Visa din TREK!!!

kave

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Min Top Fuel 9.8 från november 2017 blev stulen så jag köpte en Top Fuel 9.7 istället då det inte fanns kvar några 9.8 i rätt färg och storlek.

Uppdaterat med XX1 kasett och växlar samt Newmen Evolution SL 30mm hjul. Fantastiska hjul, det går verkligen att köra med rejält lågt däckstryck utan att däcket kränger sig på fälgen.

Visa din TREK!!!
Jag har bytt till hope tech 3 e4 på min. Känns jäkligt sköna, och enkla att justera. Inte det billigaste eller lättaste men det ska vara riktigt bra grejer enligt de flesta.

Potzi3 sa:
Tips på nya bromsar och skiva till en Fuel ex 8+? Tittat på SRAM X0 Carbon Gs, men önskar gärna tips Mvh

Potzi3

Medlem
Visa din TREK!!!
Då kör jag på dom, läst mycket om hope så tror absolut på dom, fanns i rött också så de är taget direkt! Tack för hjälpen!

richbrandt sa:
Jag har bytt till hope tech 3 e4 på min. Känns jäkligt sköna, och enkla att justera. Inte det billigaste eller lättaste men det ska vara riktigt bra grejer enligt de flesta.

Potzi3 sa:
Tips på nya bromsar och skiva till en Fuel ex 8+? Tittat på SRAM X0 Carbon Gs, men önskar gärna tips Mvh

JLarsson

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Ute och cruisar på Hacksta Mtb med min nya Fuel EX 9.8 29 m eagle gx. Vilken grym hoj! Kunglig service och snabb leverans av Alviks cykel

7FC18E70-4470-4C79-A067-B857E8DAD766.jpeg

13004 g som den står.

NLC

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
En liten grustur senare...

IMG_20180609_190407.jpg

Övernattningsgrejor och förstärkningskläder i styrrullen. Verktyg, pump, reservslangar, mat och småelektronik i ramväskan.

Fritz78

Ny medlem
Visa din TREK!!!
NLC sa:
En liten grustur senare...

Övernattningsgrejor och förstärkningskläder i styrrullen. Verktyg, pump, reservslangar, mat och småelektronik i ramväskan.
Blev riktigt intresserad av din utrustning. Hur har du lyckats att komprimera allt? Bara mitt liggunderlag är lika stort som alla dina "övernattningsgrejor"

NLC

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Liggunderlaget är ett 20 år gammalt Themarest Lite 3/4, finns mindre och ännu lättare nuförtiden. Istället för sovsäck blev det en bivvy bag och en Norrøna Falketind Primaloft plus buff, armvärmare, knävärmare, handskar och skoöverdrag. Skippade tandborsten.

Potzi3

Medlem
Visa din TREK!!!
Skulle behöva tips på vasadäck till en 27.5”
Helst några man kan använda innan och efter dvs bra grepp i skog, har kollat thunderBurt men finns bara i 2.2, racing ralph? O super moto x? Continental? Tacksam för svar.

bigmollo

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Potzi3 sa:
Skulle behöva tips på vasadäck till en 27.5”
Helst några man kan använda innan och efter dvs bra grepp i skog, har kollat thunderBurt men finns bara i 2.2, racing ralph? O super moto x? Continental? Tacksam för svar.
Du får bättre svar om du startar en ny tråd med din fråga.

Mange.

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Kan inte titta på eastonhjul längre utan att fnissa lite.

Men som reservcykel blir nog många avundsjuka.. vad är då hemma hojen för något?

toga

Medlem
Visa din TREK!!!
Tjejen har en Procaliber 9.7 SL 2016 som köptes begagnad. Nu har ena sadelstaget knäckts.
Vad har vi för alternativ? Vad jag förstått är Treks garantier helt borta då cykeln är begagnad.
Hur är deras Carbon Care-program?

Kan man ta detta på hemförsäkring?

