Visa din Scott

Visa din Scott
Hej!
Har en gammal tävlings hoj kvar,åkte Sm på denna 1998 i Härnösand
Det är en Scott pro racing World cup team issue 1998.
Det var tredje året jag åkte på Scotts endorfin ram som sas skulle ha inbyggd fjädring, där bakramen skulle kunna röra sig ca 20 mm
2012Vinter190.jpg

Nu med nyare komponenter och hjul funkar den kanon bra.
MVH!
Anders

Visa din Scott
Ensamvargen skrev:
-------------------------------------------------------
> Svar till Wulcan:
>
> Fin bild! Det låter ändå som ett förnuftigt
> val av hoj och som instegshoj om man säger så..
> Vänta bara (eventuellt) tills om ca 2 år, då
> kanske du kommer att "skrika" efter en ännu
> bättre hoj?
>
> Men allvarligt talat - kul att du börjat finna
> denna trevliga motion/sport/hobby. Den är greit!
>
>
> :-)

Tack!:) Ja det känns som en bra instegshoj faktiskt. Är riktigt nöjd! Ja så mycket som man fastnat för detta på så kort tid så skulle det inte förvåna mig om jag "skriker" efter en ännu bättre cykel om 2 år;) Men med lite uppgraderingar ska väl denna hålla tills dess iaf... Hehe

Visa din Scott
MTB90 skrev:
> Hej!
> Har en gammal tävlings hoj kvar,åkte Sm på
> denna 1998 i Härnösand
> Det är en Scott pro racing World cup team issue
> 1998.
> Det var tredje året jag åkte på Scotts endorfin
> ram som sas skulle ha inbyggd fjädring, där
> bakramen skulle kunna röra sig ca 20 mm
>
>
> Nu med nyare komponenter och hjul funkar den kanon
> bra.
> MVH!
> Anders

Hej!
Det var en ovanlig och trevlig Scott-klassiker, väldigt snygg för att vara en 90-talare!

Visa din Scott
Godmorgon

Är sugen på en Scott spark elite 29" http://www.scott-sports.com/global/en/products/221700007/bike-spark-29-elite-m/
Tänkte höra vad ni tycker om den? Och hur ni upplever dess bakdämpare DT Swiss M210.
Andra som cyklar med dessa bakdämpare får gärna också säga vad de tycker om dessa.. Tänkte ha cykeln till lite stig skogs cykling lite kuperat men inga våldsamma berg. Funderar på en Large 181cm 86cm benlängd väger ca 91kg(m siktar på ca 82-85kg:).

MVH Sepulveda

Senast ändrad:
Visa din Scott
här är min kära scott scale 29 elite

(Fram skärmen sitter med en enkel skruv för att tas av när det går i skogen.
Använder den till att pendla till jobbet med oxå.)

Bilagor

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    81.5 KB · Besök: 95
Visa din Scott
Skitkul Wulcan! Lite samma här faktiskt. La ner crossåkningen för några år sedan och i sommras (augusti) tror jag, kom jag på att jag måste komma igång med nånting. Kom då att tänka på mtb som jag höll på med lite som liten grabb :) Köpte också en scale 70! Skitkul! Bara stigar som gäller! Jobbigt uppför bara ;) Ska till åre i sommar å testa på downhill också :)
Ska till nästa år förhoppningsvis se åt en fullgungare med lite mer fjädringsväg! :)
Men du.. det där med spd..skit i det;) Roligare utan!

Mycket nöje!

Visa din Scott
Frugans nya hoj, Scott Spark Contessa RC. Man kan nog säga att hon fastnat ordentligt för cykling när hon skaffar sig en sådan här på eget(jo det är sant) initiativ.

Bilagor

• DSC_0369.JPG
    DSC_0369.JPG
    65.4 KB · Besök: 83
Visa din Scott
Mtboholic skrev:
> Skitkul Wulcan! Lite samma här faktiskt. La ner
> crossåkningen för några år sedan och i sommras
> (augusti) tror jag, kom jag på att jag måste
> komma igång med nånting. Kom då att tänka på
> mtb som jag höll på med lite som liten grabb :)
> Köpte också en scale 70! Skitkul! Bara stigar
> som gäller! Jobbigt uppför bara ;) Ska till åre
> i sommar å testa på downhill också :)
> Ska till nästa år förhoppningsvis se åt en
> fullgungare med lite mer fjädringsväg! :)
> Men du.. det där med spd..skit i det;) Roligare
> utan!
>
> Mycket nöje!

Härligt med en till som skaffat scale 70 som första hoj. Är riktigt nöjd med den, känns som sagt som en bra hoj att börja med. Ja uppför är ju rätt jobbigt, speciellt för en som inte motionerat så mycket på senaste åren. Tur att det ofta lutar lite neråt efter uppförsbackarna;) Ja nästa hoj för mig blir nog också en fullgungare med lite mer fjädringsväg. Dom flesta stigarna häromkring är rätt stökiga. Men scalen duger tills dess. Ja det där med SPD har jag funderat på grymt mycket. Är väldigt osäker på om jag ska skaffa det eller köpa rejäla plattisar med anpassade skor. Nu kör jag på originalplattisarna med gamla löparskor. En del partier på stigarna häromkring måste jag nästan alltid sätta ner en fot för en sekund för att inte det inte ska gå åt helvete. Att sitta fast då och kanske inte hinna klicka ur skrämmer mig lite. Visst står man nästan stilla då, men stora vassa stenar runt omkring är inte så skönt att landa på. Självklart lär man sig väl tillslut att klicka ur snabbt, men ja jag vet inte hur jag ska göra. Löparskor på originalplattisarna är inte så säkert det heller när det kommer partier med mycket rötter och sten:P

Visa din Scott
Jo, den funkar bra! Ne haha samma här hehe..förutom att spelat trummor, vilket kan vara jobbigt iof;)

Nerför är kärlek! Ska upp till åre nu i sommar och testa på downhill :)
Jag cyklar mest på sörmlandsleden här där jag bor, går några etapper runt om här (stök) :) Har vart i hellas och testat också!

Jag skulle nog säga rejäla plattisar och anpassade skor/skate dojjer funkar. Jag köpte ett par spd, och har väll gett upp lite hehe. Ramlade som kapten filling varje gång hehe. Det är nog en väldig vanesak också såklart! Men när man kommer med fullt ös nerför så känns det säkrare att kunna sparka fritt! Dock får man bra tryck uppför!
Men för mig blir det nog plattform och riktiga dojjer i framtiden. Böt tillbaka till joggingdojjerna hehe :)
Med riktiga plattform så har du rikligt med grepp, behöver nog inte vara orolig för att studsa av eller liknande. Kolla bara på de flesta downhill åkarna :)

Visa din Scott
Scott Scale Expert 29er, wow vilken cykel!!!

Riktigt nöjd och imponerad av hur bra den tar sig fram med dom större hjulen...

Bilagor

• IMG_0430.JPG
    IMG_0430.JPG
    124 KB · Besök: 83
Visa din Scott
Dags att bumpa upp tråden.
Har knåpat ihop en hoj till SM om 2veckor.
Scott Scale SL ram med egenlackad PRO carbongaffel.
XO 37t singeldrev med X9 bakväxel och triggerreglage.
Hjulen är inne på sitt 3:e år
Som på bilden med pedaler och flaskställ väger den in på 7,5kg
/sommis

Bilagor

• svart.jpg
    svart.jpg
    95.2 KB · Besök: 92
Visa din Scott
MatteXC skrev:
> Sommis hoj säger jag bara! Ser riktigt rolig ut,
> dock tvivlar jag på att det räcker med en sån
> liten klinga fram? Den ser grymt snabb ut :)

