Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Gissar att man tecknar avtal lokalt och hoppas att den lokala aktören löser uppgiften.
Enligt uppgift uppstår en del av problemen pga att features avsändaren beställt inte matchar postnords system. Nån påstod t.o.m att fejkleverans är ett sätt att få det igenom datorsystemet. Ärligt talat så fick jag en obehaglig känsla av sanning (30 år i gamla-system-branschen)

Jag tror i alla fall det är osannolikt att avsändaren proaktivt kommer att styra upp sådant i främmande länder.
Om de anlitar DHL så har de väl en from förhoppning att DHL sitter på den kompetensen.

Jag måste göra dig lite besviken, jag är inte korkad. Jag gav ett exempel på vad som kunde vara fel, ett annat är att adresslappen på paketet kan vara skadad. Inte heller det behöver vara Postnords fel.
Ett annat skäl till att du ska vända dig till Rapha är att Postnord (om det är deras fel) fullkomligt skiter i att du klagar. Om Rapha som betalar för tjänsten hotar med att vända sig till någon annan kommer Postnord kanske agera.
Dessutom är det ju oftast betydligt lättare att komma i kontakt med handlaren än med Postnord…

Jag måste göra dig lite besviken, jag är inte korkad. Jag gav ett exempel på vad som kunde vara fel, ett annat är att adresslappen på paketet kan vara skadad. Inte heller det behöver vara Postnords fel.
Ett annat skäl till att du ska vända dig till Rapha är att Postnord (om det är deras fel) fullkomligt skiter i att du klagar. Om Rapha som betalar för tjänsten hotar med att vända sig till någon annan kommer Postnord kanske agera.

Nu var det några år sedan, men jag har fått full ersättning av Postnord för ett bortslarvat paket när jag som mottagare reklamerade direkt till dem. Men med det sagt är det helt korrekt att vända sig till avsändaren, och det brukar sällan vara något problem. Faktum är att såvitt jag minns är det bara svenska handlare som har tjafsat, engelska och tyska brukar skicka nya grejer eller göra en återbetalning direkt. Och visst är det trist när man inte får sina sina grejer, men sånt här händer relativt ofta och man saknar inte helt eget ansvar så är det viktigt att det inte strular får man handla i butik eller ha någon annan plan b..

Tillbaka
Topp