radon Slide 29. Ni som äger
> slika hojar, är ni nöjda? Jag ville egentligen
> köpa en Specialized men priset för Radonen var
> för bra och geometrin mycket lik.
>
> Jag sätter inn en bild när den kommer, tar nog
> en vecka eller så.

Jag har ju visserligen en 27.5" men jag är iaf väldigt nöjd med min efter att ha cyklat på den i en månad. Väldigt kul att cykla på!

/W

Visa din Radonhoj!
Jag har en Radon Slide 130 8.0 29". Jag är väldigt nöjd när jag kör stigar och i skogen.
Jag känner dock att den kan va jobbig på långa grusvägar, asfalt och liknande.

Visa din Radonhoj!
Sorry för lite OT, men vad är den intressanta skillnaden? Har gillat Nobby Nic Evo, men inte Performance. Vad skiljer i dom nya och hur ser man på namnet om det är nya eller gamla?

/Putteman

Visa din Radonhoj!
Här är min Slide 130. Ska nog köpa en Pike så om någon är inresserad av en Float 32 29er (130mm slag) så har jag en til salu. Iaf, grymt nöjd med cykeln, perfekt Uppsala stigcykel.

Bilagor

• DSC_0179 (1).jpg
    DSC_0179 (1).jpg
    175.8 KB · Besök: 132
Visa din Radonhoj!
Fick min slide 130 7.0 idag:) . Beställde den 2dagar innan dom prissänkte den 10% men jag mailade och dom skulle ge mig mellanskillnaden tillbaka trots att jag redan beställt och betalat, bra hanterat! Satte på nya hjul, däck och lightslangar samt ny kasett. Detta sänkte vikten 800gr. Kommer sänkas ungefär lika mycket till med singelklinga, ny sadel och lite kolfiber. Bli en ordentlig provtur ikväll men det lilla jag testat här hemikring känd riktigt bra! Gillar lockouten på rock shox dämparna som verkligen låser tillskillnad från fox ctd..

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    85.4 KB · Besök: 152
Visa din Radonhoj!
Marham skrev:
> Fick min slide 130 7.0 idag:) . Beställde den
> 2dagar innan dom prissänkte den 10% men jag
> mailade och dom skulle ge mig mellanskillnaden
> tillbaka trots att jag redan beställt och
> betalat, bra hanterat! Satte på nya hjul, däck
> och lightslangar samt ny kasett. Detta sänkte
> vikten 800gr. Kommer sänkas ungefär lika mycket
> till med singelklinga, ny sadel och lite kolfiber.
> Bli en ordentlig provtur ikväll men det lilla jag
> testat här hemikring känd riktigt bra! Gillar
> lockouten på rock shox dämparna som verkligen
> låser tillskillnad från fox ctd..

Vad blev det för hjul? har småfunderingar på att byta på min 2014-Slide.
2015-Slidarna är snyggare än min från förra året tycker jag, den där randen gör den lite färggladare medans min är helsvart och även har svart tryck så den är ganska färglös :)

Visa din Radonhoj!
Jag hade ett par m1700 spline liggandes så det är inga lättviktshjull men dom väger 200gr mindre än m1900, sen kapade jag 300 på däck, 200gr på slangarna och 100gr på kassetten. Är väldigt sugen på att sälja m1900hjulen och köpa nåt som väger typ 1500-1600gr.

Visa din Radonhoj!
Fick mind Radon Slide 130 10.0 igår, men har problem med att få till rätt setback på sadeln.
Behöver få den bakåt 15-20mm Men finns ingen mer justermån på railsen..
Finns det nåt trick att lösa detta ?
slide.jpg

Senast ändrad:
Visa din Radonhoj!
Hej. Finns det några ägare av RADON ZR Race 29 8.0 här? Jag har lite funderingar angående att den har lite annan geometri. Hur tror ni denna cykel kommer kännas för en nybörjare inom mtb? Tror ni de kan bli problem med ryggen? Har fattat det som att man sitter mer framåtlutad på racecyklar.

Jag hade beställt en canyon al slx 6.9 men funderar på att avboka den då jag inte orkar vänta.

Visa din Radonhoj!
Beror på om du vill ha en kvick eller snäll och förlåtande det. Jag har en 20 och har ungefär samma mått som dig. Och den är väldigt snäll att cykla på. Det är upp till dig! :)

Visa din Radonhoj!
Ok :) får fukdera lite över det. Men det blir nog ett köp på Måndag! Hoppas man får hem den fort. Var växlarna justerade när du fick hem din förresten?

Visa din Radonhoj!
hoffarn skrev:
> Ok :) får fukdera lite över det. Men det blir
> nog ett köp på Måndag! Hoppas man får hem den
> fort. Var växlarna justerade när du fick hem din
> förresten?

Köpte min begagnad hos en lbs. Allt var injusterat på den. Dock har nån packning blåst i gaffeln nu (sid). Lät som att lbs skulle fixa det åt mig.

Visa din Radonhoj!
Beställde i Tisdags och dök upp idag, snabb leverans!
Zr Race 8.0

Har ett problem dock att sadeln går o flytta åt sidan om man tar i lite, hur åtgärdas detta?

Bilagor

• hojen.jpg
    hojen.jpg
    47.8 KB · Besök: 150
Visa din Radonhoj!
Japp det gick bra :)
Väldigt nöjd med cykeln! Dock är jag lite ovan med att man sitter lite mer framåtlutad så har träningsvärk i hela kroppen haha. Men det ska nog bli bra detta :)

Visa din Radonhoj!
Här är min "något" ombyggda ZR Team 7.0.

Bonus poäng om ni ser var som ej är orginal! :D

Bilagor

• IMG_20151101_152108.jpg
    IMG_20151101_152108.jpg
    93.4 KB · Besök: 156
Visa din Radonhoj!
Mayuu skrev:
> Här är min "något" ombyggda ZR Team 7.0.
>
> Bonus poäng om ni ser var som ej är orginal! :D

Bilen under är inte orginal va?

Visa din Radonhoj!
Tycker ni alla får plus poäng!!

Framdrev, vevparti och bakväxel är det senaste tillskottet, innan dess var det hjul och sänkstolpe som byttes!

Bilen under är däremot mycket orignal! :)

Visa din Radonhoj!
Så här ser min Slide 150 E1 ut för stunden. Håller på med en höst service.
Går igenom alla lager på cykeln. Enkelt att byta ut när det är vanliga maskinkullager. Allt ser igentligen helt ok ut men byter allt i svingen endå. Totalt 8st lager. Vevlagret är nästan nytt och styrlagret är orginal men dom nytt efter två år. Gäller bara att hålla det rent och nyfettat.

Bilagor

• 20151108_095055.jpg
    20151108_095055.jpg
    81.2 KB · Besök: 123
  • 20151108_105420.jpg
    20151108_105420.jpg
    63.8 KB · Besök: 147
Visa din Radonhoj!
En ny bild av Radonen. Reverben har åkt tilbaka eftersom den sjunker 10mm när jag sitter på den. Men annars så har allt funkat bra (inte mycket orginal kvar ändå), men det blir nog en dämparservice i vår och ett nytt vevlager. Mycket nöjd med cykeln och jag är ganska glad att 2016 Radon Slide 130 10.0 HD inte har en markant bättre spec :).

1iuM0PV.jpg

Tillbaka
Topp