Visa din Randoblick

Peth

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Klockan är mycket, milen som tillryggalagts är många, energinivån är låg, vätskebristen påtaglig, sömnbehovet skriande. Köld, värme, väta, vind. Många är de faktorer som, ensamt eller i kombination, kan framkalla den där härligt döda, intetseende blicken – ”the rando stare”.

Posta en bild samt några ord kring omständigheterna om just din randoblick.

Senast ändrad:

Hasse#7

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Inte officiellt randolopp 15/8 men så nära man kan komma. Nieves och jag cyklade Mälaren Runt med lite specialsträcka. Totalt 336km varav 15 timmar cyklandes och 7 timmar ägnades åt mat och prat lite överallt, totalt 22 timmar alltså. Sov skitdåligt innan start och såg ut så här här det var klart.
IMG_20200816_034850.jpg

WSMC

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Inte officiellt randolopp 15/8 men så nära man kan komma. Nieves och jag cyklade Mälaren Runt med lite specialsträcka. Totalt 336km varav 15 timmar cyklandes och 7 timmar ägnades åt mat och prat lite överallt, totalt 22 timmar alltså. Sov skitdåligt innan start och såg ut så här här det var klart.Visa bilaga 436533
Går det att utse en vinnare och stänga tråden med bara två bilder postade??:love:

Hasse#7

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Hur mycket låg du i tät?
Ganska måttligt. Nieves hade en uttalad plan om att cykla lågintensivt beträffande puls. Plus att det var bra hett. Han har cyklat med mig förut och förebyggde det mesta av tourettesdragningar från min sida. Själva cyklingen kraftmässigt var helt ok. Men cykeltimmarna, trevliga långa pauser när man blir helt förstelnad, usel förberedelse i år samt glaspunktering och kedja som sökte sig ner bakom styraren och inte gick att lossa med mindre än att styraren demonterades tog ut sin rätt. Lagade punkan helt utan verktyg i alla fall. Slapp pumpa, Nieves hade men lite behändig kompressor med sig. :)

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Ganska måttligt. Nieves hade en uttalad plan om att cykla lågintensivt beträffande puls. Plus att det var bra hett. Han har cyklat med mig förut och förebyggde det mesta av tourettesdragningar från min sida. Själva cyklingen kraftmässigt var helt ok. Men cykeltimmarna, trevliga långa pauser när man blir helt förstelnad, usel förberedelse i år samt glaspunktering och kedja som sökte sig ner bakom styraren och inte gick att lossa med mindre än att styraren demonterades tog ut sin rätt. Lagade punkan helt utan verktyg i alla fall. Slapp pumpa, Nieves hade men lite behändig kompressor med sig. :)
Låter som en underbar dag!

ooms

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Men bilden ska väl inte tas efter, det ska väl vara när det är som jävligast och man bara vill sätta/lägga sig i diket och ge upp!
Som Peth :-)

Peth

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Bilden kan visst tas efter. Det blir liksom en härlig kontrast mellan att vara skitglad och väldigt trött.

Nedan efter 40 mil, ansiktet vill inte riktigt få till ett naturligt leende och ögonen är inte helt klara. Och så var det kallt, och kondens i ”skägget”.
F48C819A-8909-4E31-B185-ABCDB874203E.jpeg

Grimpeur

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Inte en ny bild men en bild som jag har svårt att skaka av mig. Men just brutit på PBP 2011 efter att tandemcykeln inte gick att reparera (skev drivkrans och mecken kunde inte fixa). Första 20 milen gick i typ 40 stark medvind och bra ben (medvind är mycket ovanligt på starten i PBP då man kör åt väst). Det är inte en trött blick, det är inte en tom blick det är en blick vänd inåt av en lätt hällörad person som ännu inte riktigt förstått hur det kunde ske men jävligt medveten om att det har skett. Som tur är för känsliga läsare så har jag solglasögon.
1597680206625.png

Peth

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Inte en ny bild men en bild som jag har svårt att skaka av mig. Men just brutit på PBP 2011 efter att tandemcykeln inte gick att reparera (skev drivkrans och mecken kunde inte fixa). Första 20 milen gick i typ 40 stark medvind och bra ben (medvind är mycket ovanligt på starten i PBP då man kör åt väst). Det är inte en trött blick, det är inte en tom blick det är en blick vänd inåt av en lätt hällörad person som ännu inte riktigt förstått hur det kunde ske men jävligt medveten om att det har skett. Som tur är för känsliga läsare så har jag solglasögon.
Visa bilaga 436650
Stark bild som fångar känslan väldigt bra.

Pugilism

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Visa bilaga 436650
Ouch, smärtan går genom!

bigmollo

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Jag har två favoriter.
Den första är från 1001 Miglia 2012. Här har vi cyklat ca 140. Jag tar en selfie när ska ta en espresso tidigt på morgonen. Jag känner mig stark och på bra humör. Fick en chock när jag såg bilden.
1F802E32-43AE-4403-87A4-75FB0F1ADE6E.png

Här har det brunnit i skallen på mig och jag har precis brutit PBP efter 100 mil.
DD16031C-9A7C-4863-8FA9-6B3CDABE5FFC.jpeg

Grimpeur

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Jag har två favoriter.
Den första är från 1001 Miglia 2012. Här har vi cyklat ca 140. Jag tar en selfie när ska ta en espresso tidigt på morgonen. Jag känner mig stark och på bra humör. Fick en chock när jag såg bilden.
Visa bilaga 436659
Här har det brunnit i skallen på mig och jag har precis brutit PBP efter 100 mil.
Visa bilaga 436660
Gillar nog mest migliabilden även om PBP bilden är snyggast och har bäst attityd.