NickPick

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
toga sa:
Tjejen har en Procaliber 9.7 SL 2016 som köptes begagnad. Nu har ena sadelstaget knäckts.
Vad har vi för alternativ? Vad jag förstått är Treks garantier helt borta då cykeln är begagnad.
Hur är deras Carbon Care-program?

Kan man ta detta på hemförsäkring?
1. Fråga trek...?
2. Lämna in på lagning.
3. Ta på försäkring, men hoppas inte vi har samma bolag...

Visa din TREK!!!
Henrik83 sa:
Ett stycke Slash! Coil fram & bak, riktigt trevligt ?
Dom är ju så sjukt snygga! Hoppades att det skulle komma en ny modell i år med lite extra reach och brantare sadelvinkel men så blev det inte tyvärr. Fast alu-versionen verkar iaf fått något grad brantare vinkel på sadelröret löste jag på ett annat forum.

matte70

Ny medlem
Visa din TREK!!!
Efter extremt många om och men är min cykel äntligen färdig, en Trek Madone 4.9. Köpte ramen begagnad separat (årsmodell 2014) och gjorde om den från Di2 till mekaniska växlar. Beställde kit för mekaniska växlar som ersätter Di2 via lokal handlare i Malmö från Trek i Holland som skickade fel delar om och om igen. Tog 6 veckor innan jag hittade alla andra delar här på sidan från diverse medlemmar här på sidan. Hade tänkt att det skulle bli en billig reservcykel som till slut blev lite dyrare än jag hade tänkt mig, men blev nöjd med resultatet trots allt. Blir till att testköra imorgon när bromsbeläggen är på plats.

Bilagor

Senast ändrad:

Putteman

Medlem
Visa din TREK!!!
27261F05-0420-461C-863C-287979D1987B.jpeg

45CDD0D5-AFC5-4FEA-8784-C350F57FC4AB.jpeg

Min nya Fuel EX 8 2019. Verkar jätteskoj efter provkörning, behöver bara få ordning på fjädringsinställningen.

Lite extra intressant hur jag upplever skillnader då jag byter från Top Fuel 8.

Brukar alltid köpa svarta cyklar, men överraskade mig själv med att välja röd.

Potzi3

Medlem
Visa din TREK!!!
Väldigt snygg färg, tänkte köpa den nya men var inget nytt som lockade, uppgraderar min 2017 istället, hoppas du blir nöjd, den är riktigt grym

deadmeat

Medlem
Visa din TREK!!!
Någon mer än jag som har problemet att dämparen på sin top fuel inte låser riktigt? Jag har pillat på vajerspännaren vid styret men det hjälps inte.

ipkis

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Min fuel ex 9.8 (stökig xc, bikepark, enduro light)

067B3DC6-EE10-41BD-BD7A-6397426C19AB.jpeg

Min Trek Procaliber 9.6 (lätt xc, distans/intervall, trainer, jobbpendling)

69CD5C0F-FCF0-49DD-A68D-32ED59A0F473.jpeg

Min Trek Ticket (lekstuga)

1ED7313D-51E3-4729-B5EB-2083088E474E.jpeg

78725132-E377-4103-B783-EB0C953542A1.jpeg

Speedster

Medlem
Visa din TREK!!!
Ytterligare en Fuel EX...

Eftersom min Fuel EX7 firade 10 år nu så var det dags att uppdatera. Min gamla fuel har fått stå ut med mkt men vägrar ge upp så jag ville köra på en Trek igen.
Efter att ha tittat igenom modellprogrammet så blev det till slut en Fuel EX 8 av 2019 års modell. Jag körde silver innan så det passade perfekt att Trek gick från silver på -18 till svart på -19.
Första rundan var mkt positiv och gav samma leende på läpparna som när jag köpte förra fuelen. Nu ska bara allt justeras in som jag vill va det. Treks dämparinställningar funkade inte riktigt för mig då jag bottnade lite för mycket.

641AF8E9-39AE-4104-AB92-28B1EA4DF3D0.jpeg

5C26193E-EE64-4C5F-BD64-391D71D1EE52.jpeg

8E35BA80-6583-4D1E-9397-43D67844A768.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer