Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte uttala mig om verken nanoflex eller shodow men har en del Rapha och köpte en Castelli Perfetto jacka.lundatok sa:Castelli Nanoflex eller Rapha Shadow?
Henrik_E sa:Har en shadow jersey och den är jättebra vid riktigt jävla misärväder men för varm och tät vid typ småskurar. Shadowarmvärmarna i kombination med en hyfsat rengmotståndig gilet är dock en riktigt bra kombination i göteborgskt höstklimat.
iddqd sa:Spacekitty sa:Hon kommer nog nånstans uppifrån, men har bott i Skåne några år. Inte speciell skånsk dialekt vad jag kan minnas,
Hon är från Dalsland, men bott större delen i V.götaland. Hennes ansvar är designen av damkollektionen.
Longines sa:Jag gillar Raphas Winter Jersey, med mycket bra ventilationsmöjligheter via dragkedjor i sidan/ under armen när det är kallt och jag cyklar utan hög puls och en del (många) andra plagg - men Castelli Gabba, vilket av Raphas plagg motsvarar och är bättre än det?
Guldragge sa:Ugh!
Står i begrepp köpa vinterbibs. Kollar på Pro Team Winter Tights alternativt Deep Winter Tights. Hade snudd på bestämt mig för förstnämnda men de är slut i min storlek. Nån sm har erfarenhet av Deep Winter Tights och tycker de är bra? Är 185 cm och väger strax under 70....så då borde väl medium lira för mig? // Ragnar
Jag är riktigt nöjd med mina Brevet Winter Tights. Jag har cyklat med dem från +10 till -7 och jag vill minnas att jag tyckte de var något kalla vid -7, dock flera sköna turer ner till -4 (gränsen för mig går nog vid ca -5). Hur kylan upplevs är ju dock väldigt individuellt. Storlek på mig som övriga Rapha, jag tar S och är 177cm och väger 67kg.Guldragge sa:Hösten kommer jag nog köra mina vanliga bibs med knä- alt benvärmare. Hur är Brevet Winter Tights måntro? Gillar att dessa, precis som Pro Team, är med pad.
Guldragge sa:Sitter dom hyfsat tajt? Tänkte att Brevet kanske kör en mer loose fit?
emilh sa:Guldragge sa:Sitter dom hyfsat tajt? Tänkte att Brevet kanske kör en mer loose fit?
De är inte märkbart lösare än andra tights från Rapha. Jag kör på M i både Brevet och Pro Team.[/quot
Instämmer, på mig sitter S tight och skönt.
Prophet sa:Tjena!
Hur tänker ni med storleken på Classic longsleev Jersey II?
Jag är typ 99-100 i bröstet och kör large i PRO team Aero långärmat. Medium i Core kortärmat.
Men jag har en Tricolour tröja i large som sitter skönt men inte tajt alls. Snarare relaxt. Den ska ha samma passform som Classic Longsleev Jersey II.
Ska man chansa på en medium i den eller hålla sig till Large?
Jag är 182 cm och väger 78 kg.
emilh sa:Prophet sa:Tjena!
Hur tänker ni med storleken på Classic longsleev Jersey II?
Jag är typ 99-100 i bröstet och kör large i PRO team Aero långärmat. Medium i Core kortärmat.
Men jag har en Tricolour tröja i large som sitter skönt men inte tajt alls. Snarare relaxt. Den ska ha samma passform som Classic Longsleev Jersey II.
Ska man chansa på en medium i den eller hålla sig till Large?
Jag är 182 cm och väger 78 kg.
Jag säger M.
Men det är en smaksak och jag tycker generellt sett många tenderar att köpa för stora storlekar.