Grimpeur

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Inte officiellt randolopp 15/8 men så nära man kan komma. Nieves och jag cyklade Mälaren Runt med lite specialsträcka. Totalt 336km varav 15 timmar cyklandes och 7 timmar ägnades åt mat och prat lite överallt, totalt 22 timmar alltså. Sov skitdåligt innan start och såg ut så här här det var klart.Visa bilaga 436533
Jösses vilken resa du fick. Ett oförglömlig ansiktsuttryck som väl speglar reaktionen på oväntade problem som dök upp när man trodde att allt var klart. En underbar bar bild på en av de underbaraste människor jag råkat!

ohellstrom

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Åh, känns som man kan skramla fram ett antal bidrag till den här tråden.

Detta är från en 30-milare 2018. Av någon anledning har jag nobbat gruppfika (med bl.a. emilh) på Hallandsåsen
018E6620-86C7-438A-920D-5323B12C4294.jpeg
och börjat bomba 11 mil solo mot Malmö i mördande motvind och stekande sol. Benen brinner och fötterna skriker.

Med knappa 6 mil kvar tappar jag koncentrationen och kör i diket. Blir lite groggy, men tänker väl att det är värmen så jag borstar av mig och åker vidare. Ser inga skador så det måste ju vara ok.

Stapplar till sist in på Shell Holma, går in på dass och ser mig i spegeln. Blod, svett och smuts. Ingen vätska kvar för tårar.

emilh

Aktiv medlem
Visa din Randoblick

Detta är från en 30-milare 2018. Av någon anledning har jag nobbat gruppfika (med bl.a. Emily) på Hallandsåsen och börjat bomba 11 mil solo mot Malmö i mördande motvind och stekande sol. Benen brinner och fötterna skriker.

Med knappa 6 mil kvar tappar jag koncentrationen och kör i diket. Blir lite groggy, men tänker väl att det är värmen så jag borstar av mig och åker vidare. Ser inga skador så det måste ju vara ok.

Stapplar till sist in på Shell Holma, går in på dass och ser mig i spegeln. Blod, svett och smuts. Ingen vätska kvar för tårar.
Vackert!
Motvinden var jobbig nog även i sällskap av danskarna du lämnade mig kvar med, de började ta slut på riktigt i höjd med Glumslöv om jag minns rätt...
Visste inte att du vurpade på vägen ner - men det ser ju ut att ha gått bra 😁

ohellstrom

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Vackert!
Motvinden var jobbig nog även i sällskap av danskarna du lämnade mig kvar med, de började ta slut på riktigt i höjd med Glumslöv om jag minns rätt...
Visste inte att du vurpade på vägen ner - men det ser ju ut att ha gått bra 😁
Enligt mina uppgifter stämmer det bra att du och en av engelsmännen fick släpa australiern till Malmö medan den andre engelsmannen sket i det och tog båten från Helsingborg. Undrar om de har selfies? :)

Fick vila några veckor efter kraschen samt köpa ny hjälm. Inga variga men som tur var.

Grimpeur

Aktiv medlem
Visa din Randoblick

Detta är från en 30-milare 2018. Av någon anledning har jag nobbat gruppfika (med bl.a. emilh) på Hallandsåsen Visa bilaga 436664och börjat bomba 11 mil solo mot Malmö i mördande motvind och stekande sol. Benen brinner och fötterna skriker.

Du ser förvånansvärt pigg ut med den bakgrunden.

Peth

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Randoblick från en lite kortare sträcka. Barkarby 200, våren 2019. Kallt, snöblandat regn, blåsigt, tungt as till cykel med dubbdäck. Fortfarande en del energi kvar, men inte var det så jäkla kul just där och då i Skokloster.
DBC6A891-187F-431C-8C96-F58BBBC68D56.jpeg

Eapea

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Då den ej är från något officiellt lopp kanske den inte räknas. Men i alla fall, här är jag från människans första försök påväg upp mot toppen på Klevarest, 10000m över havet. 72 varv runt Huskvarna och Klevaliden. Tog mig inte hela vägen upp utan fick ge mig efter 19h, 62 varv, 9100hm och 38mil.

(tomatsås i mungipan, ej blod)
Screenshot_20200606-115419_Instagram.jpg

bigmollo

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Då den ej är från något officiellt lopp kanske den inte räknas. Men i alla fall, här är jag från människans första försök påväg upp mot toppen på Klevarest, 10000m över havet. 72 varv runt Huskvarna och Klevaliden. Tog mig inte hela vägen upp utan fick ge mig efter 19h, 62 varv, 9100hm och 38mil.

(tomatsås i mungipan, ej blod)
Visa bilaga 436853
Kanske lite sen pepp, men du ser ut att ha ett varv kvar i den andra mungipan. 😂

Hasse#7

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Det här är inte riktig rando heller men känslan är närliggande. VoTT ensam 2017 utan lunch, vatten eller rationell plan. Bonkade princip redan i första backen efter tunneln och dammen. Hemma sent på kvällen. Meddelade frugan, fixa cola, glass, cola, kaffe och cola, snälla. Det gjorde hon. Normalt sett dricker jag inte cola alls.
20170315_140220.jpg

Senast ändrad:

ohellstrom

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Slänger in en till, som inte är från en brevet eller ens en längre tur, med det är en bra illustration av den efterhand kända frasen ”misär är inte något man gör, det bara blir”.

Detta är alltså ansiktsuttrycket efter blott 18km pendling en riktigt kall februarimorgon 2018.

15D7F368-FB39-42AD-9EF1-EA94CCDAD143.jpeg

bigmollo

Aktiv medlem
Visa din Randoblick
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer