Visa din Thomson

Skogling

Aktiv medlem
Visa din Thomson
Thomsontwins.jpg

//Skogling

Visa din Thomson
Härlig tråd med tanke på att jag i går la in en best. hos CC på 1 st. Thomson Elite 31.6 x 367 mm svart stolpe & 1 st Thomson Elite X4 31.8 x 120 mm svart stam. Mina Bontrager prylar ryker på min Klein Attitude xv 2005. Mera !

Visa din Thomson
Har visserligen inte så exlusiva cyklar som de andra, men jag vågar väl hänga ut min också:-)

Min Thomsonbestyckade "fultysk#

thom1.jpg

thom2.jpg

ev. längre än de andras:-)

thom3.jpg

thom4.jpg

äkta SLR med titanräls, ingen budgetvariant här;-)

ha det
Jan
ps. snart kommer bilder på Poison E605:an i evolutionutförande med annan gaffel, andra reglage och nya hjul:-)

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Thomson
Jag tycker Roger´s bilder var snyggare.

Steelisreal´s var ganska giftiga!

Men överhuvudtaget ser det tungt ut, USE stolpe och Syntace styrstam ska det vara, både snygga och lätta.

Visa din Thomson
Ted_B skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker Roger´s bilder var snyggare.
>
> Steelisreal´s var ganska giftiga!
>
hehe...almost like poison:-)

ha det
Jan

Visa din Thomson
Jag får väl slänga på på min mjuka sprillans nya F99:a så massan tystnar... ;o)
Allvarligt talat så bytte jag min F99:a mot Thomson. Känns mycket bättre !

Med med ett Twister SS fram och F99 så väger bettan blott 10420gr.Slå det Ted_B ! =D

//Skogling

Visa din Thomson
Aha, men Syntace F99 är ju tung, för att inte tala om Thomsonstammen(!). Richey WCS väger ju under 100. Varför kör du omrking med - i och för sig vackra - blyvikter på cykeln, Skogling? ;)

Visa din Thomson
F99 är typ det näst lättaste du kan ha Johan S.(Extralite är något lättare), Den väger 107 gr. 102 med Ti-skrewers. WCS motsvarande längd väkger runt 120-130gr.

Jag vet precis hur jag skall få min hoj lättare, jag lovar det men jag vill att grejerna skall kännas stabila oxå. F99 fungerar helt och med jag känner mer förtroende för min Thomson. Det är en enorm skillnad på dessa två styrstammar när man hojar. Jag tycker F99:an känns för mjuk. Med Thomson blir hojen mer riktningsstabil och känns mer som en pansarvagn.

//Skogling

Visa din Thomson
riktigt fina bilder allihopa. Får lägga in min stolpe och stam här när jag bytt då. Aluminium är mycket snyggare än kolfiber iaf om det görs på rätt sätt. (:

Visa din Thomson
Så här ser min PaZZAz ut. Den är både riktningsstabil och lätt, väger 145 gr ungefär. Men den har ju tyvärr inte alls samma finish som Thomson.

gafffel12.jpg

Visa din Thomson
OBS!
Stolpen på Hubabubbas VP-Free är monterad baklänges! Den övre klämman är inte lika stark om den är bak och fram, så den är merkerad "Front" på det som ska vara framsidan. Helt OK att vända klämman om man vill vända om en setback stolpe till att vara en "set forward" stolpe istället (t.ex. för tempo eller triathlon), men annars kan det vara problematiskt.

Visa din Thomson
Daner skrev:
> OBS!
> Stolpen på Hubabubbas VP-Free är monterad
> baklänges!

Tackar, tackar, fixar det omgående.

Visa din Thomson
iMats skrev:
> Ytterligare en baklängesmonterad Thomson, Oskars
> alltså.