Caretta sa:Jag är 182/183 80 kg och har nån tröja i L och nån i M. Tröjan i M är lite för kort, har svårt att komma ner i fickorna plus att den åker upp lite för mkt, tycker L passar mig bättre. Dock beror det lite på hur dina proportioner är :)
Har du bara fått en retursedel så brukar det inte vara några problem att lämna paketet till DHL. Nu brukar jag beställa mest till jobbet, så är ju lite tjenis med chaufförerna, men det borde gå alldeles utmärkt att lämna hos ombud.Pepposi sa:Hej,
Kanske diskuterats tidigare men jag undrar gällande returer till Rapha. Kan inte vara hemma för att vänta på att DHL skall hämta utan vill själv lämna in hos DHL ombud. På Raphas hemsida, inloggat läge, så kan jag skriva ut retursedel men i nästa steg så skall man välja upphämtning på hemadress. Jag hittar inget val för inlämning hos ombud.
Någon rutinerad returnerande som har koll?
/Peter
evirob sa:Har du bara fått en retursedel så brukar det inte vara några problem att lämna paketet till DHL. Nu brukar jag beställa mest till jobbet, så är ju lite tjenis med chaufförerna, men det borde gå alldeles utmärkt att lämna hos ombud.Pepposi sa:Hej,
Kanske diskuterats tidigare men jag undrar gällande returer till Rapha. Kan inte vara hemma för att vänta på att DHL skall hämta utan vill själv lämna in hos DHL ombud. På Raphas hemsida, inloggat läge, så kan jag skriva ut retursedel men i nästa steg så skall man välja upphämtning på hemadress. Jag hittar inget val för inlämning hos ombud.
/Peter
barbaresco sa:evirob sa:Har du bara fått en retursedel så brukar det inte vara några problem att lämna paketet till DHL. Nu brukar jag beställa mest till jobbet, så är ju lite tjenis med chaufförerna, men det borde gå alldeles utmärkt att lämna hos ombud.Pepposi sa:Hej,
/Peter
Jag har för mig att jag fått info att jag inte kan lämna in till ombud (vill minnas att jag ringt DHL och frågat) men håller med evirob att det borde fungera. Berätta gärna hur det går.
barbaresco sa:evirob sa:Har du bara fått en retursedel så brukar det inte vara några problem att lämna paketet till DHL. Nu brukar jag beställa mest till jobbet, så är ju lite tjenis med chaufförerna, men det borde gå alldeles utmärkt att lämna hos ombud.Pepposi sa:Hej,
/Peter
Jag har för mig att jag fått info att jag inte kan lämna in till ombud (vill minnas att jag ringt DHL och frågat) men håller med evirob att det borde fungera. Berätta gärna hur det går.
ebefeldt sa:Går i tankar på en jacka för höst / vinterbruk. Vad skiljer egentligen mellan Classic winter jacket och core winter jacket? Tittar även på softshell jackan, är den tätare för att tåla mer regn? Cyklar sällan i så värst mycket regn så jag föredrar en jacka som är varm men som andas bra. Några tankar eller tips?
Principia sa:ebefeldt sa:Går i tankar på en jacka för höst / vinterbruk. Vad skiljer egentligen mellan Classic winter jacket och core winter jacket? Tittar även på softshell jackan, är den tätare för att tåla mer regn? Cyklar sällan i så värst mycket regn så jag föredrar en jacka som är varm men som andas bra. Några tankar eller tips?
Core Winter Jacket är ganska tunn och rätt tajt så den känns mer som något man har ner till nollan eller så kanske. Inte -10 när man behöver rejält med kläder under. Hade den i rejält regn 45 minuter häromdagen och då höll den mig i alla fall torr. Matchar Core Winter Tights rätt bra för de är inte heller så tjocka/varma. Jackan något varmare dock skulle jag säga. Har en gammal Classic Softshell att jämföra med och den är tätare och klart mindre tajt. Passar bättre till riktigt kyla där man har både tjockare tajts och mer under vilket bygger på på överkroppen.
ohellstrom sa:Principia sa:ebefeldt sa:Går i tankar på en jacka för höst / vinterbruk. Vad skiljer egentligen mellan Classic winter jacket och core winter jacket? Tittar även på softshell jackan, är den tätare för att tåla mer regn? Cyklar sällan i så värst mycket regn så jag föredrar en jacka som är varm men som andas bra. Några tankar eller tips?