Kadens;) måste vara nyckeln. Jag kommer ha med mig sparken till SM också samt större klinga om det skulle behövas.
Har hittils inte behövt större klinga. Gick kanon att köra mörksuggan på 37 också. Inte ofta jag trampade ur den utväxlingen. Däremot var det ett jävla växlande på många andra runt omkring mig. De tappar ju massa tryck i uppförsbackarna.
Och visst påminner det om titanen o den var grymt kul att åka på;)
Vi tar en bild till:
svart1.jpg

Visa din Scott
Edward skrev:
> Hej!
>
> Relativt ny medlem här på Happy.
>
> Jag är en 38-årig kille som köpte min första
> mtb för ca 20 år sen (förtjänar ej att nämnas
> med namn-minns ej förresten, den var
> mörkrödmetallic...) men inköpsstället var i
> alla fall ""Hasses Sjöbod"", på Hisingen, det
> minns jag exakt! Vid en liten
> "Weiron/Jönssonligan-hamn-stuga" bortanför
> Hjalmar Brantingsplatsen, liknande här
>
> fast i Gbg...
>
> Men 2008 köpte jag min första "riktiga" mtb
> (Nishiki Team) och nu i vintras köpte jag min
> första "ännu riktigare" Scott-mtb, en Scale 50
> 2011 på rea, som jag är mycket nöjd med!
> Framgaffeln med luftjustering var en mycket
> positiv upplevelse efter att ha "harvat runt" med
> en RS Dart 2 -gaffel i tre år som numera läcker
> olja.
>
> Men just nu så struntar jag fullständigt i
> Dart-gaffeln, eftersom jag tillbringar sommaren
> med min nya sköna Scale:
>
>
>
>

Det är uddevalla va? Kasen-spåret? :D Jag la upp den rundan på turtips, finns även på www.strava.com. Mycket rolig runda tycker jag. Har svårt att hitta bra cykelställen i uddevalla, har så dålig lokalkännedom då jag inte bott där så länge.

Visa din Scott
jomper skrev:
> Min CX Team, här touring-kittad med GPS och
> packning för en veckas cykling:
>
>

Snygg! Vad är det för väska och hållare?

Visa din Scott
Denna rullar man omkring på i sommar, ruggigt imponerande cykel Scott Scale Expert 29

Bilagor

• 2012-05-20 15.37.05.jpg
    2012-05-20 15.37.05.jpg
    112.2 KB · Besök: 78
Visa din Scott
Einarsson och Edward, ni vet väl att det finns en riktigt fin klubb i Uddevalla? En bra början är att dyka upp vid Fridhems grusparkering på måndagar 18.30, det brukar bli ett 20-tal cyklister som rullar ut på mer eller mindre episka turer:-)

Visa din Scott
Funderar på att slå till på en Scale 29 på rean. Gillar inte tredelat. Är det bara att byta vevparti till tvådelat eller blir det problem med kedjelinjen? Eller tar man bort lillklingan? Tittade oxå på Canyon AL 29 men ju verkar de slutsålda. Någon som vet när 2013 kommer in? Canyon har stängt sin telefonsupport.

Visa din Scott
Bytte till två delat på min scale (vita ovan) och det var inga problem. Behöll dock det gamla lagret som var ett pressfit men det nya vevpartiet passade rakt i, bara montera, justera växeln och cykla. Kan använda alla växlar utan problem. :)

Visa din Scott
Scott Foil Team Issue med SRAM Red, Fast Forward F6 tubdäck, Quarq wattmätare. Tävlingspremiär i helgen, fungerade fint, men däcken (Tufo nånting) var totalt värdelösa, hala som såpa. Var livrädd i nerförskörningarna!

Bilagor

• bild.JPG
    bild.JPG
    123.2 KB · Besök: 98
Visa din Scott
CR 1 Pro carbon 2011, med ultegra 2012.
Bild 1. Med Pro RC-50 carbonhjul
Bild 2. med Mavic Ksyrum Elite

Bilagor

• Foto0225.jpg
    Foto0225.jpg
    74.1 KB · Besök: 80