Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Fredag!
IMG_20170113_092941_425.jpg

Nu har jag hämtat ut paketet.
173/71 small sitter som gjutet.
Men lw bibs ska tillbaka och bytas mot pro team som tillkommit på rean

Bilagor

• received_10154346704657831.jpeg
    received_10154346704657831.jpeg
    49.7 KB · Besök: 120
NLC sa:
castrello sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:

Får man verkligen lov att använda plagg ur Brevet-serien på rundor kortare än 200km?

Brevet är franska och betyder fikarunda

Hade gärna dragit en spontan 20-milare idag, men funkade tyvärr inte med arbetstiderna... och #teamhc doesn't do fika ;-)

Vi fick väl glass på 40-milaren? Och kaffe av min faster i Hyltebruk på 60-milaren. Men annars inte :)

Mange. sa:

Kör du small i byxorna? Jag beställde xs (de enda som fanns kvar) i brevetbyxorna. Är iofs snäppet kortare än du. Läste nånstans att brevetkläderna var lite mer lediga än de andra serierna.

bigmollo sa:
Mange. sa:

Kör du small i byxorna? Jag beställde xs (de enda som fanns kvar) i brevetbyxorna. Är iofs snäppet kortare än du. Läste nånstans att brevetkläderna var lite mer lediga än de andra serierna.

Packade upp brevetbibsen i stl M igår kväll, rätt lik passform som classic i samma storlek men ledigare än Pro. Åker förmodligen över till Cph idag med familjen, kanske kikar in i butiken och prövar S. Ligger på 178/69 med cyklistkropp

Jag brukar dra S, men nu få jag chansa med XS. Håller tummarna att det passar. Väger ca 65 på 170 cm. Problemet lär vara låren som kan bli lite tighta.

bigmollo sa:
Jag brukar dra S, men nu få jag chansa med XS. Håller tummarna att det passar. Väger ca 65 på 170 cm. Problemet lär vara låren som kan bli lite tighta.

Oj. Det blir spännande. L sitter som korvskinn på mig. Speciellt runt låret.

LW that is...

bigmollo sa:
Mange. sa:

Ja, small i byxorna. Xs på mig har för korta hänglsen. Xs i bioracer är som en andra hud och sitter magiskt bra. Synd att jag inte är kompatibel med padden bara.

Mange. sa:
Ja, small i byxorna. Xs på mig har för korta hänglsen. Xs i bioracer är som en andra hud och sitter magiskt bra. Synd att jag inte är kompatibel med padden bara.

Men då kanske det inte blir så tokigt ändå. Jag är ju några cm kortare än dig. Bioracer sitter också perfekt på mig. Tror jag kör strl 2 i deras byxor vilket borde motsvara S eller XS.

L på gubben. Nya svarta lw bib. Gammal tröja...

14843835723792108174834.jpg

Bilagor

• 1484383696913-671344613.jpg
    1484383696913-671344613.jpg
    201.3 KB · Besök: 111
Senast ändrad:
Jag är 171/64. Brevet bibs S sitter bra på mig. Aningen lösare än pro team men inget som stör. XS skulle nog vara obra på mig. Tror jag.

JKolmo sa:
Jag är 171/64. Brevet bibs S sitter bra på mig. Aningen lösare än pro team men inget som stör. XS skulle nog vara obra på mig. Tror jag.

Har du tröjan också? Och i så fall S där med? De har nämligen rea på XS just nu och jag håller fingret på köpknappen.

Jag har long sleeve tröjan. Den är XS. Jag har så att säga lite rymligare ben än överkropp. Skulle tro att XS-tröjan kan passa dig - om du inte är för body buildad eller vin-deffad...;-). Brallorna kan tyvärr bli en kantboll i XS, men om du har tur så går det!

Fan då kanske jag ska slänga in en beställning på tröjan också för att chansa. Håller just på med vindeffen så det kanske kan funka. :D

castrello sa:
Någon med magkänsla när rean tar slut? Hoppas den kunde hålla på till nästa helg.

Trendkänsliga klädbutiker har väl 2 eller 4 reor per år så den pågår nog tills allt gammalt är slut.
Annars kan man nog skriva och fråga.

Storlekar verkar vara ett myller...

NickPick sa:
castrello sa:
Någon med magkänsla när rean tar slut? Hoppas den kunde hålla på till nästa helg.

Trendkänsliga klädbutiker har väl 2 eller 4 reor per år så den pågår nog tills allt gammalt är slut.
Annars kan man nog skriva och fråga.

Storlekar verkar vara ett myller...

Jepp...väntar på ett paket och om de grejerna inte passar beställer jag ngt annat istället...bara för att passa på.

Funderar på Pro Team bibs på rea... Jag är 187/75-76 kg och eftersom Large "alltid" är min storlek på Rapha tänkte jag gå på lång version och L. Men är regular kortare än normalt? Long är tydligen 30 mm längre ön regular men...är regular kortare än andra märkens vanliga längd?

Tillbaka
Topp