Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Cyklade i Skåne idag, ca 8 grader och friska vindar. Mesh merino baselayer och en Gabba 2, väldigt bra - ingen värme men alldeles lagom, andades väldigt bra.

Cyklade också i Skåne idag, började på 4 grader och slutade på 11. Pro thermal var perfekt. Är det kallare brukar jag inte ha den av anledningen att mina benvärmare är för kalla så vet inte hur långt ner de funkar.

Upp till 25 tycker jag fungerar bra men inte så känslig för att bli varm. Pro team har jag aldrig provat under 20, de är rätt tunna.

Verkar bara vara jag som tycker Pro-thermal är för kalla? Hade hoppats på lite mer kylresistens, men kanske framförallt att de var lite vindtätare.

Lingon sa:
lundatok sa:
Pro Team Thermal bibs var najs idag på Keps med 5-10 grader i skogen.
3/4 bibs funkade fint också. Kan också rappotera att dom överlevde 3 vurpor på Täbykepsen förra helgen utan en skråma.
Trots blodvite på knät! :-)
Härligt, jag gillade verkligen thermal idag, kändes inte för varmt direkt.

Tre vurpor? Friskt kopplat, hälften brunnet som elektrikern sa!

Tänkte testa deras paket med tröja + bibs för 1450...vad ska jag köra för storlek om jag väger 69 kilo och är 185 cm? Tacksam för tips :)

iddqd sa:
Verkar bara vara jag som tycker Pro-thermal är för kalla? Hade hoppats på lite mer kylresistens, men kanske framförallt att de var lite vindtätare.

För kalla för vad? Givetvis är det individuellt hur varmt klädd man vill vara men för mig funkar de i princip året runt.

Är det riktig vinter är det givetvis lämpligt med varmare tights (dessutom måttligt behov av lösa ben) och likaledes på riktiga sommardagar, men jag har använts Pro Team Thermal för mer eller mindre långa turer alla månader på året.

ohellstrom sa:
iddqd sa:

För kalla för vad? Givetvis är det individuellt hur varmt klädd man vill vara men för mig funkar de i princip året runt.

Är det riktig vinter är det givetvis lämpligt med varmare tights (dessutom måttligt behov av lösa ben) och likaledes på riktiga sommardagar, men jag har använts Pro Team Thermal för mer eller mindre långa turer alla månader på året.

har inte kört i några minusgrader i år men upplever som att ljumskarna, paket och mage inte blir tillräckligt skyddade mot vind/kyla.
Cyklat i mellan 2-10 grader än så länge iår. Men allt passar ju inte alla!

iddqd sa:
ohellstrom sa:
iddqd sa:

har inte kört i några minusgrader i år men upplever som att ljumskarna, paket och mage inte blir tillräckligt skyddade mot vind/kyla.
Cyklat i mellan 2-10 grader än så länge iår. Men allt passar ju inte alla!

Nej, så är det ju. Vi får nog konstatera att du är mer frusen än mig i de regionerna.

Guldragge sa:
Tänkte testa deras paket med tröja + bibs för 1450...vad ska jag köra för storlek om jag väger 69 kilo och är 185 cm? Tacksam för tips :)
Jag väger 90 och är 187 cm lång, har L. Absolut max M skulle jag säga, kanske S på tröjan? Den är mer åt Classic Jersey i passformen. Ärmarna kan bli lite korta kanske med S.

Prova? Deras bytespolicy är ju väldigt generös.

lundatok sa:
Guldragge sa:
Jag väger 90 och är 187 cm lång, har L. Absolut max M skulle jag säga, kanske S på tröjan? Den är mer åt Classic Jersey i passformen. Ärmarna kan bli lite korta kanske med S.

Prova? Deras bytespolicy är ju väldigt generös.

Tack!
Jag beställde M i bägge!

Mina Gore Power 2.0 låter väldigt lika rapha pro thermal. Använder dom året runt. På vintern har jag byxor utanpå såklart. Inte kall åt pungen. Kanske lite varm i svensk högsommar dock.

Vilka är dom mest vettiga helt vanliga bibsen? Kanske ett paket med tröja plus bibs... Dock lär jag köpa ett måttband först. Inte gubblängd på bibsen.

Behöver lite hjälp med storlek. Det blir kitet för 1450 om något. Annars är det "för dyrt".
Bibs "core": Mätte mig till 82cm i midjan. Benmåttet 78cm (men det känns inte så relevant då det är kortbyxor?).
Small: 75-80cm
Medium: 81-86

Har M på gore. Tight passform pga smalhöftad är trevligt. Med small får man en cm kortare ben också. Men medium bör vara min storlek va?

Väger 67kg och är 184cm lång. Drygt att skicka tillbaks (otålig).

