Jocke77
Aktiv medlem
Visa din Rapha (och lite nyheter...)
garfunkel sa:
Kl 21:00 ikväll kommer de få lägga in en film med marklöpare (tumbleweed) när man klickar på "sale" :-D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
garfunkel sa:
Jocke77 sa:garfunkel sa:
Kl 21:00 ikväll kommer de få lägga in en film med marklöpare (tumbleweed) när man klickar på "sale" :-D
emilh sa:micro553 sa:Den fodrade brevetvästen?
Hur är den tycker ni?
Storlek som allt annat i brevet serien?
Grymt plagg. Använt för allt från Vasaloppet Öppet Spår och kylslagna mornar i maj till fikastopp på helgrundorna.
micro553 sa:Är den svarta helt svart? De foton jag hittat ser det ut som det är några färgade detaljer på sidorna (på vissa bilder)
Är väl mest inne på den grå med rosa då den känns piggare än helt svart.
Har du sett båda Emil?
micro553 sa:Som sagt mycket urplockat på rean. Köpte 2 merino mesh och var sugen på den ljusblå Brevet men den var slut givetvis.
Vad är era tankar om Windblock Brevet? Känns som jersey och vindväst är samma sak fast med skillnaden att man kan ta bort vindskyddet helt om man vill.
emilh sa:micro553 sa:Är den svarta helt svart? De foton jag hittat ser det ut som det är några färgade detaljer på sidorna (på vissa bilder)
Är väl mest inne på den grå med rosa då den känns piggare än helt svart.
Har du sett båda Emil?
Den svarta fodrade västen är svart med ett svart och ett grått reflexband. Den finns dock inte längre, så det kanske är en mer akademisk fråga?
Windblock brevet jersey är av tunnare tyg än vanliga brevet jersey på sidor och rygg.
Inte den blekaste. Såg bara att endast den gråa fanns i shoppen.micro553 sa:Dock stod det ju i ett mail från Rapha för inte så länge sen att den svarta "coming soon"
Ang Windblock är jag beredd att hålla med - smalt användningsområde. Jag körde Barkaby 200 km i kortbyxor och armvärmare så jag är egentligen inte så frusen av mig.
Men västen känns perfekt för vintercykling.
Är du säker Emil att den svarta inte kommer?
JKolmo sa:Presto!
Skogling sa:Fick just ett mail att dom skickat det jag beställde vid lunch. Så det blir väl leverans på måndag.
Skogling sa:Fast du är ju en premiumkund/kille som är med i RCC + ANNAT. :)
ebefeldt sa:Mitt är också fast i Eindhoven :)
Blev ett par långa vinterbrallor och underställ.
Jobbig taktik dom har att släppa fler grejer efter hand, nu blev man ju sugen på fler saker :/
Nu är inte jag medlem (ännu) men klubbkläder som faktiskt är grymt snygga tilltalar mycket. Hade varit lättare att motivera om det funnits en Rapha-butik här i staden dock…garfunkel sa:Ni som är medlemmar i RCC, vad anser ni vara de största fördelarna?
CarlPedal sa:Pro team soft-shell base layer. Hyfsad rea. Armarna ser dock groteskt långa ut? Någon som äger plagget och kan ge lite info hur ni tycker plagget är både längden på ärmarna och användarvänligheten?
jasonb sa:CarlPedal sa:Pro team soft-shell base layer. Hyfsad rea. Armarna ser dock groteskt långa ut? Någon som äger plagget och kan ge lite info hur ni tycker plagget är både längden på ärmarna och användarvänligheten?
Den är jättebra, men passformen är lite konstig...
Armarna är rätt långa, samt det är tajt runt midjan/magen men inte så tajt runt axlarna/övreryggen. Så i min race tröja är ser det lite konstigt ut, men den är ju skön. Jag ser fram emot att köra CX och vinterträning i år med den ;-)
CarlPedal sa:Pro team soft-shell base layer. Hyfsad rea. Armarna ser dock groteskt långa ut? Någon som äger plagget och kan ge lite info hur ni tycker plagget är både längden på ärmarna och användarvänligheten?
emilh sa:CarlPedal sa:Pro team soft-shell base layer. Hyfsad rea. Armarna ser dock groteskt långa ut? Någon som äger plagget och kan ge lite info hur ni tycker plagget är både längden på ärmarna och användarvänligheten?
Det här är ett plagg jag inte riktigt lyckats komma överens med, kanske därför att jag är rätt känslig för att bli för varm. Risken är stor att bli kokt i det så fort ansträngningsnivån blir någorlunda hög och temperaturen överstiger 7-8 grader. Att ta på sig understället (gamla varianten utan dragkedja) kan nog liknas vid att födas.
När det kommer till RCC så är fördelarna (förutom expressfrakten och förtur till rean) som givetvis störst om man reser mycket till ställen där det finns Rapha Cycle Clubs eller bor i en stad med en sådan.
Annars så får man tillgång/förtur till en hel del events (3 större och några mindre i Sverige hittills i år), service i form av mekhjälp, mat, massage etc på olika tillställningar runt om i världen. t.ex. Etape du Tour, Paris - Roubaix Challenge, diverse "Prestiges" och andra rena Rapha-event.
Jag har den nya, med dragkedja. Jag hade hört från några kompisar att den var bättre runt halsen, det var därför jag köpte den nya. Men jag funderar också på den gamla eftersom den är "bara" 500 spänn...CarlPedal sa:Förresten, har du den med eller utan dragkedja fram?
Den nya med dragkedja ska tydligen vara lite udda i passformen ja
CarlPedal sa:jasonb sa:CarlPedal sa:Pro team soft-shell base layer. Hyfsad rea. Armarna ser dock groteskt långa ut? Någon som äger plagget och kan ge lite info hur ni tycker plagget är både längden på ärmarna och användarvänligheten?
Den är jättebra, men passformen är lite konstig...
Armarna är rätt långa, samt det är tajt runt midjan/magen men inte så tajt runt axlarna/övreryggen. Så i min race tröja är ser det lite konstigt ut, men den är ju skön. Jag ser fram emot att köra CX och vinterträning i år med den ;-)
Tackar för svar. Antar att jag kan ta mig genom besväret med att göra en retur om den sitter helt åt helsike. 500kr känns ju som hittat.
Förresten, har du den med eller utan dragkedja fram?
Den nya med dragkedja ska tydligen vara lite udda i passformen ja
emilh sa:CarlPedal sa:Pro team soft-shell base layer. Hyfsad rea. Armarna ser dock groteskt långa ut? Någon som äger plagget och kan ge lite info hur ni tycker plagget är både längden på ärmarna och användarvänligheten?
Det här är ett plagg jag inte riktigt lyckats komma överens med, kanske därför att jag är rätt känslig för att bli för varm. Risken är stor att bli kokt i det så fort ansträngningsnivån blir någorlunda hög och temperaturen överstiger 7-8 grader. Att ta på sig understället (gamla varianten utan dragkedja) kan nog liknas vid att födas.
När det kommer till RCC så är fördelarna (förutom expressfrakten och förtur till rean) som givetvis störst om man reser mycket till ställen där det finns Rapha Cycle Clubs eller bor i en stad med en sådan.
Annars så får man tillgång/förtur till en hel del events (3 större och några mindre i Sverige hittills i år), service i form av mekhjälp, mat, massage etc på olika tillställningar runt om i världen. t.ex. Etape du Tour, Paris - Roubaix Challenge, diverse "Prestiges" och andra rena Rapha-event.
micro553 sa:Börjar också fundera på ett medlemskap - speciellt när typ det mesta var slut i min storlek på rean och att de lägger till nya saker hela tiden. Man kan ju inte sitta på Rapha.cc hela dagarna.
RCC kläderna lockar rent estetiskt. Är det samma priser som motsvarade utan RCC eller ska de ha ännu mer?
Om jag förstår rätt finns
Race Kit
Training Kit
Regnjacka
Vad mer?
Sen ska de ju öppna en club i Köpenhamn i samband med den nya butiken. Nån tur där torde det kunna bli.
Däremot undrar jag vilka events du menar i Sverige?
12 Hills har jag sett - självklart fullt när jag upptäckte det
Men vilka fler?
Måste säga att Raphas hemsida kan vara smått rörig när man vill hitta anda saker än deras kläder
Kanske slår till på ett medlemskap när de öppnar i Danmark.