Sådärja!
Efter mycket om och men, ris och ros m.m. Så har man blivit med Thrill Hill!
Var ute efter XX1 och i övrigt bra skit så Thrill Hill 3 var en riktigt bra grund.
Jag valde att uppgradera gaffeln till Sid XX istället för RLT, XTR-bromsar samt byte av styre till Race Face NEXT och stam/sadelstolpe till Race Face Turbine.
Framöver kan det bli NEXT SL stolpe och ännu kortare stam.
Har inte testat mer än att gunga runt lite på parkeringen men den känns extremt rapp. Inte lika smidig som min gamla, men det var en 26FS på säkert ett kilo mindre.
Gaffeln är plush och fin redan från start men låsningen känns bakvänd. Nu aktiverar jag för att låsa upp. I min värld så känns det därför som att normalläget är låst. Nåja, det är ju en vanesak.
Bakdämparen, en Fox Kashima CTD är jag inte lika imponerad av. Lägena skiljer i stort sett ingenting. I synnerhet om jag jämför med min förra DT XRC180 som var plush eller fullständigt stum.
Får se om det går att tweaka det här. Har en Monarch XX oöppnad med en lite hårdare C-tune än Foxen som eventuellt skulle kunna få bakändan lite mindre svampig.
Hjulen då? 27,5" Crossmax SLR. Redan där vet man att det är schysst! Ljudlösa jämfört med CB Cobalt och det känns i början att man har lite större diameter. Men rullet är det ju inget fel på. Att accelerera upp dem med ett par RaceKing på känns inte som att det lär vara några problem.
XX1 är ju som bekant det bästa sedan skivat bröd och kabel-TV. Har inte kört i skogen än men det växlar fint upp och ner på gatan i alla fall. :)
Har kört fuling 1x10 i år och är supernöjd förutom att 38-11 blir för klent ibland på t.ex. Vasan med 26". Med större hjul och 10:an längst ner på kassetten så är detta ett minne blott! Tänkte köpa till en extra 36-klinga också för tex Lida Loop där det finns en del vidriga stigningar. :)
För 40.004kr blir det inte fetare än såhär. :)