Visa din S-Works

Visa din S-Works
"Laxen" har fått en ny längre styrstam och mindre fula skivor. Sopade gator och ett rejält regnväder önskas. ?

(Skall även korta bromsslangen vid tillfälle.)
En diskret S-Works. Känns lite fel först, men den växer snabbt! Jättefin!

Jag håller med om skivorna, Mt 800 är snyggare. Själv kör jag Galfer på lvg, tycker de är cleana (och väldigt bra).
IMG_0517.jpeg

Visa din S-Works
Fruns SPD-skor gick sönder efter 12 år av användning. Nu har hon provat S-Works som sitter perfekt, är fina, snygga och riktigt lätta. Faktiskt bra pris också med 41% rabatt. Men stora frågan är om man kommer att blir nöjd med snöre ... Skorna kan fortfarande skickas tillbaka, men gamla S-Works med Boa ha stora, fula loggor och är lite dyrare, nya är mycket dyrare.

2024-05-08-12-17-39-387.jpg

Visa din S-Works
Fruns SPD-skor gick sönder efter 12 år av användning. Nu har hon provat S-Works som sitter perfekt, är fina, snygga och riktigt lätta. Faktiskt bra pris också med 41% rabatt. Men stora frågan är om man kommer att blir nöjd med snöre ... Skorna kan fortfarande skickas tillbaka, men gamla S-Works med Boa ha stora, fula loggor och är lite dyrare, nya är mycket dyrare.

Visa bilaga 697868

Tjena!

Specialized slog ju på stora trumman hur bra det är med snörning.. Uppfinna hjulet på nytt.
Men jag gillar faktiskt snörning och dom där är snygga.

Visa din S-Works
Tjena!

Specialized slog ju på stora trumman hur bra det är med snörning.. Uppfinna hjulet på nytt.
Men jag gillar faktiskt snörning och dom där är snygga.

Har missat stora trumman.

Ja, dom är riktigt eleganta, understated också i grå till svart fade. Skulle annars blir tråkigt svart för att inte krocka med de olika andra färger frun har på sig och cykeln.

Det tar längre tid att sätta på skorna med snöre. Min fru brukar inte justera spänningen medan hon cyklar. Hoppas att man kan för snörning rätt på en gång, då är nackdelarna små.

Visa din S-Works
Vet inte hur aerodynamiskt det är med snören, men skorna sitter bra. Andra typer av stängning är kanske inte heller så aero när man tänker efter. Skoöverdrag på då.

Visa din S-Works
Vet inte hur aerodynamiskt det är med snören, men skorna sitter bra. Andra typer av stängning är kanske inte heller så aero när man tänker efter. Skoöverdrag på då.

Tror inte att min fru bryr sig inte om aerodynamiken av skorna. Men om man bryr sig om det: det finns ett gummiband för att fasta snöre i. Det är framförallt för att hålla bort snöre från drevet, men jag skulle tänka att det gör skon mer aerodynamiskt än två större cylinder på sidan av skon.

Dessa gummiband verkar vara enda felet på dessa fina skor. På vanligaste storlekar till män hamnar de precis under en korsning av snöret. Men på storlek 39 sitter de, som tur, precis rätt.

Visa din S-Works
Nya XTR känns väldigt lockande. Men får nog nöja med med XT när jag bygger nästa cykel.

XT hade räckt till mig också. Tänkte att det här blir sista bossen, som aldrig kommer behöva uppgraderas. Den och jag är nog slut ungefär samtidigt om den bara får lite service. Nej, kommer inte vilja byta till 32” hjul eller nåt annat dumt. Bra såhär.

Visa din S-Works
Några år sedan man postade något men tillbaka på vägarna efter några år på MTB.

Stort tack till Cykelcity för grym service och historiens snabbaste frakt! S-Works SL8 med Sram Force AXS E1 matchat med Farsports EVO6 (58mm) hjul (Ceramicspeed-lager och kolfiberekrar på nätta 1295g). Komfortabla 30mm GP5000 och S-Works Power Mirror sadel (man blir ju inte yngre). Totalt ca 6,7kg. Underbar hoj! 👌🏻

Bilagor

• DE5B029F-B798-48F9-A8D2-88F99CEAF94B.webp
    DE5B029F-B798-48F9-A8D2-88F99CEAF94B.webp
    799.5 KB · Besök: 44
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp