Visa din Rose.

Visa din Rose.
Min CDX Gravel som rullar både grus & asfalt ????

DSC_1301-01.jpeg

Visa din Rose.
Inte mycket aktivitet här. Kan visa en bild på fruns nya Rose. Nu 27,5" inte länge är populärt fanns det nästan ingen urval av tillräckligt små gruscyklar, men Rose har. Det var tyvärr för kalt igår för att tar bilden på grusvägarna vi cyklade på, så det blev en bild längs vägen.

2024-04-21-14-14-33-229.jpg

Visa din Rose.
vad söt den var! en sån hade varit perfekt till min fru.

Frun är riktigt nöjd, men lite missnöjd med färgen. På bilderna på Rose websidan ser den mycket mer grönt ut. Effekten av halv-matta färgen är högvärdig, men färgen själva är lite tråkigt utan direkt ljus. Den finns också i ljusblå som verkar vara matt. Kanske är den snyggare. Det är väl enda nackdelen med att köpa online.

Just den här modellen, med Force AXS och rabatt, finns kvar i 47 cm i både färgerna, så köp!

Visa din Rose.
Frun är riktigt nöjd, men lite missnöjd med färgen. På bilderna på Rose websidan ser den mycket mer grönt ut. Effekten av halv-matta färgen är högvärdig, men färgen själva är lite tråkigt utan direkt ljus. Den finns också i ljusblå som verkar vara matt. Kanske är den snyggare. Det är väl enda nackdelen med att köpa online.
Det påminde mig. Jag har ju också lyckats köpa en ros. Den har också skiftande färger, mycket läckert. Fast jag har förstört färgskiftningarna litegrann genom att skyddstejpa den.
Men hittade en Liv-styrlinda som matchade istället. Och avslutade med att fullständigt förstöra linjerna genom att sätta en liten stänka bak...
(Ignorera cykelskogen bakom)
IMG_20240422_154245.jpg
IMG_20240422_154314.jpg

Visa din Rose.
Är det någon här inne som har koll på naven på Rose DX1850 hjulen? Kan det vara någon annan tillverkare som brandat dom? Fram har 10mm axel som gärna skulle gå att ändra till 12x100. Bak är en 5mm QR x 135 som gärna hade fått bli 12x142

Bilagor

• 2024-05-06 10.03.06.jpg
    2024-05-06 10.03.06.jpg
    359.6 KB · Besök: 38
  • 2024-05-06 10.03.36.jpg
    2024-05-06 10.03.36.jpg
    237.6 KB · Besök: 38
Senast ändrad:
Visa din Rose.
Med pro sl försvinner den sista fälgbromsen i Rose:s line-up, och därmed också de snygga radialekrade framhjulen och principen om "minst 105, annars kan de' kvetta". Som insteg är fälgbroms fortsatt prisvärt och funkis, men marknadskrafterna tar kål på såna möjligheter.

Visa din Rose.
Med pro sl försvinner den sista fälgbromsen i Rose:s line-up
De berättade ju i ngn intervju för några(flera?) år sedan att alla nya modeller enbart skulla vara skivbromsade.
Men visst är det trist att deras sista fälgbromsade cykel försvinner, men den har väl helt enkelt inte sålt tillräckligt bra.

Men de har ju nyligen lanserat en (sorts) ersättare
Rose Blend
Rose-Blend-affordable-alloy-road-AND-gravel-bike-all-in-one_frameset-detail.jpg

Den finns både i lvg o grusversion, så den är väl en allroad-cykel.
<REDIGERAT>
Den finns i 7 olika strl och de har bra spridning med reach från 36 => 41cm och
stack från 53 => 64cm.

Senast ändrad:
Visa din Rose.
De berättade ju i ngn intervju för några(flera?) år sedan att alla nya modeller enbart skulla vara skivbromsade.
Men visst är det trist att deras sista fälgbromsade cykel försvinner, men den har väl helt enkelt inte sålt tillräckligt bra.

Men de har ju nyligen lanserat en (sorts) ersättare
Rose Blend
Rose-Blend-affordable-alloy-road-AND-gravel-bike-all-in-one_frameset-detail.jpg

Den finns både i lvg o grusversion, så den är väl en allroad-cykel.
<REDIGERAT>
Den finns i 7 olika strl och de har bra spridning med reach från 36 => 41cm och
stack från 53 => 64cm.
Den där passade mig som handen i handsken! Beställde en Blend Road men ska ha den som slit och släng och lightgravel!

Toppentips!

Visa din Rose.
Den där passade mig som handen i handsken! Beställde en Blend Road men ska ha den som slit och släng och lightgravel!
Hoppas att du blir nöjd med den. Roses populära cyklar blir snabbt slutsålda och Blend är redan omtalad efter positiva recensioner. Tex den här

Visa din Rose.
Hoppas att du blir nöjd med den. Roses populära cyklar blir snabbt slutsålda och Blend är redan omtalad efter positiva recensioner. Tex den här
Ja det blir nog bra, kommer passa kanon som komplement till min Racer. Lika drivlina gör det enkelt att skifta med från trainern.

Jag vet inte om den har levererats något än, men det var 12veckors leveranstid för en Road i Large. Men jag har ingen stress utan behöver mest den framåt hösten ändå.

Visa din Rose.
Bytte bakgrundsvägg och däck. Kan meddela att 50 mm går in utan problem. Lycka än så länge.
(Ursäkta för vinklar, suddig hund, ljussättning osv.)

Bilagor

• IMG_5400.webp
    IMG_5400.webp
    166.6 KB · Besök: 79
Senast ändrad:
Visa din Rose.
Lite tidig input om nu någon är nyfiken på hur Rose Backroad Ekar upplevs:
Smidig och lättstyrd trots för hög front (ska sänkas). Trodde det skulle kännas mer traktor faktiskt så glatt överraskad. Välbyggd utom de ynkliga plastlocken som sitter som skydd på fästena för väskor och sånt. Campa Ekar funkar klockrent. Trodde det skulle kännas lite känsligare iom 13-delat men växlarna smäller i som de ska, bromsarna är grymt bra och den förlängda tumspaken för växling är lätt att nå både från bock och reglage. Väldigt enkelt att få till tubeless, vet inte om jag ska tacka fälg eller däck för det.

Bilagor

• IMG_5451.webp
    IMG_5451.webp
    1.2 MB · Besök: 65
Tillbaka
Topp