Core Winter Jacket är ganska tunn och rätt tajt så den känns mer som något man har ner till nollan eller så kanske. Inte -10 när man behöver rejält med kläder under. Hade den i rejält regn 45 minuter häromdagen och då höll den mig i alla fall torr. Matchar Core Winter Tights rätt bra för de är inte heller så tjocka/varma. Jackan något varmare dock skulle jag säga. Har en gammal Classic Softshell att jämföra med och den är tätare och klart mindre tajt. Passar bättre till riktigt kyla där man har både tjockare tajts och mer under vilket bygger på på överkroppen.
Fick hem min Core winter bundle igår. Eftersom jag hade tillgång till en rabattkod betalade jag endast DKK1120 för tights+jacka, vilket onekligen får betraktas som ett rövarpris.
Jag har ännu inte cyklat i kläderna då det i mitt tycke inte helt är säsong för vinterkläder än.
Tightsen sitter utmärkt på mig (föga överraskande då Core bibs sitter som en smäck). Tyget framstår som lite tunnare än mina Classic Bib Tights, men det är ju bara bra att ha lite olika alternativ.
Jackan framstår inte i mitt tycke som speciellt tunn, jag tror jag kommer hålla mig riktigt varm i den. Passformen är på mig lagom tight för att inte fladdra men ändå ge plats för (skulle jag tippa) upptill tre lager under om det nu skulle bli riktig vargavinter.
Men jag är ju inte speciellt frusen av mig...
NLC sa:ohellstrom sa:Principia sa:ebefeldt sa:Går i tankar på en jacka för höst / vinterbruk. Vad skiljer egentligen mellan Classic winter jacket och core winter jacket? Tittar även på softshell jackan, är den tätare för att tåla mer regn? Cyklar sällan i så värst mycket regn så jag föredrar en jacka som är varm men som andas bra. Några tankar eller tips?
Fick hem min Core winter bundle igår. Eftersom jag hade tillgång till en rabattkod betalade jag endast DKK1120 för tights+jacka, vilket onekligen får betraktas som ett rövarpris.
Jag har ännu inte cyklat i kläderna då det i mitt tycke inte helt är säsong för vinterkläder än.
Tightsen sitter utmärkt på mig (föga överraskande då Core bibs sitter som en smäck). Tyget framstår som lite tunnare än mina Classic Bib Tights, men det är ju bara bra att ha lite olika alternativ.
Jackan framstår inte i mitt tycke som speciellt tunn, jag tror jag kommer hålla mig riktigt varm i den. Passformen är på mig lagom tight för att inte fladdra men ändå ge plats för (skulle jag tippa) upptill tre lager under om det nu skulle bli riktig vargavinter.
Hade ju kunnat fråga igår, men vilken storlek blev det ?
ohellstrom sa:NLC sa:ohellstrom sa:Principia sa:ebefeldt sa:Går i tankar på en jacka för höst / vinterbruk. Vad skiljer egentligen mellan Classic winter jacket och core winter jacket? Tittar även på softshell jackan, är den tätare för att tåla mer regn? Cyklar sällan i så värst mycket regn så jag föredrar en jacka som är varm men som andas bra. Några tankar eller tips?
Hade ju kunnat fråga igår, men vilken storlek blev det ?
Det är storlek L (precis som alla mina Rapha-kläder)
Prophet sa:Det är storlek L (precis som alla mina Rapha-kläder)
Och hur stor är du. Jag har problem med att hitta rätt. Jag är liksom mellan medium och large.
ohellstrom sa:Prophet sa:Det är storlek L (precis som alla mina Rapha-kläder)
Och hur stor är du. Jag har problem med att hitta rätt. Jag är liksom mellan medium och large.
Jag är väl ca 190cm/90kg.
Jag har som sagt large i allt men de olika modellerna ger lite olika passform. Ska tilläggas att jag INTE har någon jacka i Pro Team-serien: dessa är fysiskt omöjliga att knäppa över bröstkorgen. Proffscyklister har ju generellt ingen överkropp alls. Tröjor funkar dock fint.