Visa din tävlingsmässiga cykelcross.

Troligen alla förutom frambromsen på ovansidan av topröret enligt de som kan :D
Kanske kan slinka förbi ngn vajer på undersidan av diagnolröret men det är verkligen gränsfall!

Ingen ny cykel men fler hjul :-) T

Bilagor

• Crosshjul20080910.jpg
    Crosshjul20080910.jpg
    94.5 KB · Besök: 57
Har fixat en sadelstolpe som gör att sadeln inte behöver sitta så långt fram. Här med kanttrådshjulen.

Bilagor

• IMG_5217_mindre.jpg
    IMG_5217_mindre.jpg
    90.3 KB · Besök: 56
Principia skrev:
-------------------------------------------------------
> Har fixat en sadelstolpe som gör att sadeln inte
> behöver sitta så långt fram. Här med
> kanttrådshjulen.

Snugg!!

Målat har jag ju inte gjort men visst är det egna ful-dekaler. De var blå-grå innan vilket kanske hade funkat på crossen men på min racer gick det bort. Kommer dock inte ha dom på racern längre men föredrar nog ändå rött.

Tack för kommentarerna! Ska förhoppningsvis limma på crosstubisarna på ett par Ksyrium ES ikväll så då blir det lätt och snabbt hoppas jag.
Kedjeskyddet är Wetzikon som är cyclocrossworld.com's eget märke. Har funkat mkt bra än så länge.

Här kommer min. Den är Träningskittad :( Ja vet ;) sedan bytte jag klossar å hann inte justera bromsarna så handtagen e som dom e :)

Ciao!

Bilagor

• P1160380.JPG
    P1160380.JPG
    89.3 KB · Besök: 51
Senast redigerad av en moderator:
Bang: Mums, men varför inte Zipp 404 som framhjul? De Shimanohjulet passar inte riktigt in. 42klinga, bash, slr och röd styrlinda är hett på söndag annars. Som min.

Nästa vecka efter jag köpt riktiga bromsar ska jag visa upp min med, tyvärr inga häftiga tubhjul men en vikt under 8kg iaf.

I det senaste nummret av Kadens är det en kille som är proffs som hoppar över ett plank-hinder. Han har högprofil bak å lågt fram. Han kan inte ha fel :D

Fast om stilpolisen säger att jag ska ha 404 fram så blir det väl så till Södertälje :)

Det är en SLR XP 120g tror den heter så. kolfiber räls å hål i mitten hard en i allafall. :)

Kit Carbonio isåfall. XP är stoppad och extra tung.

Sven Nys i Kadens har ju svårt att få hjälmen rakt på huvudet så kan inte lita för mycket på honom. Förutom att han är grymt snabb och duktig då.

Bang skrev:
> Här kommer min som Nästan är klar. 42-klinga
> fram med kolfiber-bash e på g imorgon. Sedan en
> kolfiberstolpe också. Sen kan jag ut å burna på
> Bosön i helgen :D
>
> Campa grejer i kolfiber å styre å styrstam i
> kolfiber. Hoppas pedalerna gör ett bra jobb i
> leran :)
>
> Oh, det kommer vara röd styrlinda också :D

Ser att du kör med bara 5 tänder fram - blir inte det för låg utväxling? Mördarbacken är ju borttagen till i år...

Tack Thomas :) Cyklig sk vara där imorgon så jag det finns reservtub till salu på plats om jag skulle punka :)

Kanske ska ringa henrik å be han förlimma 43 lager så det e bara å dra på däcken imorgon :D

Göran på ECI fick limma mina 7 lager för att få det att fästa :) Hoppas det inte kavlar av sig imorgon :)

Å jag e så schuuuuukt trött just nu :/ Måste bränna lite skivor å skit innan jag slocknar :()

Högprofil är så rätt på cross. Amerikaner hoppar över plankhinder med kolfiberhjul så tror de håller bra även för oss som springer över de.

Bang: Klart jag har Cannondale, bara att hejja på ikhpcyklisten imorrn så får du se den live.

cerro övertygade mig om att det var en tävlingscross. så jag litar på honom.
trots att jag har 2 klingor fram!

här är den.
frcrossad.jpg ht=462

grönt är skönt

Nu är tubdäcken limmade, gått 3 tävlingar, fått på riktiga pedaler och jag är sjukt nöjd. En vikt på 7766g är jag nöjd med också även om det finns mycket att lätta på den. Så äntligen vågar jag visa upp den här.

ABCD0009.JPG ht=544

cerro skrev:
> Fick inte tag på rätt vit linda.

Ok. I övrigt såg den riktigt snygg och snabb ut. Jag tänkte testa CX på Elmia den 22/11. Men det blir i sportklassen på min MTB. Risken finns väl att man vill köra mer framöver...

snö, kallt, halt, blå himmel, en sprillans ny stevens svävar av sig själv över hindren. det är så enkelt.
www.smilivspussel.blogspot.com

Bilagor

• filtrerat lyft.jpg
    filtrerat lyft.jpg
    49.2 KB · Besök: 54
vonderhenk skrev:
> Min nya crolle...6,9kg
>

Shit, den är så grym att man blir gråtfärdig....
nu måste jag göra något åt min surly

anilson skrev:
> vonderhenk skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min nya crolle...6,9kg
> >
>
> Shit, den är så grym att man blir
> gråtfärdig....

Man blir ju inte mindre gråtfärdig när han sätter på Lightwight-hjulen!

/GurraG

Jäklar vilken cross! Jag hade lätt bytt en njure mot den (speciellt med ett par lightweight på)...tyvärr är svarta marknaden för njurar nog begränsad i Sverige.

Jag röstar för att tråden stängs. Denna har en segrare. Öppna en ny tråd med Vonderhenk överst.

vonderhenk skrev:
> Min nya crolle...6,9kg
>

Vilken jävla hoj! Jag skulle nog behålla min njure men efter noggrannt övervägande.

Tillbaka
Topp