Ang jerseyn så är jag en "medium" i allt (kalas, sportful, newline..), men föredrar tightare passform såklart. Det som oftast hindrar mig från small är axelbredden.

Senast ändrad:
Viktor Bergsgeten sa:
Guldragge sa:
Jag är 186 och väger 71. På mig passar medium på alla raphagrejer förutom på bibsen där jag har L för längden på benen.
Jag är 184 och väger ~68. Har Pro Team bibs, long sleeve jersey och classic jersey i S som jag tycker sitter perfekt. Särskilt bibsen. Det ska ju inte vara pösigt.

Rattnalle sa:
Viktor Bergsgeten sa:
Guldragge sa:
Jag är 186 och väger 71. På mig passar medium på alla raphagrejer förutom på bibsen där jag har L för längden på benen.
Jag är 184 och väger ~68. Har Pro Team bibs, long sleeve jersey och classic jersey i S som jag tycker sitter perfekt. Särskilt bibsen. Det ska ju inte vara pösigt.

Du är snarlik mig i måtten. Med snöre och tumstock har jag kommit fram till att jag ligger längst ner på bibsen i storlek medium. Provar nog small ändå. Har fått otäcka klämblåsor av för stora bibs (craft i medium).
Jerseyn går jag in på small i. Hoppas det blir bra :)

Jag tänkte köpa snålkitet för 1450 nu (jersey plus bibs i core). Något annat must have?

Core jersey och bibs i storlek small samt ett trepack strumpor, också det i "bundle" blev det. 15% rabatt för ny kund var ju snällt.

Senast ändrad:
Pro Team Thermal bibs var perfekt idag. Matchade med kolsvart keps.

EF25A0CD014E56D2F1D9A44E9A205529.jpg

Alltså... Den här ullkappan. Någon som har funderat kring prisvärdheten på den? Nog för att Rapha kan vara lite dyrt men.. :D

Mordiiax sa:
Alltså... Den här ullkappan. Någon som har funderat kring prisvärdheten på den? Nog för att Rapha kan vara lite dyrt men.. :D

Känns som ett plagg man vill prova innan köp, iallafall jag. Har sneglat lite på den också.

Även den nya bombarjackan eller va den hette var fin.

Guldragge sa:
Hoppas Rapha-grejorna anländer till ens utlämningsställe så de inte håller på med nån jobbig utkörning till hemadress eller nåt?

Det beror på. Oftast kommer mina paket med DHL Express där man får ett sms dagen innan om man vill får leveransen hemkörd, hämta själv på DHL Service Point eller på DHL Express-terminal. Men ibland har det även gått som rek brev och då hamnar det hos lokala postombudet.

Dom senaste tre leveranserna har gått med DPD från UK och hamnat hos Postnord här. Beställer jag till hemadressen hamnar dom hos postombud direkt och dom som är beställda till jobbet körs ut.

Tillägg: jag beställer alltid med fri fraktalternativet

Senast ändrad:
Spacekitty sa:
Dom senaste tre leveranserna har gått med DPD från UK och hamnat hos Postnord här. Beställer jag till hemadressen hamnar dom hos postombud direkt och dom som är beställda till jobbet körs ut.

Tillägg: jag beställer alltid med fri fraktalternativet

Tack!
Exakt vad jag ville höra! Då verkar det som jag lika gärna kan hoja till jobbet nu och arbeta lite....

Guldragge sa:
Exakt vad jag ville höra! Då verkar det som jag lika gärna kan hoja till jobbet nu och arbeta lite....

Det står numera i Postnord appen om huruvida paketet körs ut (och var det hamnar om du inte är hemma) eller om det åker direkt till postombud. Lägg in kollinummret där.

Senast ändrad:
Packade nyss upp en Brevet Windblock Jersey. Kändes inte alls så kul. Tunt sladdrigt tyg och fladdrig passform. Känns som en billig vindväst från valfritt lågbudgetmärke.

I paket fanns också en hallonfärgad Souplesse jersey II, den kändes precis som tidigare och smiter åt bra runt valkarna.

Lite nya kepsar och hi-viz skoöverdrag.

33579031252_191c43c037_z.jpg

Spacekitty sa:
Packade nyss upp en Brevet Windblock Jersey. Kändes inte alls så kul. Tunt sladdrigt tyg och fladdrig passform. Känns som en billig vindväst från valfritt lågbudgetmärke.

Tack! Där sparade jag 1700 kr. Hade en sån i varukorgen och väntade bara på rätt tillfälle för att slå till.

Det kanske är en produkt som man måste prova på riktigt ute på cykeln för att förstå varför den är så fantastiskt, bara höga betyg på produktsidan. Sen kan det säker skilja lite mellan dam och herr också, det brukar det göra.

Tillbaka
Topp